Vis bilde av din Ektorp :)

mommy_to_be

Gift med forumet
vi vurderer å kjøpe ny sofa, og liker Ektorp. men det er så vanskelig å se den skikkelig i katalogen :/ noen som vil vise sin?

vi har beige/lysbrun tapet på veggene, og mørke møbler, så vi kunne egentlig tenkt oss en lys sofa, men er det vanskelig å fjerne flekker?

Vi vurderte den hvite eller den sorte (jeg ville ha hvit...) men da vi kom til ikea syns vi stoffet var så dårlig kvalitet, så da gikk vi for den grå istedenfor..
Har ingen flekker i sofaen, søles det tørkes det bare vekk med en våt klut.. Trekket vårt må renses - det hvite og sorte kan puttes i vaskemaskin [:)]

Er veldig glad i sofaen vår og det vi skal etterhvert bytte ut loftstuesofaen vår med en Ektorp sovesofa [:)]

ORIGINAL: Dollface

Vi vurderte den hvite eller den sorte (jeg ville ha hvit...) men da vi kom til ikea syns vi stoffet var så dårlig kvalitet, så da gikk vi for den grå istedenfor..
Har ingen flekker i sofaen, søles det tørkes det bare vekk med en våt klut.. Trekket vårt må renses - det hvite og sorte kan puttes i vaskemaskin [:)]

Er veldig glad i sofaen vår og det vi skal etterhvert bytte ut loftstuesofaen vår med en Ektorp sovesofa [:)]

ååh! du hadde det kjempefint! og den grå var jo veldig fin :D vi har ei lita datter som etterhvert vil bytte ut gulp med sjokoladeis og andre slikkerier, så vi trenger gjerne ikke hvit sofa :P
skal prøve å finne bilde av tapeten, så du skjønner hva jeg må deale med :P

[img][/img]

tapeten er veldig fin, men vi har ikke tenkt særlig langt når vi valgte den... har mye mørke møbler(bombay), men vil gjerne gå mot lyst etterhvert(langtidsprosjekt :P )

ORIGINAL: mommy_to_be

ååh! du hadde det kjempefint! og den grå var jo veldig fin :D vi har ei lita datter som etterhvert vil bytte ut gulp med sjokoladeis og andre slikkerier, så vi trenger gjerne ikke hvit sofa :P
skal prøve å finne bilde av tapeten, så du skjønner hva jeg må deale med :P

takk takk [:)]
Vi har egentlig spiseforbud i stua, med unntak av lørdager og mamma-er-alene-hjemme-dager, men da spiser Tobias på gulvet - han har piknik på et stort teppe, eller så sitter han på en liten stol inntil bordet.. Kun voksne som spiser (og må vaske evt. søl) i sofaen [:D]

[img][/img]

tapeten er veldig fin, men vi har ikke tenkt særlig langt når vi valgte den... har mye mørke møbler(bombay), men vil gjerne gå mot lyst etterhvert(langtidsprosjekt :P )

Hva med den som heter Idemo lys brun?

Ville uansett ikke bestemt meg helt før du ser den i virkeligheten.. ikea har en tendens til å se bedre ut på nett enn i varehuset [>:]

[img][/img]

Hva med den som heter Idemo lys brun?

Ville uansett ikke bestemt meg helt før du ser den i virkeligheten.. ikea har en tendens til å se bedre ut på nett enn i varehuset [>:]

vi har den fargen allerede, bare på en annen sofa da... liker den ikke :/ vi vurderer den grå, men vil den passe mot tapeten?[8|]

ORIGINAL: Marit_mor

så fint du har det! Hvordan fungerer det med den hvite sofaen? er den vanskelig å holde ren?

Takk... dette er bare i tv stua vår da, en egen liten stue vi har i tilknytning til hoved-stua (men det er dør imellom). Nå blir stua brukt som kombinert gjesterom (sovesofa dette her) og 'kino' (har hjemmekino der med lerret og sånt..). Så vi bruker ikke rommet 'hele dagen' liksom...
Har vasket trekkene på sete-putene (alle kan vaskes altså) èn gang- og det var ikke noe problem i det hele tatt.
Har et fint lager med flekkfjernere i tillegg her, sånn in case- så det går helt fint å ha hvit sofa der faktisk [:)]

