Visdomstann, operasjon og amming

frøken86

Flørter med forumet
Jeg må operere ut den ene visdomstannen min pga betennelse i tannkjøttet og tannen vokser feil vei... [:(]

Men, jeg fullammer Malin på 3 måneder. Hun nekter å ta flaske. Tannlegen sa jeg måtte regne med å ta i bruk sterkere smertestillende enn de jeg tar nå. (tar paracet nå). Fikk vite at jeg ikke kunne ta Ibux??? På Ibux-pakken står det at det var greit å bruke under amming? Noen som har erfaring med dette??? Husker at Ibux ikke var greit å ta under svangerskapet, men amming??? [:o]

Så typisk at den teite visdomstannen måtte dukke opp nå som jeg har eksamen om 2 dager, og en liten baby å ta meg av....

Hvem som sa du ikke kan ta ibux?

Jeg tok sterke smertestillende da jeg ammet nummer 2, tror det var somadril, legen sa ikke noe på at jeg ammet... [:-] Har tenkt litt på det i etterkant, at det sikkert ikke var bra, men det gikk fint da, heldigvis.

Ibux er blodfortynnende så derfor kan du ikke ta det etter en operasjon. Har nok ingenting med ammingen å gjøre [:)]

Takker for svar!

Det var resepsjonisten på tannlegekontoret som sa jeg ikke kunne ta ibux. Jeg har tatt ibux og det hjalp på tannverket, noe paracet ikke gjorde. Skal ikke opereres før neste tirsdag så da regner jeg med at det går bra å ta ibux frem til da [:)]

Jeg har også akkurat gjort det samme som du skal gjøre. Jeg fikk beskjed om å ta ibux jeg. Hmm.. Tok to ibux etter behov. Når det ikke står at det er farlig, kan du nok trygt ta de med tanke på amminga tenker jeg. Lykke til!

eg har operert vekk den eina visdomstanna[&:]. fekk paralginforte. men d tok ikkje smerten. fekk nåke så va sterkere, men huske ikkje ka d va. før eg fekk tannå vekk så tok eg paracett, spiste opp 3 pakker på 3 dager[&:][&:][&:], å d hjalp ikkje. fant meg ein tannlege, å fekk beskjed at eg va akutt passient. hehe. så kontordama måtte ringa t dei andre så hadde time den dagen og utsetta timen deiras. va litt flaut, men godt å få an ut. tok på å ikkje sova på 3 dager.

Masse lykke t.

Back
Topp