Vintersko

Nymor21

Andre møte med forumet
Noen som har erfaring av vintersko fra sportoutlet? Ser de har proxtex membran men sliter med å finne info om hva det faktisk er i forhold til Gore-tex

Har ikke prøvd de, er nok litt skeptisk til kvaliteten siden de er så billige :/ men håper noen som har prøvd kan si om de er gode.

Tex membraner skal være vanntette, men pustende membraner, små hull som slipper ut vanndamp men hullene er for små til at vann kommer inn. Sp tex ee vel en generell betegnelse for en slik membran. Gore tex er vel et varemerke (og originalen?) kjekt for god kvalitet. Proxtex kjenner jeg ikke spesifikt men tenker det er samme teknologi men et mindre kjent merke.

Har prøvd vintersko der en gang og aldri mer. Helt greie sko å bruke ellers i året når det er tørt ute, men ikke ellers.

Brukte dem forrige sesong på de 3 eldste. Fornøyd da. Bor på Sørvestlandet så vinter her er jo så som så - lite og ingenting snø, får vi først snø blir det fort slaps og fryser på. Har en 6 åring som alltid klarer å ødelegge tuppene på skoene - har funnet sko på sport outlet som funker supert til han hvor han ikke klarer å ødelegge tuppene, mens viking sine sko ødelegger han etter kanskje 1 mnd om jeg er heldig. Da gidder jeg ikke å betale over 1000kr for merkevare når jeg kan få 2, kanskje 3 par til samme pris som varer hele sesongen. Sko til sommersesongen kan han ennå slite tuppene på, men har faktisk klart å holde bedre på de denne sommeren.

Kjøpte vinterko derfra, tekstra, de ble så fort slitt at jeg måtte kjøpe nye sko til han i slutten av sesongen. Har god erfaring med reima, viking (med borrelås) og superfit ( litt smalere enn Viking)

Hadde de i fjor, har kjøpt nye i år, det er så mye bruk igjen fra de i fjor!

Er også på tredje parret høstsko fra reima etter flere år med Viking og superfit.

Back
Topp