Litt usikker på om jeg ville hatt det på hovedstua men... da mest med tanke på at vi har 2 små som er glad i å spise snacks i sofaen nå og da.. [;)] Men- knall at man kan vaske alle putetrekkene på en-to-tre, utrolig lettvint da [:)]
Ellers har vi det som hos dere, på hovedstua. Caffe Latte på veggene og bombay møbler. Veggene skal bli hvite om ikke så altfor lenge, men møblene skal få være- de er veldig mèg, så de liker jeg godt som de er [:)] Har svart skinnsofa der nå, uhyre praktisk- men begynner å bli lei. Så, vi driver og tenker litt på å bytte den ut. Da ønsker jeg også meg en Ektorp sofa- men som deg, jeg er litt usikker på hvilken farge jeg ville valgt (ikke tenkt såå mye på det enda da, så jeg vet egentlig ikke alle alternativene som finnes i trekk..[;)]) enda..

Takk... dette er bare i tv stua vår da, en egen liten stue vi har i tilknytning til hoved-stua (men det er dør imellom). Nå blir stua brukt som kombinert gjesterom (sovesofa dette her) og 'kino' (har hjemmekino der med lerret og sånt..). Så vi bruker ikke rommet 'hele dagen' liksom...
Har vasket trekkene på sete-putene (alle kan vaskes altså) èn gang- og det var ikke noe problem i det hele tatt.
Har et fint lager med flekkfjernere i tillegg her, sånn in case- så det går helt fint å ha hvit sofa der faktisk [:)]

Litt usikker på om jeg ville hatt det på hovedstua men... da mest med tanke på at vi har 2 små som er glad i å spise snacks i sofaen nå og da.. [;)] Men- knall at man kan vaske alle putetrekkene på en-to-tre, utrolig lettvint da [:)]
Ellers har vi det som hos dere, på hovedstua. Caffe Latte på veggene og bombay møbler. Veggene skal bli hvite om ikke så altfor lenge, men møblene skal få være- de er veldig mèg, så de liker jeg godt som de er [:)] Har svart skinnsofa der nå, uhyre praktisk- men begynner å bli lei. Så, vi driver og tenker litt på å bytte den ut. Da ønsker jeg også meg en Ektorp sofa- men som deg, jeg er litt usikker på hvilken farge jeg ville valgt (ikke tenkt såå mye på det enda da, så jeg vet egentlig ikke alle alternativene som finnes i trekk..[;)]) enda..

uff, så utrolig vanskelig dette er [&:] vi sitter jo her "hele dagen", så hvitt er kanskje ikke så bra... men har du sett den grå? gjerne den passer bedre til tapeten? vi skal bytte ut all bombay med liatorp, så da blir det grått, hvitt og beige tapet?

Hei. Jeg vil bare si at jeg syns den grå så veldig fin ut, men siden trekket ikke kan vaskes hadde jeg sjøl ikke valgt den. Hvit er bare lekker, litt uvarig, men kan jo vaskes! Har ikke selv men drømmer.... har en kamerat som har hvitt, men der står den omtrent bare til pynt, men vi hadde fest engang, å da fikk han vaska bort strawberry daqori flekker. Jeg ville også lagt litt tepper oppi jeg, for å spare litt.. Kjenner ei som har svart, den ville jeg aldri valgt, syns jeg ble blass i fargen med engang, å den er hvertfall uvarig.... den syns alt på! Lykke til!

uff, så utrolig vanskelig dette er [&:] vi sitter jo her "hele dagen", så hvitt er kanskje ikke så bra... men har du sett den grå? gjerne den passer bedre til tapeten? vi skal bytte ut all bombay med liatorp, så da blir det grått, hvitt og beige tapet?

Ja, vi ville egentlig ha den grå i tv stua- men de var utsolgt. Tenkte vi kunne kjøpe grått trekk etterhvert, men nå er vi så fornøyde med den hvite at jeg vet ikke om det blir noe av... [8D]
Siden jeg vil beholde bombay møblene våre vil jeg ikke ha grå sofa på stua tror jeg.. jeg føler liksom at brun/beige og grå ikke passer sammen. Men det er mìn mening da... Jeg er litt sær på fargene jeg, tror jeg... [8D]
Så- her har jeg den nye brune under vurdering- eller beige!
Ikke svart iallefall, for den synes jeg ikke var NOE fin da jeg så den på ikea !! Også virket den så 'tynn' i stoffet i forhold til vår hvite.. den er liksom litt grov- virker så den tåler endel (er da trossalt 10 års garanti på ektorp sofaene, så det sier jo sitt egentlig..) liksom. Liker det veldig godt [:)]

Back
Topp