vintersko til barn?

bøllefrøene

Forelsket i forumet
lurer på hva slags vintersko er best for små føtter?

her er det ikke verdens kaldeste vinter akkurat, men kaldt nok :b

blir fort oppimot -20 hvis det er en normal vinter.

men det er myyye snø når det først laver ned.

så jeg trenger tips til noen gode vintersko som tåler mye snøbruk! :D tips?

Hadde viking i fjor og skal ha det i år også! :) Kjempe fornøyd, men ta med ungen for å prøve! :) Unger har forskjellige føtter.. 

Men Ecco er også et bra merke :) 

Her kjøpte jeg i går ecco goretex vintersko, har hatt de hvert år, hun har aldri vært våt på bena, kommer også til å kjøpe sorel sine vintersko, de er ganske store på bena, genialt når det er ørten meter med snø

Det viktigste for små føtter i kaldt vær er at skoen puster godt. De sitter mye stille når de blir pakket på med mye klær, og da er det viktig at skoen klarer å holde en stille fot varm. Goretex er det som duger, synes jeg. Har jobbet 8 år i skobutikk, og Sympatex fra Ponny er like bra som Goretex til feks Viking og Ecco. Alle disse koster litt, men er vel verdt det. Ville kjøpt en Cherrox type ved siden av som er myk i gummien, de er supre når gradene er rundt 0. Blir det kaldere enn -2 så bruk Goretex :)

Det sies vel Ecco til barn med smale føtter og Viking til barn med litt brede føtter. Her er det Viking, kommer nok aldri til å kjøpe noe annet. Bruker Viking både høst/vår-sko og vintersko.

i hvilke butikker får man tak i viking-skoene? prøvde å se etter de i fjor, men fant bare i str 30 og oppover. regner med at gullgutten kommer til å bruke str 26-27 denne vinteren..

jenta her har brede føtter og høy rist..

har dere ikke noen linker å vise til?

forskjell på de med cherrox og goretex?

tenker vi må ha str 24 eller noe.. finnes de fleste sko i de fleste str?

nybolleiovnen skrev:
jenta her har brede føtter og høy rist..

har dere ikke noen linker å vise til?

forskjell på de med cherrox og goretex?

tenker vi må ha str 24 eller noe.. finnes de fleste sko i de fleste str?

EuroSko og diverse sportsbutikker fører Viking.

Cherrox er en fóret gummistøvel som denne: http://www.shoppemamma.com/shoppemamma/skoguiden/slusher_2.jpg
Goretex er en ullfóret, vanntett, pustende og vindtett vinterstøvel som denne: http://www.vikingfootwear.com/arch/_img/w419/9088614.jpg

Goretex er 100% vanntett, og god og varm hele vinteren. Det er en membran som ligger mellom fóret og ytterskinnet. Når goretex testes om det fungerer ultimat, settes den oppi en bøtte med vann nesten opp til kanten i et døgn. Da skal den fortsatt være vanntett, hvis ikke er det reklamasjon. :o) 

Jeg ville tatt en tur på Euro sko eller G-sport/Sport 1 jeg, der vet jeg de har gode kunnskaper om dette. Spør de om hjelp, og si hva du trenger og til hva slags bruk så får du nok god assistanse!

Og angående størrelser, alle sko har uttagbar såle inne i skoen. Ta den ut og la barnet stå oppå sålen. Da skal det være 1-1,5 cm foran den lengste tåen før sålen stopper. Da har barnet nok å vokse på, uten at det er for stort. I tillegg nok luftsirkulasjon slik at h*n ikke blir kald. 

Liker kavat vinterskoene til de minste jeg. Eller har 50 prosent på en valgfri vare nå, så jeg fikk de der for litt over 300 :)

her får de begge viking... bruekr ikke noe annet i sko til barna

Her sverger jeg til kamik til småen, selv bare med tynn sokk er hun god og varm og aldri klam på beina. De er dyre men kjempe gode og hun finner de gjerne frem på sommeren, når hun skal hal ha støvler for hu syntes de er så gode å gå med hehe

*juma* skrev:
Liker kavat vinterskoene til de minste jeg. Eller har 50 prosent på en valgfri vare nå, så jeg fikk de der for litt over 300 :)

Jeg også vurderte disse, synes hele løsningen så veldig smart ut! Men her vil barnehagen helst ha høye sko sånn mtp at det kommer snø og greier inn i dressen. Så da droppa vi det. De går vel bare opp til ankelen, muligens litt til? Det jeg elsker med Viking er jo at de går såpass høyt opp uten at det blir ubehagelig. Men jeg skal absolutt vurdere Kavat igjen i år!

vi har brukt viking sine gortex sko og noen ganger sorell sine sko

Vi har erfaring med Kavat og Sorel og er kjempefornøyd med begge to! =) 
Passer også veldig fint til vår gutt som har brede føtter og høy vrist (akkurat som sin mor!)

de er ikke kjempehøye, men varme og gode :) lette og ta av og på en liten fot. Hadde de i fjor og, og ingen problem med snø neddi, drar dressen over :)

Labambie skrev:

*juma* skrev:

Jeg også vurderte disse, synes hele løsningen så veldig smart ut! Men her vil barnehagen helst ha høye sko sånn mtp at det kommer snø og greier inn i dressen. Så da droppa vi det. De går vel bare opp til ankelen, muligens litt til? Det jeg elsker med Viking er jo at de går såpass høyt opp uten at det blir ubehagelig. Men jeg skal absolutt vurdere Kavat igjen i år!

Du får di jo uten borrelås også, da er de like "høye" som andre vintersko.

Se her.

TUSEN TAKK FOR SVAR ALLE SAMMEN

ser det har kommet mange svar ila dagen, og nå er jeg jo eeeenda mer usikker  hihi

må nok innom mange butikker å kikke og prøve nå..

Back
Topp