Vippsgrense

Kva syns dykk?

• Passe sum per mnd

Votes: 3 60,0%
  • For mye

Votes: 2 40,0%

• Antall som har svart
    5

Mor2barn

Forumet er livet
Sommerfuglene
Hei

Leste artikkel om ei mor som ville ha høgere grense enn 8000 kr per år, for dattera på 13 år hadde tjent den summen på 3 mnd med ulike huslige sysler. Det er jo over 2000 kr per mnd. Eg reagere på summen og det at det skaper eit forventingspress i vennegjengen. Ikkje min sak, for det er jo ikkje mitt barn men

Kva syns dykk?

Kan hun ikke bare sette over pengene som et vanlig menneske?o_O

Er da like mye jobb å overføre på vipps. Lagrer datteren sitt kontonr som kontakt i nettbank, klikker på overføring til det nr og hvor mye. Nøyaktig det samme som vipps :p

Ingen her vet hvilke oppgaver som er gjort da , så om det er mye eller ikke er umulig å svare på

Jeg leste også den artikkelen. Og om dere leser hele, står det at datteren er flink til å hjelpe til med å handle i butikken, og at familien da bruker Vipps-appen og den funksjonen som heter «be om penger». Det vil si at datteren får direkteoverført penger fra foreldrene når hun skal feks betale i butikken, og dermed slipper å legge ut/bruke egne penger. For en familie på 4-5 stk går 8000 Kr fort når de da i tillegg skal inneholde innkjøp OG lommepenger.

Altså mener jeg det fremkommer tydelig at det ikke er snakk om 8000 Kr i lommepenger.

https://www.dn.no/privatokonomi/vip...pgitt-over-vipps-for-barn-ble-hort/2-1-577459

Men sånn er dey sltså ikke i alle banker
Nei. Men om det skal være ett så stort problem, kanskje sørge for at jenta har sitt eget matkort da, hvor man kun har pengene som går til mat og husholdning. :)
Syns at å heve grensen på det kanskje er litt latterlig, men det er meg. Personlig syns ikke jeg det bør være så vanskelig da.

Nei. Men om det skal være ett så stort problem, kanskje sørge for at jenta har sitt eget matkort da, hvor man kun har pengene som går til mat og husholdning. :)
Syns at å heve grensen på det kanskje er litt latterlig, men det er meg. Personlig syns ikke jeg det bør være så vanskelig da.
Mens jeg ikke skjønner hvorfor grensen skal være så lav som som 8000 i året

Men sånn er dey sltså ikke i alle banker

Det er jo litt rart da, det blir jo som om du har flere kontoer og du får pengene du overfører mellom kontoene dine dagen etterpå? Har hatt mange banker og aldri opplevd dette. Da hadde jeg sagt til banken at de må komme seg inn i 2019 og ikke stå igjen i 1940. For slik skal det ikke være i samme bank.

Når jeg overfører fra min konto til ungene sine eller motsatt så er pengene disponibelt med engang.
Vipps derimot er litt ustabilt, vippser man på lørdag så er ofte ikke pengene på konto før første virkedag.

Back
Topp