Vippestol

Bluedabadi

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Skal dere ha det?har dere kjøpt? Hvilken har dere i såfall og hvorfor valgte du den og er du fornøyd?

Samme spm gjelder slik babygym

Har en stor vippestol(arvet), en slik med vibrasjon, musikk og vugging. Denne tror jeg vil komme godt med i slitne stunder eller vis ungen er overtrøtt(de reklamerer ihvertfall med det)
I tillegg fikk jeg en babybjørn vippestol i gave, som jeg har ønsket meg. Denne er mindre, lett i vekt og superenkel å dra med seg. Den ser jeg mer for meg kommer til å bli tatt med på trening, overnattinger og ferie. I tillegg er de grei å ha når ungen skal begynne å mates.

Har en Babybjørn. Synes de er fantastiske, hadde den til storesøsknene også. Prøver å ikke bruke den altfor mye i starten når baby er liten. Har også fått låne en elektrisk med musikk og bevegelse.

Vi har fått låne en BabyBjørn, hadde også en på lån til førstemann. Foreldrene mine lånte tidligere en sånn variant med lys og vibrasjon, den var grei den også men syns lyd og vibrasjon bare gjorde vondt verre når hun var overtrøtt... Dessuten satt/lå hun ikke så bra i den. Tror det var en fra Fisher.

BabyBjørn er jeg fornøyd med; den er enkel og grei og lett å flytte på - eller ta med seg. Og den kan justeres sånn at ungen egentlig ligger mer enn sitter når den er bitteliten.

Vi brukte nok vippestol daglig med førstemann, men ikke veldig lenge av gangen. Men den var fin å sette ungen i de 15 minuttene vi spiste middag for eksempel. Eller mens jeg drakk en kaffekopp på morgenkvisten. Og vi døpte den etterhvert om til "bæsjestolen" haha - det skjedde omtrent hver eneste dag at det kom en skikkelig eksplosjon i bleia når hun satt der. Fint med vaskbart trekk med andre ord :-)

Unger skal jo ikke sitte så lenge av gangen i de stolene, men mim erfaring med vår baby var uansett at hennes tålmodighet i den stolen var slutt ganske raskt uansett :-)

Av babygym har vi arvet en jeg ikke kjenner navnet på, men det er en med to sånne bøyler som er festet i et teppe. Ganske glorete. Også har jeg kjøpt en brukt fra IKEA, Leka babygym heter vel den. Det var også det vi hadde på lån til førstemann, og syns det var bra. Ungen likte den, den tok ikke hele stua og den var enkel og grei og laget av tre.

Ønsker oss Stokke sin. Den er dyr, men tenker at vi kan ønske oss litt etterhvert:-)

Jeg har kjøpt en baby bjørn vippestol brukt. Har hørt så mye positivt om den og virker veldig ålreit da babyen til ei venninne låner den ofte når de er på besøk. :)

Har veldig lyst på babygym, men siden mannen har gitt meg kjøpeforbud håper jeg jeg får en ålreit en. Enten sånn som er stoff og alt henger sammen, eller pusleteppe og en fin babygym over. :)

Vi har hatt og prøvd litt forskjellige vippestoler. Synes Babybjørn sin er desidert best. Barna gynger lett seg selv når de blir litt større og det er lett å gynge litt på den med foten i starten hvis baby trenger. Lett å vaske trekket også. Og lett å ta med seg rundt.

Babygym er greit etterhvert. Mye viktigere at den har fine farger, speilflater og spennende ting å slå etter (som lager ringle- eller skranglelyd) enn at den er pen for oss voksne... Jeg har ofte hengt opp halvkrøllete aluminiumsfolie i en snor over babyene, virker som om det er det mest spennende i verden... :p:happy:

Kjøpte en brukt Tiny Love 3 in 1 napper. Den kan veksles mellom vippestolstilling og liggestilling og har en sånn lekearm over samt vibrasjon i ryggen og musikk/lys. Koster kr 1299 ny, og fikk kjøpt en brukt for kr 450. Brukt i ett år, og veldig greit at en kunne ta av alle trekk og madrasser og vaske i maskinen. Den ser i grunnen helt ny ut.

Ellers har jeg lyst til å kjøpe Mummi eller Pingubabygym, men holder litt igjen med det :) Har jo ikke født enda ;) Så kan ikke si om jeg er fornøyd med stolen :)

Kjøpte stolen som kan brukes på stokke steps som newborn seat + vippestol. Har også kjøpt babygym, et forholdsvis enkelt ett i plysj fra jollyroom.
Har ikke brukt noen av dem ennå, men regner med stolen hvertfall blir tatt i bruk snart:)

Har en steingammel vippestol i vaske kjelleren som vi kommer til å bruke når jeg er alene med baby og må ned for å sette på vaskemaskin/tørketrommel.

Når det gjelder tiden hvor vi spiser så kommer vi til å ta med lillesøster til bords så lenge hun er våken. Måltider er familie tid hos oss <3 Hun skal da sitte/ligge i Stokke newborn seat inntil hun er gammel nok til å sitte.

Babygymmen vi hadde til storebror har jeg fått kjøpt tilbake fra hun som kjøpte den brukt fra oss så den skal brukes daglig men hvor mye og hvor tidlig vi begynner å bruke den avhenger litt av baby - må se an hva som vil passe best for henne.

https://www.google.no/search?q=baby...B&biw=375&bih=559&dpr=2#imgrc=kZlWq8DbZiBgyM:

image.jpeg image.jpeg
Har Stokke steps som vi kjøpte til Snart 2 åringen ❤️
Også har vi en vanlig rimelig vippestol og sleepyhead til reiser, og besøk :)

Back
Topp