Vintertid

tripptrapp

Forelsket i forumet
Hei.

Snuppa her på 8 mnd legger seg vanligvis kl 18, men nå har vi klart å forskyve legginga til 18.30. Tanken er at hun ikke skal legge seg før kl 18 når klokka skrues tilbake. Jeg håper å forskyve det til 18.30 før januar, vil jo gjerne ha litt tid med henne etter barnehage/jobb. Regner med at hun blir fort sliten og trøtt i starten av barnehagetiden. Så derfor vil jeg bruke gooood tid på å nå målet [;)]

Flere som har begynt å forberede seg til vintertiden?

hvordan er det klokka stilles nå.... en time frem? sånn at man brått blir trøtt en time før?`blir det ikke sånn?
hmm... søren.. Tiril begynner å legge seg tidligere nå på egenhånd, det kan brått bli veldig tidlig det[&:]

Det tilpasset seg automatisk da vi skrudde til sommertid så det har jeg ikke tenkt noe på. Tar det når det kommer [:)]

ORIGINAL: TonjeJenta

hvordan er det klokka stilles nå.... en time frem? sånn at man brått blir trøtt en time før?`blir det ikke sånn?
hmm... søren.. Tiril begynner å legge seg tidligere nå på egenhånd, det kan brått bli veldig tidlig det[&:]

Vi stiller klokken tilbake[;)]

Huskeregel: Still klokken til nærmeste sommertid[;)]

ORIGINAL: *Høna*

Det tilpasset seg automatisk da vi skrudde til sommertid så det har jeg ikke tenkt noe på. Tar det når det kommer [:)]

quote:

ORIGINAL: TonjeJenta

hmm... søren.. Tiril begynner å legge seg tidligere nå på egenhånd, det kan brått bli veldig tidlig det

Vi stiller klokken tilbake

Huskeregel: Still klokken til nærmeste sommertid

Still klokke MOT sommeren - det er min huskeregel. Hvis jeg ikke hadde begynt med forskyving ville leggetiden ha blitt kl 17 [&:] aaaaaltfor tidlig, vil ha mye kos mellom barnehage og legging [:)]

Nei, det har ikke jeg ofret en tanke enda. Tror ikke jeg gidder å gjøre det heller[8|]
Gikk helt fint når vi var i syden i sommer, da måtte vi jo stille tiden frem når vii kom til og tilbake når vi kom hjem. Det gikk helt fint, samme når vi flyttet til sommertid tidligere i år.

Har ikke ofret det en tanke... er jo egentlig bare å forskyve hver av dags duppene en halv time, så har man jo kjøpt inn en time der, eller bare holde h*n våken en time lenger hvis H*n ikke sovner på slaget 18..:) her har ikke minsten noen fast legge tid eller duppe tid.. bar at han sover en time før tolv og 1-2 timer på ettermiddagen, men ikke etter kl 16.30 og legging mellom 19 og 20.30[8D] varier jo for de også hvor trøtte de er og da ser jeg ikke vitsen med å legge de på minuttet hver gang.. 

ORIGINAL: singa

Tenker ikke på det i det hele tatt. Lenge til klokka skal stilles, det er siste helga i oktober om jeg ikke mins feil.
Ser ikke noe problem heller.

Det er nok i slutten av oktober. Jeg fødte på søndagen etter klokka ble stilt i fjor og jordmora gikk en time for tidlig. Men hu kom tilbake og rakk akkurat fødselen [:D] Hadde helt glemt av det. Ikke rart jeg er forvirra over tidene den dagen, da alle klokker var forskjellige...  

Back
Topp