Vis en hun biter!!

Ikke hadde jeg bedt min svigermor om å avlive barnet sitt heller![:-]

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: blomsten min

det kommer an på skader... Og kommer an på hvor det har skjedd... Kommer til å lære mitt barn at man ALDRI skal ta på en hund som står bundet fast, farlig!

Ja, det er viktig! Og den hunden som står i bånd har ikke noen mulighet for å rømme.. og vil i noen tilfeller forsvare seg.. og da siste utvei er å bite
Nemlig!.. Blir så utrolig oppgitt over at hundeeiere blir bedt om å avlive pga noen blir bitt fordi de er så dumme at de skal klappe på en en fastbundet hund.. Eller som min onkel sa "hunder er farlige, den gangen jeg var postbud........." bla bla bla, allmenkjent hvorfor noe slikt skjer!

Bærta- du skriver opp en liste over ødelagte ting og krever at hun må begynne å erstatte alt hunden eter opp eller ødelegger! Og så forteller du at den lista blir MYYYE lengere om hun ikke tar ordentlig tak i hunden! En trent hund er en lykkelig hund, og de MÅ ha grenser! Det er HENNES ansvar at hunden ikke finner på masse tull, er ikke meninga at du skal ta den i øra eller nakken eller strupa! Be henne om å gå litt lengere turer med dyret, lyder som om at hunden kjeder seg.

Hvis en hund hadde bitt meg eller mitt barn så hadde jeg sett ann eier og hund og i hvilken situasjon hunden bet!!

1. Var det i ben/matsituasjon og barnet/ jeg blandet oss bort i en fremmed hund så hadde vi kunnet takket oss selv.

2. Hadde hunden vært på offentlig plass og kommet bort til oss og bitt en av oss så hadde jeg sett ann eieren. Hadde eieren vært på "nett" så hadde jeg forlangt den avlivet(da jeg regner med eieren hadde fra før gjort det den kan med hunden...) Hvis eieren hadde vært helt "lost" med hunder og sett at hundens adferd kunne snus så hadde jeg forlangt omplassering!

MEN....skal MYE til før jeg IKKE hadde forlangt avliving(fordi jeg har såpass vett å holde meg/oss unna hunder ønsker kontakt)! Hunder som biter er ikke til å stole på det grann!

Jeg blei biti av en bikkje som bodde 4hus ved oss, var vel ca 6-7år tror jeg.... den ble avlivet. Den hadde aldri biti noen før, men vært småhissig hele tida....

men det blir vel kanskje litt bedre vurdert nå i diissa tider, ikke sikker men...

Back
Topp