Vippestol

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Er det trygt å sette en vippestol med baby oppi på spisebord men en spiser selv?

Tenker på å kjøpe en vippestol for tenker sa jeg er alene med den nyfødte og trenger å ta en dusj, spise eller gå på do, er det greit å sette babyen i en vippestol der han kan se på meg :-)

Vi brukte det til eldstebarnet. De andre har vi hatt i sånt sete til tripptrapp og på badet har de ligget på golvet.

Er det trygt å sette en vippestol med baby oppi på spisebord men en spiser selv?

Tenker på å kjøpe en vippestol for tenker sa jeg er alene med den nyfødte og trenger å ta en dusj, spise eller gå på do, er det greit å sette babyen i en vippestol der han kan se på meg :)

Det står specifikt på vippestolen att den ikke skal stå oppe på noe som helst, men jag vet inte noen som inte haft stolen i soffan for å kunne vugge babyen.:p men da sitter man ju och holder i den. Jag hade inte ställt vippestolen på en höjd och så gått och duschat! Men det hoppas jag heller inte du mente ;)

Har venninne som er fysio og hun jobber med nyfødte på Ullevål. Hun sier at de ikke burde sitte så mye i vippestol så vi dropper å kjøpe det :)

På en annen side sier hun «alt med måte». Å sitte litt mens man tar seg en dusj må jo være innafor ;)
De skal bare ikke sitte hele dagen :)

Har venninne som er fysio og hun jobber med nyfødte på Ullevål. Hun sier at de ikke burde sitte så mye i vippestol så vi dropper å kjøpe det :)

På en annen side sier hun «alt med måte». Å sitte litt mens man tar seg en dusj må jo være innafor ;)
De skal bare ikke sitte hele dagen :)

Jag har fått höra av en veninne som er fysio att det sier man för att folk ikke skal bruke den som barnevakt i 8 h om dagen, för noen kan visst få för sig att göra det, samma med newbornsetet på tripptrapp og bilstolen. Sunt förnuft kommer man langt med ;) Fysioer har som regel en mening om det meste babyutstyret. Ikke hoppgunga, ikke gåstol, det meste er fy fy i dems verld. Men som du sier, alt med måte. Mina barn har kost sig veldig i vippestol så det har jag lyst å ha igen. Hoppgunga och gåstol klarer vi oss däremot uten:p

Tenker på å kjøpe en vippestol for tenker sa jeg er alene med den nyfødte og trenger å ta en dusj, spise eller gå på do, er det greit å sette babyen i en vippestol der han kan se på meg :)
Det finnes egne vippestoler for nyfødte som er mer gunstig enn andre. Vi har en vippestol med nyfødtinnlegg som kan fjernes når hun er stor nok til å sitte uten det :)

Jag har fått höra av en veninne som er fysio att det sier man för att folk ikke skal bruke den som barnevakt i 8 h om dagen, för noen kan visst få för sig att göra det, samma med newbornsetet på tripptrapp og bilstolen. Sunt förnuft kommer man langt med ;) Fysioer har som regel en mening om det meste babyutstyret. Ikke hoppgunga, ikke gåstol, det meste er fy fy i dems verld. Men som du sier, alt med måte. Mina barn har kost sig veldig i vippestol så det har jag lyst å ha igen. Hoppgunga och gåstol klarer vi oss däremot uten:p
Hvem er det som lar de være der i 8 timer om dagen? :o Herregud.

Vi brukte mye vippestol med forrigemann, men begynte ikke før hun var rundt 5-6 mnd. Hadde en vanlig baby bjørn og ikke en som passet spesielt for nyfødte. Hun elsket å sitte der og tok helt av med gynginga.

Hva med å se etter en brukt tripptrappstol på Finn og et newborn Seat? Da kommer baby opp i deres høyde og ikke over dere, som det blir med vippestol. Tripptrappstolen kan brukes i mange år også.

Svigermora mi har jobbet som fysio i 40 år og spesialiserer seg på barn. Hun sier at det er null problem, så lenge man bruker huet. Sånn som det er med det meste annet, med andre ord.

Problemet er vel at mange ikke bruker huet og da er det liksom greit å heller overdrive litt i rådene. Noen forstår ikke begrepet "med måte".

Anbefaler babybjørn som. Den var gull verdt, og frøkna brukte.den leeeeeenge.
Når jeg dusja, og oppå bordet ja. Men alt med måte ha.
Jeg erfarte også at i den stillingen bæsja hun ofte også. Så jeg er veldig for.

Vippestoler skal ikke opp på bord ol. Bebisen sitter fint I vippestolen på siden av din stol på gulvet mens du spiser, da ser h*n deg fint, og null fare for å falle ned :)

Vi bruker vippestol mye, og har aldri hatt behov for å ta de oppå bordet.

De er ganske store i ramma de til babybjørn, så her ville en sånn stol tatt over halve bordplate..

Vi kjøpte aldri vippestol sist og kommer til å droppe det nå også. Om jeg skulle dusje lå han i babynest eller teppe på gulvet :) Og om jeg skulle lage mat eller lignende og han var urolig tok jeg innimellom å satte ham i bilstolen oppå kjøkkenbenken :)

Tenker at vippestol fort kan bli brukt altfor mye om man først har det, og siden vi klarte oss uten sist, dropper vi det nå også :) Men har lekegrind og skal skaffe newbornsete til tripptrapp stolen så han kan sitte med oss når vi spiser :)

Elsker baby björn sin vippestol, men ville aldri sat den på bordet.

Likte godt å ha den på bade da jeg dusja! Begge mine har likt seg godt i den.

Vi hadde også Stokke new born.

Har vippestol men tenkte mest til bruk når feks jeg skal få ta meg en dusj.. Eller så brukes gulvet eller lekegrind

Her har vi kjøpt oss tripp trapp stolen til Stokke med newborn set, så lille kan være med på middagsopplevelsen, uten at vi slipper å ha vippestolen PÅ bordet. Også har vi MamaRoo fra 4moms :)

Back
Topp