Virkingen av parlagin forte?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Takker for svar[:D]
Jeg har iallefall sovet godt i natt, så jeg ble vel kanskje trøtt av de.
Så det var flere som anbefalte ibux og paracet.
Til vanlige smertene mine bruker jeg daglig 600mg ibux og 1000mg paracet 4 ganger pm dagen. Men disse tok ikke panne smertene mine. Så da fikk jeg beskjed om å prøve disse her. Jeg har iallefall sovet i natt så da hjalp de i kanskje litt?

ORIGINAL: Søta!

ORIGINAL: lykkeligemeg

ORIGINAL: søteste

Takk for svar. Jeg tar bare en av gangen jeg. Men det står at jeg skal ta tre tabletter tre ganger daglig, men det tørr jeg ikke. [X(]
Ikke kjøre bil nei, det må jeg huske på. Tar det lang tid før du merker dette?
Jeg vill ikke ha forstoppelse jeg altså.[:'(]

du kan kljøre bil hvis ikke du blir susete. det er når trekanten er helt rød, altså ikke hvit inni, at du ikke KAN kjøre. når den er hvit inni kan du vurdere litot selv. men ikke ta sjanser da:)

Hæ?
Finnes det legemidler med helt rød trekant?
Hvilke er det?

ja, endel morfinpreparater feks. ikke bomnbesikker på hva de heter jeg, men regner med oxynorm og ketorax osv er helt rød.

ORIGINAL: Pijah

Jeg ble bare dårligere av pf.. Fikk sinnsykt vondt i hodet av de.
Ibux og paracet sammen funker best på meg. Har sterke ibux, som jeg har fått på resept.. 1 sånn og 2 paracet, så er dagen min reddet når jeg har det skrekkelig.

Eller man kan ta tre vanlige.

Jepp.
Er derfor legene er så lite kritisk til å skrive ut resepter, fordi man kan alltids få samme dosen over disk.
Men det blir MYE billigere å kjøpe de sterke, de koster bare få kroner mer enn de vanlige. [;)]

Jeg begynte å ta PF mot hodepine for noen år siden. Til slutt måtte jeg opp i så høy dose at jeg ble skikkelig dopa for at det skulle virke. Da sluttet jeg en periode. Etter det begynte jeg med 2 tabl. i gangen, og det funket ca 50% av gangene. Så måtte jeg opp i 3 tabl. i gangen, og når det sluttet å virke, måtte jeg over på Tramadol+Paracet. Tar 2+2 av de, og det har hittil funktet fint 2 av 3 ganger.

Jeg hadde ALDRI kjørt bil på PF!![8|]

Jeg har brukt PINEX FORTE, og det er noe av det samme.
Folk reagerer nok forskjellig, men første gang jeg tok 1, så måtte jeg holde meg fast i soffan.

Aldri om jeg hadde kjørt bil på trekant preparater...jeg blir trøtt og døsig og sovner som regel av den type tablett...

ville fulgt legens anbefaling,er vel uansett for en kort periode? gi kroppen ro og fred til å komme seg,det går nok kjappere emd 3 enn 1?

her måtte jeg krype til korset i går,og beg på kur med voltaren.. kronisk bekken leddssbet... har slitt sykt siste uken,og hadde tablettene klare,men er en terskel gitt... mye sterke smertestillende er ikke morro

Jeg hadde helt stiv nakke og den var VOND uansett åssen stilling jeg hadde. Var ganske desperat! Jeg tar som regel ikke smertestillende. Liker ikke det. Men da prøvde jeg alt av det vi får kjøpt på apotek. Ingenting funket. Fikk utskrevet paralgin forte. Og tok 2 stykker som anbefalt første gangen. Etter det tok jeg 1 av den og 1 paraset. Det funket bra, jeg ble kanskje litt søvnig, men glad! Hehe[:)] Det trekanten betyr at man ikke skal kjøre etterpå. Men det er vel helst bare de 2 første timene etterpå. Men pass på å ikke ta for mye. Den er vist vanedannende!

gått på pf noen ganger med tannverk måtte ta to eg for at smerten skulle gå vekk, ble aldri sløv.

ORIGINAL: søteste

Takk for svar. Jeg tar bare en av gangen jeg. Men det står at jeg skal ta tre tabletter tre ganger daglig, men det tørr jeg ikke. [X(]
Ikke kjøre bil nei, det må jeg huske på. Tar det lang tid før du merker dette?
Jeg vill ikke ha forstoppelse jeg altså.[:'(]

du kan kljøre bil hvis ikke du blir susete. det er når trekanten er helt rød, altså ikke hvit inni, at du ikke KAN kjøre. når den er hvit inni kan du vurdere litot selv. men ikke ta sjanser da:)

Hæ?
Finnes det legemidler med helt rød trekant?
Hvilke er det?

ja, endel morfinpreparater feks. ikke bomnbesikker på hva de heter jeg, men regner med oxynorm og ketorax osv er helt rød.

Okei, det har jeg aldri sett.
Lært noe nytt i dag og.

oxynorm og oxycontin er ikke morfinpreparater men opiater.
Har fått utsrevet mye av sorten men klarer ikke bruke dem..blir så jævli sjuk!
mener at den ene, "hurtigvirkende" har hel trekant.

Jeg bruker mye pf i hverdagen, også pm. Hjelper godt på smertene, men merker at jeg blir ganske pussa hvis jeg tar de på tom mage.

Er påpasselig med å seponere i gode perioder..og det føles deilig i kroppen å være medisinfri [:D]

Det går helt fint, bare ikke ta den på tom mage, gjerne spis noe samtidig. Og du blir ikke rusa eller sløv, noen kan kjenne litt svimmel osv men det er går fort over.
Jeg tar (utenom når jeg er gravid) 2 om gangen og merker ingenting, kan godt kjøre når jeg har tatt de også. Men tar jeg på tom mage så blir jeg rar i kroppen og svimmel. Det er en trygg velprøvd medisin.

Back
Topp