Vintervogn

gledemeg

Andre møte med forumet
Vi venter unge nr 4 til jul.

Vi har en 6 seter Ford galaxy. Det er liten bagasjeplass. Vogna må få plass i bilen. Vi kjøper ikke ny bil.

Vi har tidligere hatt phil og teds sport ved 2 tette barn. Den tar liten plass, så vil tro den får plass i bilen. Denne vogna har vi solgt for en del år siden. Og minsten er 6,5 år når babyen blir født.

Jeg er ikke så inni vognverden lengre. Jeg tenker det hadde vært kjekt med skikkelig bag til desemberbaby. Jeg husker ikke hvordan phil og teds var på vinterføret. Og jeg har lyst å ha ungen mot meg når den er ferdig med vogn. Jeg er mest glad i farger og ikke så glad i svart.

Hva tenker dere?

Jeg synes TFK er overraskende god på vinterføre, til tross for at den har 3 hjul. Stor og god bag!

Ja jeg har lyst på tfk. Har hatt den som sportsvogn. Men den tar større plass. Så tror ikke jeg får plass til den i bilen med alle 6 setene i. Og hele familien blir jo ofte med på tur ;)

Tfk med multi x bag om bagasjeplassen hadde vært større..

Bugaboo buffalo kanskje? Vet ikke hvordan den er på vinterføre da. Britax b motion 3 og kjøpe bag og adapter til? :) babyjogger har vel også noen

Jeg er veldig fornøyd med emmaljunga mondial duo. Var opptatt av å ha en god liggedel siden vi fikk i november sist gang. Lun og god. Liggedelen kunne vi bruke ekstra lenge, siden det er en sann ryggstøtte som kan heves når baby er midt i mellom å ville ligge og sitte :)

Jeg er veldig fornøyd med emmaljunga mondial duo. Var opptatt av å ha en god liggedel siden vi fikk i november sist gang. Lun og god. Liggedelen kunne vi bruke ekstra lenge, siden det er en sann ryggstøtte som kan heves når baby er midt i mellom å ville ligge og sitte :)
Men den tar vel ikke liten plass? :)

Blir kjekt når jeg om noen mnd kan gå på butikken og prøve og se. Mannen ønsker å holde det hemmelig de første 3 mnd om det går. Jeg har lyst å rope det ut til alle ;)

Vi kjøpte babyjogger city versa på grunn av at den er så lett å legge sammen og tar liten plass sammenlagt (med sportsdelen, babybagen tar den plassen den tar). Det er ikke så mye snø her, men den er stabil og god med 4 lufthjul (GT versjonen), svingbare men låsbare hjul framme. Jeg fikk den i tillegg billig da jeg kjøpte den på ebay fra USA.

Vi venter også nr.4, men vi hadde 5-seter så vi måtte kjøpe ny bil.

Nå svarer jeg ikke på spørsmålet ditt,men kanskje bæresjal/seler vil være gunstig for dere?? Det vil du garantert få plass til i bilen

Vi har hatt Simo på vinterføre og godt fornøyd, men de er ute av produksjon nå, men selges jo brukt :) baggen der var veldig god og med skinn og pose ble det lunt og godt for jenta vår <3

Den vogna har også vett med på skogstur, type smal sti og den er like hel enda ;)

Vi kjøpte babyjogger city versa på grunn av at den er så lett å legge sammen og tar liten plass sammenlagt (med sportsdelen, babybagen tar den plassen den tar). Det er ikke så mye snø her, men den er stabil og god med 4 lufthjul (GT versjonen), svingbare men låsbare hjul framme. Jeg fikk den i tillegg billig da jeg kjøpte den på ebay fra USA.

Vi venter også nr.4, men vi hadde 5-seter så vi måtte kjøpe ny bil.
Er det lov å spørre om bilde?

Det er veldig liten bagasjeplass. Kanskje jeg må måle? Det r typisk plass til en rad med bæreposer i bredden. Så må nok belage meg på ei lita vogn. Simo hadde jeg til første. Tror jeg kan drømme om å få plass til understellet på høykant liksom. Uten bag eller sittedel ;)

Ville satset på for eksempel babyjogger city mini eller britax b motion 3 og kjøpt bag som klikkes på. De blir veldig liten sammenlagt. På britax er det luftdekk og fremhjulet kan låses på vanskelig føre. Med god vinterpose og kalesje blir de ikke kalde :) prøv vogn velgeren til barnas hus kanskje http://vognvelger.barnashus.no

Er det lov å spørre om bilde?
Her er vognen med sportsdelen
ImageUploadedByBV Forum1461933893.934916.jpg

Sammenlagt
ImageUploadedByBV Forum1461933911.537866.jpg

Bredde på det bredeste (under 60 cm)
ImageUploadedByBV Forum1461933925.806662.jpg

Sammenlagt lengde med hjul (kan enkelt tas av) under 90 cm
ImageUploadedByBV Forum1461933996.920558.jpg

Høyde sammenlagt (24 cm)
ImageUploadedByBV Forum1461934038.845361.jpg

God plass og enkel tilkomst under vognen