Vintersko

ActionPaction

Elsker forumet
Alltid vanskelig å finne frem i utstyrsjungelen...

Trenger nye vintersko til jente på halvannet år som er myyye ute. Leker ute store deler av dagen i bhg. De bør tåle 20 minusgrader, og ikke være for tunge. OG finnes i størrelse 23-ish.

Noen som har link til tester?

Eller som har erfaringer å dele?

Annbefaler Kavat, det var de jeg fikk annbefalt for kalde dager og kalde føtter... og er kjempe fornøyd med de.. grunnen  er at de er vide innvendig og barna har plass tiil tykke ullsokker i tillegg til at de fortsatt kan bevege tærne....
de er ikke liiiike godt mot vann, men kasper var aldri våt igjennom, men de er ikke akkurat annbefalt i VÅT snø....

Lillegutt hadde Ecco sine vinterstøvler i fjor vinter (str 23) De var veldig myke og lette, og jeg ser de kommer bra ut i den første testen. Han hadde Viking sko fra i vår til nå, de er litt tyngre, men veldig fornøyd med de og.

Det blir enten Ecco eller Viking på ham i vinter og.

Takk for gode tips! Fristende å gå for Coop sine siden de vant testen som Ju9ta la ut + at de koster veldig mye mindre enn de andre alternativene.

Noen som har hatt vintersko fra Coop?

Vi veksler mellom Ecco og Viking sine Gore-tex støvler[:)]

Ikke prøvd Coop sine nei...

ORIGINAL: ActionPaction

Takk for gode tips! Fristende å gå for Coop sine siden de vant testen som Ju9ta la ut + at de koster veldig mye mindre enn de andre alternativene.

Hvorfor ikke bare prøve de??
Jeg mener  de kan umulige være så dårlige at de faller fra hverandre bare man tar på dem. Kanskje de bare blir litt fortere slitt??

ORIGINAL: EvaPeva

Jeg mener  de kan umulige være så dårlige at de faller fra hverandre bare man tar på dem. Kanskje de bare blir litt fortere slitt??

Det går an å prøve. Men siden snuppa ikke selv kan fortelle dersom hun blir kald på beina, eller dersom støvlene blir stive og vanskelig å gå med, er det greit å sjekke ut andre sine erfaringer.

Dessuten er jeg litt anti å kjøpe ting hvis jeg ikke vet at det kan brukes. Greit at det ikke koster allverdens, men jeg hater å se skapene fylles opp av ting som nesten ikke er brukt.

http://www.brandos.no/kamik/tickle-1096/

Disse skoene er fantastisk god hvis du er på jakt etter en sko som skal være varm, dessuten så holder de seg også tørre. Med en ullsokk inn så garanterer jeg at ungen aldri blir kald.
Hadde slike til snuppa i fjor og kommer til å kjøpe nye i år.

Det går an å prøve. Men siden snuppa ikke selv kan fortelle dersom hun blir kald på beina, eller dersom støvlene blir stive og vanskelig å gå med, er det greit å sjekke ut andre sine erfaringer.

Dessuten er jeg litt anti å kjøpe ting hvis jeg ikke vet at det kan brukes. Greit at det ikke koster allverdens, men jeg hater å se skapene fylles opp av ting som nesten ikke er brukt.

Men når de har vunnet en test kan de jo ikke være så ille.. Men du finner jo fort ut om de er stive eller ikke, er jo bare å bøye og bende på de. Gjør jeg hver gang  jeg kjøper sko til tulla.

ORIGINAL: Mimøi

Disse skoene er fantastisk god hvis du er på jakt etter en sko som skal være varm, dessuten så holder de seg også tørre. Med en ullsokk inn så garanterer jeg at ungen aldri blir kald.

Ser at du kommer fra Finnmark. Hvis skoene er varme nok i Finnmark bør de funke her på Østlandet. Så det er en god anbefaling [:)]

Men når de har vunnet en test kan de jo ikke være så ille.. Men du finner jo fort ut om de er stive eller ikke, er jo bare å bøye og bende på de. Gjør jeg hver gang  jeg kjøper sko til tulla.

Enkelte syntetstoffer blir stive i kulda. Cherox f.eks. er myke og fine i høsttemperatur, men stivner i minusgrader.

Syns det nyttig å lese tester, men i mitt hode veier folks egne erfaringer tyngre

har ikke prøvd coop sine men har hørt at de blir for slitt.. fungerer nok bra men varer ikke så lenge. jobbet på stor avd. sist år og da var det noen som hadde de, de holdt ikke vann på de ihvetfall.. jeg har hatt ecco til jenta mi. gutten min var så liten sist år at da kjøpte jeg noen fra dinsko som hadde lammeull inni. var veldig fornøyd med de

Vi har kjøpt viking sine siden ho i skobutikken anbefalte de framfor ecco, skofus osv. Erfaringen hennes var at viking sine var varmere enn bl.a ecco sine. De har tykkere for inni og hvis du kjenner på sålene til de forskjellige vinterskoa kjenner du at viking sine er varmere/mykere å ta på. De er også vanntette/gore-tex. Vi hadde ecco sine sist vinter og var egentlig fornøyde med de, så det blir spennende å se om vi er like fornøyde med viking sine i år...

Guttene mine er fornøyde med coop sine.
De er snart 9 og snart 7 år, så eldre enn din datter da, men de er mye ute når de er på skolen, og aldri blitt våte[:D]

Jeg imprignerer de forresten. vet ikke om det er nødvendig, men her på Vestlandet er det mer vann enn snø, så greit å være på sikre siden

Den testen er vel fra 2005 var den ikke? Jeg har en venninne som kjøpte for to år siden, og de var ikke vanntette i det hele tatt! Hun klaget på de, og da fortalte de på butikken at de hadde skiftet produsent eller noe, at de derfor ikke var helt like som da de vant testen.. Hun sa og de var vannavstøtende, ikke vanntette!
Så jeg hadde ikke kjøpt de, vil være sikker på at jentene mine er varme og tørre på beina! Så jeg kommer til å kjøpe viking eller ecco.

Ett lite tips er barnas dager på skoringen på tors,fre og lør[;)]

ORIGINAL: Mimøi

ååå den var bare fra str 25, snuppa må ha str 23. Men jeg sparer på linken! 

Back
Topp