Vippestol

EngaEngel

Andre møte med forumet
Vi ønsker å kjøpe vippestol til baby nr 2 som kommer i mai. Til første hadde vi en elektrisk som gynget, men dette synes vi var totalt bortkastet… Så vi ønsker en av de «tradisjonelle» vippestolene denne gangen. Ser babybjørn kommer best ut i test, men hva skiller egentlig denne og Ergobaby sin f.eks? Noen som vet forskjellen? Og ja, baby skal selvfølgelig kun bruke den i korte tidsrom, f eks mens jeg dusjer eller tar ut av oppvaskmaskinen ☺️
 
Vi gikk for Ergobaby, tror vi blir veldig fornøyde :happy: Den hadde litt flere egenskaper enn babybjörn som appellerte til oss. Nyfødt innlegget samt enkelheten med å endre stilling ble i hovedsak de utslagsgivende faktorene.
 

Vedlegg

  • 39C4406F-777F-4A76-B7C6-02C37D3449F7.jpeg
    39C4406F-777F-4A76-B7C6-02C37D3449F7.jpeg
    303,1 KB · Visninger: 61
Tror nok babybjørn kommer bedre ut da ergobaby er ganske ny enda. vi endte opp med ergobaby da vi lånte en babybjørn sist, veldig fornøyd med babybjørn men ville prøve noe nytt nå. Tror nok du blir fornøyd uansett hva du velger, veldig praktisk!
 
Har babybjørn og veldig fornøyd, men den kan jo ikke brukes rett fra fødsel. Vi prøvde litt rundt 1 mnd alder og hadde da et teppe bak ryggen og under rompa som støtte. Første måneden ligger de jo uansett mer på deg enn i vippestolen sånn sett :)
 
Vi var heldig å få låne Babybjørn! Ingenting å utsette på den :)
 
Har babybjørn etter forrige. Hadde ikke vippestol til nummer 1. Kjøpte babybjørn brukt sist, og virkelig et kjøp jeg i ettertid tenker på som en nødvendighet. Hadde aldri brukt så mye penger på den helt ny. Men kan få kjøpt de ganske billig brukte. Og enkle å ta av trekket på for å vaske det. Aldri prøvd andre typer, men aldri følt behovet heller.
 
Har babybjørn og veldig fornøyd, men den kan jo ikke brukes rett fra fødsel. Vi prøvde litt rundt 1 mnd alder og hadde da et teppe bak ryggen og under rompa som støtte. Første måneden ligger de jo uansett mer på deg enn i vippestolen sånn sett :)
Heisann. Sniker fra Juni. Lurte bare på hvorfor du mener vippestolen ikke kan brukes rett fra fødsel? Jeg venter nr 3 og begge de to andre har lagt på nederste hakket mens jeg har dusjet og slikt fra de var helt nyfødt, og har egentlig ikke sett på det som noe «rart» så lurte på hvor du hadde lest at de ikke skulle det:angelic::) Står også på stolen på nettet at de er fra 0-9 mnd.
 
Heisann. Sniker fra Juni. Lurte bare på hvorfor du mener vippestolen ikke kan brukes rett fra fødsel? Jeg venter nr 3 og begge de to andre har lagt på nederste hakket mens jeg har dusjet og slikt fra de var helt nyfødt, og har egentlig ikke sett på det som noe «rart» så lurte på hvor du hadde lest at de ikke skulle det:angelic::) Står også på stolen på nettet at de er fra 0-9 mnd.
jeg ble bare anbefalt at de ikke skulle brukes for de minste siden de ikke klarer å holde kroppen oppe når jeg kjøpte den på butikken og det var det vi også erfarte med den vi hadde når vi prøvde for tidlig. Han sank bare sammen og syns ikke det så særlig komfortabelt ut eller trygt. Også på nederste trinnet. Men alle babyer er forskjellige! Vi hadde en veldig spe, tynn gutt som ikke la på seg i starten så kan hende han var liten for alderen også :) Jeg vet jo mange av babybjørn sine er ergonomiske og det kan nok hende at å bruke den på nederste hakket fungerer kjempefin for mange :) Var vel dumt å formulere meg med at «den ikke kan», men at det ble anbefalt å ikke bruke når jeg kjøpte blir kanskje mer rett
 
jeg ble bare anbefalt at de ikke skulle brukes for de minste siden de ikke klarer å holde kroppen oppe når jeg kjøpte den på butikken og det var det vi også erfarte med den vi hadde når vi prøvde for tidlig. Han sank bare sammen og syns ikke det så særlig komfortabelt ut eller trygt. Også på nederste trinnet. Men alle babyer er forskjellige! Vi hadde en veldig spe, tynn gutt som ikke la på seg i starten så kan hende han var liten for alderen også :) Jeg vet jo mange av babybjørn sine er ergonomiske og det kan nok hende at å bruke den på nederste hakket fungerer kjempefin for mange :) Var vel dumt å formulere meg med at «den ikke kan», men at det ble anbefalt å ikke bruke når jeg kjøpte blir kanskje mer rett
Skjønner :) Var bare redd det var noe info jeg ikke hadde fått med meg i all virvar av info rundt nyfødte:angelic:
 
Back
Topp