Vippestol

Solstråletante

Elsker forumet
Hei.Leste litt på utstyrlista - vippestol, dere som har barn fra før, brukte dere den? Er litt grønn jeg:P

Har ikke barn fra før. Men er tante hehe. Jeg skal absolutt ha babybjørns vippestol. Har vert borti mange andre men ingen som fungerer så godt som den.

*søker opp og takker for tipset* :)

Det er jo bare bra ting å lese om den, virker jo super, er jo anbefalt både her og der:)*Trur jeg må ha en slik*

Ja den er på må ha lista mi. Og det baserer jeg på hvordan mine tantebarn og andre kjente barn har brukt den. Veldig mange vippestoller er for harde og stive. Babybjørns vippestol beveger seg lett etter hvordan babyen beveger seg. Og så er det tre innstillinger på den så babyen kan sove i den, sitte og bli matet i den. Synes den er super. Og ikke minst så er det super lett og rengjøre.

ORIGINAL: KjellisMam

Brukte den mest til mating når han begynte med fast mat (og før han kunne sitte i bordstol)

Men selv om babybjørn er fine så er dei litt uhendige med tanke på at du ikkje kan stile ryggen å fotstøtta (eller tar eg feil der?).. (vi hadde en carena å den kan du både stile ryggen fra heilt til liggestilling til heilt sittestilling + enden der føttene er kan stiles opp å ned)

Har vert tre innstillinger på de babybjørn jeg har vert bortig. sove sitte spise eller noe slikt

ORIGINAL: KjellisMam

Brukte den mest til mating når han begynte med fast mat (og før han kunne sitte i bordstol)

Men selv om babybjørn er fine så er dei litt uhendige med tanke på at du ikkje kan stile ryggen å fotstøtta (eller tar eg feil der?).. (vi hadde en carena å den kan du både stile ryggen fra heilt til liggestilling til heilt sittestilling + enden der føttene er kan stiles opp å ned)

Ok. Må sjekke ut:P Ligger barn noe i en vippestol? Er ikke det litt mere til mating og når de vil følge med? Huff,kjenner jeg blir stressa av alt jeg ikke kan:S

Vi brukte vippestol til smån var såpass at han begynte sette seg opp i den, ca 6 mnd[:)] Både sov å spiste i den[:)] Den kunne justeres så han kunne ligge i den en liten stund.. Er jo ikke bra å sitte maange timer f.eks [;)]

Vi har brukt baby bjørn vippestolen masse, og bruker den masse nå, selv om han er 15 mnd.
Når han var mindre var det veldig deilig å ha han i den på badet når jeg dusjet o.l. Brukte den når han begynte med mat, for da var han for liten til vanlig stol.
Nå klatrer han opp i den selv og sitter å ser barnetv i den[:)]han syns det er så digg å sitte i gynge i den[;)]

Vi har en annen vippestol, som er veldig robust og god.. skal MYE til for at den velter eller noe annet.. veldig god og kan stilles i mange stillinger + legges helt flatt for søvn :) har ingen anelse på merket da men :) 

Vi har Babybjørns vippestol og den brukte vi masse. Både til litt soving de første 2-3 mnd, mating, leking og oppbevaring når man trenger to ledige hender...

Husker ikke hvilken modell jeg har, men fungerte kjempe bra her. Brukte fra hun var ganske liten husker jeg.

Brukte det veldig lite. Snuppa brukte den til mating, for hun begynte med fast føde før hun kunne sitte i en vanlig høystol. Til Knøtta ble den ikke brukt i det hele tatt. Vippestol er også en behovsprøvd ting. I tillegg, bør de ikke sitte i den i mer enn maks 20 minutter om dagen. Babybjørns vippestol kan man vel ikke regulere vinkelen mellom rygg og sete på? Det er en fordel, blant annet så du kan legge den flatt om barnet sovner i den. Grunnen til at de ikke bør ligge der så lenge, er at de ikke har muskulatur nok i kroppen til å skifte stilling selv. Vi voksne sitter/ligger aldri i ro særlig lenge om gangen. Det er ikke bra for kroppen rett og slett. Babyen skal ligge mest mulig på gulvet, det er da de får trent, brukt kroppen sin og utvikler seg best. [:)]

Jeg har babybjørn og er i og med ganske fornøyd med den til vårt bruk. I og med at det ikke er anbefalt at barn sitter der så lenge av gangen fikk lillemor aldri sove i den. Men kjempe fint som et sted de kan sitte når de mates eller man selv trenger to ledige hender. Vil absolutt si at det er en god investering:)

ORIGINAL: gladlaksen

Jeg har babybjørn og er i og med ganske fornøyd med den til vårt bruk. I og med at det ikke er anbefalt at barn sitter der så lenge av gangen fikk lillemor aldri sove i den. Men kjempe fint som et sted de kan sitte når de mates eller man selv trenger to ledige hender. Vil absolutt si at det er en god investering:)

Joda, for de som har bruk for den. Som jeg skrev, den er behovsprøvd. Den er en sånn ting man ikke MÅ kjøpe før man ser behovet. Et behov som kanskje aldri dukker opp. Har selv hatt god nytte av vippestol, osm du kanskje så. [;)]

Vi brukte vippestol når han var for liten til å sitte i stol men skulle ha fast føde såvidt det var[:)] Veldig greit[:)]

ORIGINAL: PippiLottis

´Babybjørn , den er brukt masse. God når du skal dusej og mini er våken [:)]

Da lå hun bare på babytepper på badegulvet, eller på rene håndklær. Som oftest dusjet jeg babyen samtidig som meg selv, så da lå de bare i bleien på håndklær utenfor dusjen og ventet. [:)]

ORIGINAL: Joker

Vi har brukt baby bjørn vippestolen masse, og bruker den masse nå, selv om han er 15 mnd.
Når han var mindre var det veldig deilig å ha han i den på badet når jeg dusjet o.l. Brukte den når han begynte med mat, for da var han for liten til vanlig stol.
Nå klatrer han opp i den selv og sitter å ser barnetv i den[:)]han syns det er så digg å sitte i gynge i den[;)]

samme her selvom min kun er 13 månder

Back
Topp