Vis meg julekortet ditt...

nesco

Elsker forumet
Satt nettopp å lekte meg litt i Adobe photos. for å forsøke å lage julekort, men ble ikke helt fornøyd [8|]
Kan man laste ned bakrunner noen plasser?

Driver jo med håndscrapping, men vet ikke om jeg får tid til det før jul. (pusser opp eldstemanns rom + lager albunm til svigers, så har masse å henge fingrene i på den lille fritiden jeg har)

Derfor ønsker jeg å se deres kort slik at jeg kan få noen ideer..................................................
(gjerne både digi- og håndlaget kort)

Dette er kortet jeg har laget i PS, så tenkte eg at eg skulle scrappe noen julekort dette skal ligge inni...

Bilde borte...

ORIGINAL: Tjukkebollepus

Dette er kortet jeg har laget i PS, så tenkte eg at eg skulle scrappe noen julekort dette skal ligge inni...

For et kult bilde![:D]
Du/dere (Alt etter som hvem som tar bilder) er flinke til å ta kule/tøffe bilder av han. Han er rett og slett ganske kul gutten deres!

Det der blir et kongekort, jeg ble i alle fall i kjempegodt humør av å se på bildet! [:D]

Du kan bruke f.eks photoshop til dette. Det gjorde jeg på julekortene i forfjor. De fleste fotobutikker på nettet (Hvis du tenker å fremkalle derfra) har et "julekort-oppsett" som er blankt, altså, som ikke har et slikt "felt" til å ha pynt og tekst på, slik at du kan fylle ut hele bildestr med kun ditt bilde.
Slik ble vårt:

Var det noe sånn du tenkte?

Sillyma; hvis det ikke er bråhast, kan jeg forklare det til deg i morgen. Har ikke tid nå, men kan sende en enkel forklaring til deg på pm i morgen, hvis det er greit? Hvis ikke er det sikkert mange andre her inne som kan forklare det.

Formatet er veldig enkelt, da er det bare å passe på at pixcelforholdet (Eller cm-forholdet, alt etter hvilket mål du definerer bildestr etter) er likt som str på bildet du tenker å fremkalle det som. (Altså, hvis du skal fremkalle i 10x15 blir forholdet 2:3, 10x13 blir 1:1,33 osv) Resten er egentlig bare klipp og lim, bare lag flere layer på bildet ditt, og kopier hvert bilde i hvert sitt layer, slik kan du flytte de fritt rundt som du vil etterpå, uten at de blir låst i forhold til hverandre.

nå forklarte jeg jo nesten alt likevel. MEn jeg må løpe nå, så har du flere spm du ikke får svar på her inne, eller ikke finner ut av selv, er det bare å spørre, så svarer jeg på pm i morgen.
Lykke til![:D]

Takk for tips! Likte godt begge kortene.

Dytter for å se ennå flere tips [8D]

Back
Topp