vippestol

muffinsdronningen

Glad i forumet
har et spm til....

av og til så vil ikke poden sove alene på dagen, men idag fikk jeg han til å sovne i vippestolen, og kunne også slutte å vippe og han forsatte og sove. Er det OK å la han sove litt i denne?

har jo hørt at de ikke skal sitte altfor lenge i stolen.... Har den på mest liggende modus...
 
Mine barn har nå alltid brukt vippestol i kortere perioder fra de var veldig små, samt sovet kortere blunder i den. Men det er garantert noen som er av en annen oppfatning, så du får bare gjøre som du selv føler for. Alt med måte tenker jeg.
 
fysio sa maks 20min til meg når nathaniel var baby:) men hender at bianca sitter litt mer viss jeg steller meg/rydder+++
 
Svigerfar sa noe j ikke har tenkt over da j bekymret meg for det samme.. Tenk så ofte babyer sover i armene til folk, mye mindre støtte på rygg osv i armkroker... Jeg lar Mini sove i stolen hvis han sovner der.. En gang i over to timer,, (nå har han slitt veldig m magen så har fått beskjed om at hvis han først sovner så her han d behagelig og da skl j la han sove)..
 
signerer "mor&far<3", tenk i alle de stillingene de ligger i på oss, og i armene våres etc. Hvis du har stolen på laveste hakk så ville jeg latt ungen sove der, er vel spesielt de høyeste hakkene man skal være mer forsiktig med, for da sitter de jo mer og da blir det mer vekt på rumpa -> ryggen.
 
da skal jeg la han sove de gangene han sovner der, han får seg ialleall litt sovn da!
 
bare pass på at barnet får ligge endel på magen når våkent, da strekker en i motsatt stilling. Var på barselgruppe m fysio, hun sa at om vi skulle på biltur og barnet kom til å sitte mye i stolen, var det viktig å ta litt pauser innimellom og da la barnet få strekke ut og ligge på magen. Så tror ikke du skal stresse med det, viktige er at de får variert liggestilling, og mest mulig på magen når våkne!
 
Back
Topp