Vippestol..

Melkesjokoladen skrev:
Hva er så spesielt med babybjørn sin? Syns den så så enkel og vanlig ut

Ungen klarer selv å lage fart og vugge seg selv, i alle fall når de blir litt større. Min husket skikkelig i stolen og synes det var gøy. Samtidig roet han seg alltid i stolen helt fra han var nesten nyfødt. Vi hadde ikke kunne spist middag i fred og to en eneste dag, første halvåret, uten den stolen.

Den er ergonomisk for ryggen, også små rygger. Den tåler høyere vekt enn mange andre vippestoler, noe som gjør at babyen kan bruke stolen lenger.

Trekket er veldig enkelt å ta av for å vaske.

888 skrev:

Melkesjokoladen skrev:
Hva er så spesielt med babybjørn sin? Syns den så så enkel og vanlig ut

Ungen klarer selv å lage fart og vugge seg selv, i alle fall når de blir litt større. Min husket skikkelig i stolen og synes det var gøy. Samtidig roet han seg alltid i stolen helt fra han var nesten nyfødt. Vi hadde ikke kunne spist middag i fred og to en eneste dag, første halvåret, uten den stolen.

Den er ergonomisk for ryggen, også små rygger. Den tåler høyere vekt enn mange andre vippestoler, noe som gjør at babyen kan bruke stolen lenger.

Trekket er veldig enkelt å ta av for å vaske.

Takk for svar, da ble jeg litt klokere :)

888 skrev:

EFM skrev:
Mener 1100 kr er bortkasta penger på en vippestol jeg altså ...

Du tar feil. Babybjør er gull verdt. Aner ikke hva jeg skulle gjort uten den! Må prøves!

Jeg tar ikke feil fordi jeg mener det er bortkasta penger ... 
Og at ungen klarer å lage fart i vippestolen er ikke 1100 kr. verdt. Det klarer de fint i andre vippestoler og ...
Hver sin smak. Du er fornøyd med den du har og jeg er fornøyd med den jeg har til en langt billigere penge :)

en der de har vekten på ryggen og ikke sitter med vekt på rompa, eller som er rett og ungen henger i den som er mellom bena...

her sitter ungen: 
babybjorn_babysitter_balance_air_svart_nat-17117597-frntl.jpg

og her blir ungen hengende på hofta i beltet mellom bena: 
Skråstol llille foto-t.jpg

vi hadde denne og er kjempefornøyd: 

org_vippestol lux beige sort.jpg

Den har full liggestilling, kan gynge, seler til å bære den rundt, lekebøyle, flere trinn å gradere sittevinkelen i (både ryggen og "setedelen"), kan settes til å ikke gynge (f.eks. ved mating).

Dramadama skrev:
Vi har denne og vi elsker den.
Unga liker å sitte i den, og den vibrerer. Skulle ønske jeg hadde en sånn stol...

Sånn har vi å! Elsker den!

Ønsker meg baby bjørn sin nå, hadde en annen til første, men noen venninner hadde baby bjørn sin og jeg synes den var så mye bedre....

Vi arva en trollgammel en. Funket den, men ble nesten bare brukt til mating. Så veldig glad vi ikke brukte noen penger på vippestol for vi hadde klart oss helt fint uten.

Blossom83 skrev:
Jeg har vært veldig fornøyd med BabyBjørn

Den kommer jeg antakelig til å skaffe til nestemann.
Hadde carina eller noe i den duren nå, den var bare møkk. Sikkert fin å sitte i, men den vippet kjempedårlig, og hadde sånne "bein" man kunne sette ned for at den skulle stå stille, men disse beina lagde irriterende lyd fordi de kom borti gulvet når man gynget på stolen. 

vi har også denne,etter å ha prøvd 3 forskjellige vippestoler så var det denne som falt i smak

Babybjörn.

Hadde tenkt å klare meg uten, men hadde kolikkbaby i 9 mnd og en ektemann som aldri stilte opp, så jeg kastet inn håndkleet da Jr. var 4 mnd og kjøpte noe han kunne sitte i mens jeg spiste middag.
Og heldigvis at jeg ventet!
For vanlige billig-stoler er stort sett godkjent opp til 9 kg - og det var Jr. dagen før han fylte 4 mnd...
Så da var det faktisk ikke så fryktelig mange varianter å velge mellom, jeg likte at BB var godkjent opp til 13 kg, og kunne brukes som "lenestol" av større barn (2-åringer o.l.) etterpå.
Godt at jeg ikke belaget meg på det, da, Jr. var over 12 kg da han passerte året så selv BB fikk ikke så lang levetid her i huset.
Men den var gull verdt de månedene den var i bruk - enkelt å ta av og på trekket for vasking, solid nok for min lille kraftplugg, vippet selv når han ble litt større og kunne lett vippes av meg ned èn tå mens jeg satt og spiste middag, f.eks. ;)

Her blir det Baby Björn :) Er absolutt den beste stolen ergonomisk sett og jeg liker veldig godt at man kan regulere stillingen på den + at den treleke-raden som kan festes på er veldig søt.. hehe! Kanskje ikke økonomisk sett den beste for noen, men jeg fant en brukt til halv pris som ikke ser brukt ut siden trekket er superlett å ta av å vaske :) 

Babybjørn har vi. Kjempe fornøyd! Vi låner av svigerinne, så merker dessverre ikke noe til prisen. Men hadde nok kjøpt den selv dersom vi ikke lånte.

Det er ingen over og ingen ved siden, Baby Bjørn. I motsetning til mange andre vippestoler, blir ikke barnet så  passiv i denne (ved moderat bruk). Vi hadde ikke overlevd det første året uten den.. 

Babybjørn Kunne ALDRI ha vært foruten! Brukte den også helt til hun var 2 år!

Tusen takk nå ble jeg jo mye klokere og ser baby bjørn klart skiller seg ut her.. Må vel kanskje bare prøve denne vi også da siden alle snakker så godt om den..

Vi arvet en babybjørn sist, den var fin den- men brukte den fint lite. Skjønte ikke helt behovet, som noen skrev bedre med matte og triptrap når de er store nok. Vet ikke hvor mye vi kommer til å bruke den denne gangen... Men det er vel smak og behag!

Har hatt maaaaaaange forskjellige, men den jeg liker best, og som jeg har kjøpt til snuppa i magen, er babybjørn sin.
ELSKER den, og den er super sånn at man kan få spist litt og sånne ting om man har en urolig unge =)

Det som også er bedre med babybjørn sin stol, er at den kan bruke MYE lenger enn en de andre stolene - som bare går til 9 kilo.

Husker såklart ikke hva den heter.
Men er hvertfall full liggestilling på den.

Vi har også Babybjørn. Men jeg leste i en annen tråd at man ikke burde bruke sånne vippestoler. Det var nytt for meg, noen av dere som vet??

Back
Topp