Visdomstann spm igjen..

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Fikk time tidligere i uka for å trekke ei vond visdomstann.. Men klarte ikke siden jeg er så utrolig kvalm at det ikke frister å prate en gang..

Men nå måå den ut!
Hvor lang tid trenger man å gape før den er ute?
Å dere som hadde gjort det i første trimester, hvordan takkla dere kvalmen under behandlingen? :/

Hvis tanna er nede og du er fryktelig dårlig og tannlegen har den minste tro på at det kan ta lang tid (bli mer komplisert enn forventet) så kan du be om henvisning. Kirurger gjør det på 10 min. om den er halvveis brutt frem.

Var til kirurg med første som skulle trekkes (pga røttene lå rundt nerven). Og det tok ikke lang tid i hele tatt. Til tannlege tok det noe lenger tid synes jeg å huske

Det kommer Ann på hvordan tannen er. Jeg har brukt ca 1/2 time på å trekke en visdomstann. Mine var helt framme og ingen komplikasjoner.
Har du prøvd slik seaband? De bruker og hjelpe mot kvalmen. Tror nok også at tannpina har mye og si på kvalmen. Jeg bruker å bli kjempe kvalm om jeg har tannpina.

Er oppe.. Sist klarte han ikke ta bilde av den pga jeg brakk meg av den bildeplata, så vet ikke hvordan rota er, men han sa at de pleier å være greie oppe.. (å ja den er kommet opp :)

Går med seaband store deler av dagen, og bruker afipran, men tar bare de verste toppene..
Men må nok bare prøve, for nå holder jeg på å bli gal :/

Har trukket 3 visdomstenner, den første var ute på 30 sek og de to andre tok vel 1-2 min :) De hadde kommet opp. Etter at de er trukket kan du lukke munnen igjen, ved mindre du skal sy litt, det går også veldig fort. Gå og få tatt den du:)

Back
Topp