Vippestol

Vi fikk et tips med første om at så lenge babyen ikke ble vendt til å sitte og hele tiden se verden rundt seg så aksepterte de fint å ligge. Med første hadde vi ikke vippestol, bare teppe på gulvet mens jeg dusjet og det gikk helt fint. Vi brukte heller ikke spedbarnssetet til tripp trapp før nærmere 5 måneder. Ungen krevde aldri sitte og se da hun rett og slett ikke viste bedre.

Men med nr 2 så ser jeg behovet for vippestol, ikke for babyen sin den men for å beskytte litt fra storesøster som kan herje litt mye rundt så tør ikke la babyen ligge på gulvet hvor 3 åringen kan snuble over plutselig. Er babyen stor nok til å vippe stole selv så bør den absolutt ikke stå på et bord da stolen kan flytte på seg og dette ned. Med å ha stolen ved siden av seg i soffaen mens man sitter ved siden av og passer på ser jeg ikke problem med.

Forrige ungen ELSKET baby bjørn vippestolen:cat:
Jeg visste ikke at de helst ikke skulle sitte så mye i den, så det kan nok hende at han satt litt mer enn han burde:(
Så denne gangen skal jeg begrense det mer. Men han syns det var kjempefint å sitte i den og følge med på oss når vi gikk rundt og ordnet ting, og hvis vi vippa han litt en stund sovna han nesten alltid:happy:
Og som noen andre nevnte her førte den til at han ofte bæsja, og det er jo bra.
Jeg hadde han ofte sittende i stolen oppå kjøkkenbordet sånn at han fikk mer overblikk, men jeg slutta med det da han ble stor nok til å gi stolen fart selv. Vi har svært kjøkkenbord da, så det skal solid innsats til for å klare å komme seg ned, så jeg følte meg trygg på at det gikk bra.

Har aldri turt å sette vippestolen på bordet, kun hatt den på gulvet :) Men har brukt New born Set på tripp trapp stolen som baby har sittet i mens vi har spist om hen har vært våken :)

Back
Topp