virus på balansenerven

anerika

Andre møte med forumet
vår 15 mnd gamle datter har nettopp fått diagnosen "virus på balansenerven". noen som har erfaring med dette?

ikke mer en at det kan gå utrolig lang tid før en blir frisk igjen
ei vennine av meg har det har vært i dårligform i snart 1år

Virus på balansenerven kan gå over etter noen uker, men kan og være langvarig. Jeg fikk det ekstremt kraftig og var sykemeldt i to år. Dette er 10 år siden nå, og fortsatt kan eg merke litt til det. Det som virkelig hjalp meg var behandling hos fysioterapeut kombinert med akkupunktur

Sleit også med det lenge. Var kvalm og svimmel (første legen gjorde var å ta graviditetstest[8D])
Veldig sliten uten å ha gjort så veldig mye. En shoppingtur og jeg lå på sofaen resten av kvelden (Var før jeg fikk barn heldigvis)
Ble kvalm av å lese/konsentrere meg.

Bestemor fikk det for 5-6 år siden, hu slet veldig med svimmelhet og det så ut som om hu var konstant full, hun sliter fortsatt men er mye bedre heldigvis. Hu sjangler mye og kan ikke stå på et bein så må sitte og kle på seg og slikt fremdeles..

God bedring til jenta di og håper hu kommer seg fort igjen[:)]

Hm, legene sa at det ville ta 6-8 uker før det gikk over på så små barn, så håper det stemmer da. Stakkar, hun hadde akkurat tatt sine første skritt og sånn da det satte inn. Nå går hun veldig lite og må som regel bli holdt i begge hendene.
Har forresten også fått med meg at virus på b.nerven og krystallsyken er ulike diagnoser. Leste at Epleys manøver eller f.eks. en såkalt "Dizzyfix" kunne være til kjempegod hjelp ved krystallsyken. Men nå er de visst ganske sikre på at det virkelig er virus jenta vår har da...

Hvordan fant de det ut på henne?

Vi merket at hun plutselig ble mye mer ustø til beins og øynene hennes begynte å flakke fort horisontalt til stadighet (nystagmus). Dessuten sov hun veldig dårlig både natt og dag, noe hun ikke hadde problemer med før. Og hun kunne begynne å skjelve uten at hun var kald av og til. Var på sykehus og fikk tatt MR og spinalpunksjon + en haug blodprøver for å utelukke at det var noe på hjernen, borreliasmitte o.l. Utfra symptomene og prøvesvar stilte de diagnosen. Dessuten hadde hun den 4. (?) barnesykdom like før dette startet, så de regnet med at virus "hang igjen" etter denne infeksjonen og satte seg på balanseorgan.

Oj, så skummelt[&:]
Godt det "bare" var virus på balansenerven da[:)]
Håper ho blir fort frisk igjen[:)]

ORIGINAL: Solaa

ORIGINAL: Frk.Mamma

pappa har det eller krystallsyken som den kalles også. og man blir vel aldri bra fra det har han fått beskjed om. han har hatt det i 2,5 år nå og det kommer og går og han er skikkelig ille noen ganger, da klarer han ikke gå eller sitte eller neon ting, alt går rundt for han eneste han må gjøre da er og sove og ligge i et mørkt rom!

Virus på balansenerven og krystallsyken er ikke det samme!! [;)]

Jeg har hatt virus på balansenerven, og det tok lang tid før det gikk over, men det gikk over [:)]
Var sengeliggende i en ukes tid, da ble jeg kvalm og svimmel bare jeg reiste meg. Senere sleit jeg med svimling i et års tid, og det avtok sakte, men sikkert [:)]

Det stemmer.. Det er ikke det samme. "Krystall-syken" er en godartet sykdom, som legen min kalte det. Jeg hadde det for en liten stund siden. Ikke noe andre plager enn at jeg ble rotatorisk svimmel en god del ganger om dagen om jeg bevegde hodet mitt på en spesiell måte..

Vi merket at hun plutselig ble mye mer ustø til beins og øynene hennes begynte å flakke fort horisontalt til stadighet (nystagmus). Dessuten sov hun veldig dårlig både natt og dag, noe hun ikke hadde problemer med før. Og hun kunne begynne å skjelve uten at hun var kald av og til. Var på sykehus og fikk tatt MR og spinalpunksjon + en haug blodprøver for å utelukke at det var noe på hjernen, borreliasmitte o.l. Utfra symptomene og prøvesvar stilte de diagnosen. Dessuten hadde hun den 4. (?) barnesykdom like før dette startet, så de regnet med at virus "hang igjen" etter denne infeksjonen og satte seg på balanseorgan.
Supergammel tråd, men om du fortsatt er her, hvordan har det gått med datteren din? Tok det lang tid før hun ble bedre?

Har en liten en med samme symptomer og går gjennom samme utredning som du beskriver her akkurat nå.

Back
Topp