vis barnet er sykt

Buffi

Forumet er livet
og vi ikke har mer egenmeldinger igjen

kan man da ha sykemelding på oss selv for å være hjemme med barnet[8|]

tror det

Ja...

syns det burde være flere sykedager når man har barn ej.. høre om flere som allerede har brukt opp kvoten. spysyken, influensa å influnsa nok en gang eller noe liggnenede..

Ok så da kan jeg ringe legen for å sykemelding for om jeg ikke er syk da[8|] For så være hjemme med sykt barn[8|]

Nei, du får bare sykmelding hvis du er syk.

ORIGINAL: Buffi

Ok så da kan jeg ringe legen for å sykemelding for om jeg ikke er syk da[8|] For så være hjemme med sykt barn[8|]

Du må sikkert ta med deg det syke barnet til legen for å få sykemelding

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

fungerer legevakten på dette området eller må jeg til vanlig lege.[8|]

man kan bare bli sykemeldt om man selv er syk, ikke lov å bli sykemeldt pga syke barn..

ORIGINAL: ¤Woolfmother¤

fungerer legevakten på dette området eller må jeg til vanlig lege.[8|]

det vet jeg ikke. Men du kan sikkert ringe til legevakten å spørre dem[:)]

ORIGINAL: Knerthen

man kan bare bli sykemeldt om man selv er syk, ikke lov å bli sykemeldt pga syke barn..

Hvor finner en regler om dette[8|]

ORIGINAL: Knerthen

Hva gjør man da når ungene er syke utover egenmeldingsdagene?[8|]
Må man risikere å miste jobben fordi man ikke møter opp?[:-]

En skal faktisk ikke få sykemelding fordi barn er syke.. Men mange leger skriver sykemelding fordet..

Men du får jo fri for sykt barn selvom du er tom for syktbarn dager.. Bare ikke betalt;)

Så hvis ungen er syk 2 uker, så får man altså halv lønn en måned da!
For en idiotisk greie[:'(]

Her er det kun hans egen meldinger som er brukt opp...Jeg har akkuratt starta opp i jobb

Så derfor jeg lurte på om kunne bruke sykemelding

Vet jeg har egenmeldinger for ungene også.

Men tenkte på sykemelding for hans del

ok

NOEN leger skriver ut sykemelding til foreldre når barna er syke... verd et forsøk

Det er IKKE LOV med sykemelding hvis barnet ditt er sykt. Hvis legen din skriver sykemld så bryter han reglene..........

Du må ta fri uten lønn......

Hvis du har et kronisk sykt barn kan du søke om annen type permisjon med lønn, husker ikke hva det heter.......

Back
Topp