Vis en hun biter!!

*MammaTonje*

Gift med forumet
Deg eller ditt barn f.eks, kan du da kreve å få den avlivd??![8|] Selvom eieren er 100% imot det?

mener det blir tatt en vurdering av hunden, men i mange tilfeller blir den det ja! jeg personlig ville ikke ha hatt en hund som biter, så jeg ville ha gjort det selv!

det kommer an på skader... Og kommer an på hvor det har skjedd... Kommer til å lære mitt barn at man ALDRI skal ta på en hund som står bundet fast, farlig!

Okei? Hvilken vurdering da??[8D]

Vi har hatt noen tilfeller av dette i jobben min.. og ikke alltid de blir avlivd nei.. kommer litt ann på situasjonen.. hvordan det skjedde osv.. tar en vurdering

jeg hadde stilt spørsmålet - hvorfor biter hunden jeg...
hunder biter sjeldent med mindre unger eller voksne stikker trynet sitt oppi ansiktet til hunden og skremmer dem...

Ja det tror jeg, naboen ble biti i armen og hun krevde og få hunden avlivet.
2 dager etter var hunden avlivet!

ORIGINAL: ~Gravid~Berta~

Okei? Hvilken vurdering da??[8D]

om den har gjort det før, hva som skjedde når hunden bet osv..

ORIGINAL: blomsten min

det kommer an på skader... Og kommer an på hvor det har skjedd... Kommer til å lære mitt barn at man ALDRI skal ta på en hund som står bundet fast, farlig!

Ja, det er viktig! Og den hunden som står i bånd har ikke noen mulighet for å rømme.. og vil i noen tilfeller forsvare seg.. og da siste utvei er å bite

Deg eller ditt barn f.eks, kan du da kreve å få den avlivd??![8|] Selvom eieren er 100% imot det?

Hva skjedde da??

ORIGINAL: ~Yakine~

Dersom hunden biter uprovosert - da blir den avlivd! Dersom den har blitt plaga, så kommer vi til å se an situasjonen.

..

ORIGINAL: Dollface™

hunder biter sjeldent med mindre unger eller voksne stikker trynet sitt oppi ansiktet til hunden og skremmer dem...

Det er ikke sant, jeg har blitt bitt tre ganger! Og ingen av gangene har jeg gjort noe!![;)] Hunder kan bli aggresiv når de f.eks blir gammel!!

hold ungen unna bikkja - uansett - overalt.
Er mathias ute - sett bikkja i bånd/hundegård.
Send hunden på dressurkurs som "gave" til svigermor.

Sånne hunder er SKUMLE.  Eller nei.. det er EIERN som er skummel.

ORIGINAL: Dollface™

Det er ikke sant, jeg har blitt bitt tre ganger! Og ingen av gangene har jeg gjort noe!![;)] Hunder kan bli aggresiv når de f.eks blir gammel!!

Påstår du at jeg lyver? [8|]

da har jeg villet tatt det opp med svigermor og si at dere ikke kommer på besøk om ikke hunden er i bur eller band..

Vi hadde en(når jeg bodde hjemme) hund som ofte ble "ertet" av barn som gikk forbi, en dag klarte ho komme seg løs og løp etter en gutt og bet han, men, det ble nesten ikke merke og ungen syns stivkrampe sprøyta var værre [8|]

politiet kom og hunden MÅTTE avlives.....[:(] Syns i det tilfellet, at det ikke var hunden sin feil.. Og hadde hun bitt ordentlig, da hadde det vært vondt, fordi det var en kraftig hund med skikkelig bitt..

Skjønner at folk reagerer på det, hadde blitt bra forbanna om en hund uten grunn bet en av mine barn, og hadde den bitt ungen min alvorlig, mens vi bare gikk forbi, hadde jeg drept den selv om jeg klarte..

Hunden er jo ikke dum som et brød for det?? Det er sånn hunder oppfører seg det.. når de mangler regler! Da hadde jeg sagt til henne at hvis vi skal komme hjem til deg så får hunden være i et annet rom, fordi den spiser av maten og ødelegger tingene våres.. hvis ikke så kommer vi ikke hit noe mere.. enten så gjør hun noe med det.. ellers så gjør hun det ikke.. og gjør hun noe med det så kan hun jo enten ha hunden på et annet rom, eller snakke til den når den gjør noe galt!

Jeg og har en hund som ødelegger ting han kommer over hvis ikke jeg har vært forsiktig med å gjemme det vekk.. når han er alene da vel og mere.. for han KJEDER seg. Men han er ikke dum som et brød for det[;)]

..

Back
Topp