Vippestol

Ikke brukt den ennå. Skal ikke gjøre det heller for ryggen til spebarnet. Bruker nésten.

ImageUploadedByBV Forum1459974459.047161.jpg

Vi også ennå. Når er det greit at de kan sitte korte perioder i vippestolen??
Helst ikke før hun kan sitte selv.
Men tenker veldig korte perioder som en kjapp dusj, venter til hun er blitt ca 3 måneder gammel...

Vi har begynt litt smått, dvs han ligget i den to ganger (for de er jo mer ligging enn sitting) :) Den ene gangen var så vi kunne drikke opp kaffen ved frokosten og den andre for at jeg skulle få gjort noe i huset. Vanligvis ville jeg tatt han i sjalet, men det er fryktelig vondt med operasjonssår i magen :) Får vente litt med å bære igjen :)

Vi har prøvd babybjørn til lillebror på 17dager, men han er aaalt for liten til den så da blir det lekegrinda framtil han blir litt større :-P

Jeg legger småtten i vugga eller i ammeputa som kan gjøres om til et slags nest hvor han er spent fast i sele. Da har jeg ikke bruk for vippestolen til å sikre han mens jeg gjør ting. Venter med vippestolen til rygg og nakkemuskulaturen er mer utviklet. Tenker jeg begynner med den rundt 3 mnd.

Ellers har jeg skjønt at vippestol ikke er anbefalt for tidlig, men at den kan brukes littegranne sånn som bilstol. Greit å tenke på SUMMEN av sitting i løpet av en dag, tenker nå jeg....
Når jeg sier sitting, så inkluderer det " liggesitting" som heller ikke er bra.

Last edited:
Back
Topp