Vis meg barnerommet!

MaiMamma2010

Forelsket i forumet
Er det noen av dere vakre maidamer som vil vise meg rommet til maigullene eller søsken?

Jeg skal handle maling i dag til rommet til Martine og trenger litt inspirasjon![:D]

Klarer ikke å legge inn bilde selv,og gubben er på jobb nå..vi har tapetesert en vegg med rosa pinguin tapet og så malt resten av veggene i samne rosa som på tapetet.. :)

Her er det bare hvitt;) Så da regner jeg med jeg ikke har så mye inspirasjon å komme emd:)

Jo ALT hjelper :P

Vurderer hvitt selv[:D]
Vil ikke det skal bli for søtt siden hun faktisk snart er året [&:]

jeg vil også så barnerom!![:D]
har ikke no rom til vesla enda.. blir nok ikke no før vi får flytta helelr..
noe jeg håper blir snart!! [>:]

har såååå stolre planer for rommet![:D]

Hehe, ok ! Da skal jeg rydde litt der etterpå og ta bilder;)

Jippi [:D]

Jeg jobber i en interiørbutikk så det spørs om jeg har fått FOR mye input om drømmerommet :P
Klarer IKKE å bestemme meg!

Kan jeg snike meg til å spørre hvilken hvitfarge dere har brukt? Er i tvil om hvilken farge jeg skal velge, vil ikke at det skal bli for "kaldt", men heller ikke for gult...

storebror har blått rom, varm og rolig farge. (husker ikke hva den heter)
er ikke fan av hvit og sterilt..

Barnerommet her har en hvit farge med bittelitt grått i, og en rosa vegg for å gjøre det litt "varmere", koseligere og jentete [;)]

Skal se om jeg får tatt noen bilder i kveld av soverommene..har lagt ut noen på bloggen min tidligere:

Da har jeg rydda litt der inne. Her er Jespers rom:

Kommode fra Barnas hus, knotter på kommoden fra www.carolinesbutikk.no , krakk fra www.bondeofsweden.se , småhyller fra indiska, bilder fra hime.blogg.no , boks fra Tilda, lekeand håndlaget fra Nicaragua, stæsj oppå hyller fra gullsmeden og gamledager.

Seng fra Ikea, min gamle lekevogn stappet med gamle og nye bamser:) Over sengen venter vi på bilder fra brakmakergata.com :)

Hylle og lampe fra Ikea, liten hylle fra Sia, skilt fra landromantikk.no .. Diverse småtteri fra her og der:)

Vindu.. Gardin fra Stoff og stil.

Verdens fineste knagger fra myfirstroom.se .. Sambos gamle barnehagesekk og Kids Peltor hørselsvern.. Og no drit mamma kjøpte på ferie;)

Eg kan ikkje legge ut bilete [&:] Men eg har ikkje noko sånn interiørfint, berre malt et stort slott rett på eine veggen, og nokre sommarfuglar på ein anna vegg. Resten er "ujevnt" delt i grønt og blått for å forestille heier og himmel [8D] Så har ho eit par heimalaga bilete med slott og krone på veggen [:)] Møblene er nokre billige prinsesse inspirert i kvitt og rosa.

Tuuuuusen takk for titten Mari!

Jesper har fått et kjempefint og personlig rom!

Noe av det jeg og prøver på [:D] Jeg jobber i interiørbransjen selv, og blir ofte påmint av mannen
at vi ikke bor i en utstilling [:D] Vil hun skal ha et koselig rom med blanding av nytt og gammelt.

Jeg har bilder en plass, men orker ikke finne de akkurat nå.

Er ihvertfall hvite møbler, litt bilder, og masse sommerfugler på veggene.
Wallstickers nederst på skapdørene og døra, så hun kan sitte å se på de.

ååå...misunnelig... Hermanns rom er i dag uten vegger, tak OG gulv.... og verdens tregeste pappa pusser opp. Regner med det er ferdig til konfirmasjonen, og da blir nok Hermann glad:P

haha MEN i dag kom nytt gulv, varme til gulvet, vinduer, dør og vegger på en stor lastebil (sammen med masse annet rask til vårt soverom)

Har jo en "visjon" for rommet og det meste er allerede kjøpt inn:P Har tom sydd gardiner! hehe

Vi legger sånne ferdigmalte plater m "offwhite" men en vegg blir tjaa.. blå kanskje?
Ellers har jeg kjøpt alt annet med masse farger, blir blått, grønt, rødt, gult, hvitt osv... HAr et ønske om å få til et litt morsomt gutterom med masse farger, ikke bare baby blå. ;)
Jeg går for rolige farger på veggene slik at jeg kan ha så mye farger jeg vil på resten av tingene!! (da slipper vi å pusse opp igjen om noen år... ;) )

Gardinene er blå med pingviner, seff vært på ikea og kjøpt stoler  (en grønn og en blå), lamper (type skojig serien på ikea) , fikk hyller fra sebra i blå. Tja har laget puter med morsomme mønster, div bilder (homemade...) , et bord som er tapetsert tjaa.. en liten lenestol som jeg fant på loftet hos mormor har jeg kjøpt stoff til, og skal trekke om. hehe hva mer...  sånne legoklosser til oppbevaring etc etc..

åå gleder meg til å komme igang!!!!! :) blir nok mest morsomt for mor;) hihi

takk for alle innspill!
Alt hjelper![:D]

I dag har jeg fått av gammel tapet og gjordt det klart til å pusses så fort mannen er hjemme fra møter i Oslo.
Nå er jeg på let etter tapet til en vegg. Tenker å male resten.

Skal legge ut bilde når det er ferdig.

De to første bildene er fra da jeg gikk gravid. Var litt VEL rotete der inne nå. [:-] Senga står foreløpig inne hos oss. Nå står det en blå puff der senga står på dette bildet:

Detalj av senga:

Puffen (som kan gjøres om til gjesteseng) med hele bamsesamlinga:

Elsa er så heldig å ha stooor innebygd garderobe (som er fylt opp med klærne til mor hoho). Den er litt kjedelig og voksen, så jeg har kjøpt inn noen wallstickers som jeg tenkte å få opp, kanskje, en gang...

Taklampe. Denne har vi to av:

Detalj på veggen. Elefantbildet har Elsas bestemor laget og det andre er laget av bestemoren til Elsas "bestevenn" [:)]

Detalj på veggen - knaggrekke:

Vindu med rullgardin. Mannen ble ikke så begeistret da jeg kom hjem med denne. ALT for mye blomster og sommerfugler syntes han. [8D]

Back
Topp