Virkingen av parlagin forte?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg har fått denne smertestillende nå for å dempe smertene som jeg har i panna og ansiktet. Men jeg synes jo alle medesiner med rød trekant på er skumle. Redd for å bli sløv osv. Så står det også at de er vanedannende. Så leste jeg også at den hadde virkestoffet kodein i seg, og det ble om gjort til morfin i kroppen vår. Det likte jeg heller ikke.
Det er to medesiner jeg er redd for og det er morfin og kortison. Nå tar jeg altså begge deler [X(]
Hvordan virkning har den på deg?
Fungerer den bra mot smerter?
Jeg er fryktelig pyse når det gjelder tabletter, holder meg til det kjente som regel. Men jeg tror jeg må høre på lege nå, for paracet er bare å gi opp[&o]

Funker bra mot smerter.
Jeg har blitt litt "småfull" av de.. men akkurat den følelsen varer bare 30-40 min.... ingen som merker noe på meg, men kjenner att jeg blir for susete i hodet til å kunne kjøre bil f.eks. (noe man selvsagt ikke skal når man har tatt de)

hvor stor dose er det snakk om? jeg tok 8 paralgin forte daglig, sammen med max dose av voltaren og ibux. ble susete og etter noen dager helt syyykt forstoppa, så hvis du skal ta stor dose så ta litt lactulose ved siden av og drikk masse vann+ spis fiberrikt:) ved mindre doser blir jeg bare småtrøtt, men ikke noe nevneerdig og ikke noe ekkelt:)

Takk for svar. Jeg tar bare en av gangen jeg. Men det står at jeg skal ta tre tabletter tre ganger daglig, men det tørr jeg ikke. [X(]
Ikke kjøre bil nei, det må jeg huske på. Tar det lang tid før du merker dette?
Jeg vill ikke ha forstoppelse jeg altså.[:'(]

ORIGINAL: søteste

Takk for svar. Jeg tar bare en av gangen jeg. Men det står at jeg skal ta tre tabletter tre ganger daglig, men det tørr jeg ikke. [X(]
Ikke kjøre bil nei, det må jeg huske på. Tar det lang tid før du merker dette?
Jeg vill ikke ha forstoppelse jeg altså.[:'(]

du kan kljøre bil hvis ikke du blir susete. det er når trekanten er helt rød, altså ikke hvit inni, at du ikke KAN kjøre. når den er hvit inni kan du vurdere litot selv. men ikke ta sjanser da:)

Utrolig hva man lærer her på bv[:D]
Takk, det viste jeg ikke. Tenkte trekant ok skummelt[X(] la bilen stå[8D]

Jeg ble skikkelig dårlig av de, svimmel, kvalm og susete.
Da den effekten ga seg, funket de jo smertestillende da...

ORIGINAL: Selveste Kråka

Håper ikke jeg blir slik, det orker jeg ikke[&o]
Hadde du stor eller liten dose?

ORIGINAL: søteste

Håper ikke jeg blir slik, det orker jeg ikke[&o]
Hadde du stor eller liten dose?

Hm, hadde stikkpiller iallefall, husker ikke dosen...
Var mot gallesten, så var sikkert sterke tabletter...?

Ja det har jeg både sett og hørt om de gallestein smertene og håper jeg aldri opplever det. Uff!
Da fikk du nok en høy dose, krysser fingrene på at min kropp tåler enn liten dose da.
Takk for svar [:)]

Det samme her også.

Jeg har aldri bra effekt av PF, sovner og blir kvalm ,og like vondt..
(kun tatt ved fjerning av visdomstann), men tok ibux istedet, og den
tok vekk smertene [:D]

Hadde kink i ryggen i sommer, og sa til legen at jeg ikke orket sterke
tbl. Da anbefalte hun meg ibux og paracet samtidig, knallbra faktisk! [:D]
God bedring!

Jeg synes PF fungerer godt mot smerter. Tar de mot skuldersmerter.

Kjører bil forde om jeg har tatt paralgin, merker ikke noe susing i hodet eller sløvhet av de [:D]

Kommer helt ann på hvor mange du tar[8D] En tablett KAN du bli litt susete av ,men aller helst småkvalm og svimmel. Jeg hadde helt sinnsyk tannværk i fjord vinter og smerten slapp bare ikke[&:] Med andre ord så endte jeg opp med å ta ganske mange over noen timer og jeg var dritings! Men hadde fortsatt vondt. Tannværk[:@]
Du vil ikke merke noe særlig til at det er vanedannende før det har gått en god stund.Har også brukt de over lang periode pga senebetennelse og det var ikke noe problem å legge de bort[:)]

Hjelper mot smerten men blir ikke noe ruset av de.. Og du blir ikke avghengig av å ta pf i en liten periode altså.

Jeg ble bare dårligere av pf.. Fikk sinnsykt vondt i hodet av de.
Ibux og paracet sammen funker best på meg. Har sterke ibux, som jeg har fått på resept.. 1 sånn og 2 paracet, så er dagen min reddet når jeg har det skrekkelig.

Jeg har god effekt av pf. Til vanlig tar jeg det med ibux når jeg har behov.

Ikke alle klarer å omdanne kodein til morfin, og da har det liten effekt.

God bedring.

Jeg merket ikke annet enn at de døyver smerten litt bedr enn paracet.
Tok det for smerter i ledd og muskler, sammen med volateren. Nå tok jeg kun 1 paralgin og 1 voltaren om gangen da

De er de aller beste for min del[:)]
Ingen negative bivirkninger.

ORIGINAL: DramaQueen

Jeg synes PF fungerer godt mot smerter. Tar de mot skuldersmerter.

Kjører bil forde om jeg har tatt paralgin, merker ikke noe susing i hodet eller sløvhet av de [:D]

samme som her, kan ta både 2 og 3 stk utan at eg merkar noko form for susing, sløvheit.. [:)]

Back
Topp