Vinterjakke

ikke for å kverulere.. men feite-jakker kan godt brukes av gravide også, da [;)]

Dessuten er det neimen ikke lett å finne klær om en bare er feit heller,
jeg synes det ble mye lettere å finne klær nå som jeg er gravid enn det var da jeg "bare var feit"[8D]

Hmm.. Hvi du ikke kan sy, så var vel kanskje det ikke verdens beste tips. [;)]

Jannicke T: Hvis du har en kåpe som er for stor kan den kanskje pose seg litt i ryggen. Sy et par innsnitt da, så legger den seg nok fint skal du se![;)]

Men jeg er enig i at det er for dårlig utvalg i gravideklær (til rimelige priser) uansett..[>:]

Blir feil å kalle det "feite-klær". Syntes det er nedverdigende.. [8|] Klær i store størrelser høres bedre ut![;)]

Men "problemet" som kommer hvis man må gå opp i størrelse pga magen, er at klærne poser seg så i ryggen, og ermene kan bli altfor vide. Ermehullet blir så stort at man nesten får "flaggermusermer".. [8|]

ORIGINAL: Fiorelina

ikke for å kverulere.. men feite-jakker kan godt brukes av gravide også, da [;)]

Dessuten er det neimen ikke lett å finne klær om en bare er feit heller,
jeg synes det ble mye lettere å finne klær nå som jeg er gravid enn det var da jeg "bare var feit"[8D]

Jamen veier du over 150 kilo eller? Ser hele tiden ekstremt store mennesker som har jakker og kåper men er du gravid, nei da får du ikke noe.
Jeg vil ikke ha fromløs jakke, jeg vil ha en som passer kroppen og viser magen og ikke et telt.

Nei, jeg er ikke over 150kg.. drømmer om å holde meg under 100 selv om jeg er gravid nå, men det er ikke mange kiloene om å gjøre[;)]

Det er mange klær som er laget for store folk, men mye av det er "gammel-dame-stil" og det er neimen ikke lett å finne noe som er FINT[;)]

Det er mange klær som er laget for store folk, men mye av det er "gammel-dame-stil" og det er neimen ikke lett å finne noe som er FINT[;)]

Helt sant! Med mindre man vil betale 1200 kr for en t-skjorte.. [8|]

1200 hehe.. huffa, ja..

Da får jeg heller mamma'n min til å sy noe, det er jammen billigere å få skreddersydde klær enkelte ganger [&:]

Har ikke handlet der jeg, men har vært å sett. Der finnes helt utrolige priser der! Men det er jo designerklær... [;)]

hihi.. nei, jeg har klart meg med klær fra H&M til nå..
(Og noe på Lindex og KappAhl.. kan ha flax der også)
er jo faktisk endel fine gravid-klær som kan brukes av "vanlige feite mennesker" også, da.. det fant jeg ut når jeg var "nygravid"[;)]

Ikkje enkelt for oss store nei! Har alltid gleda meg til eg blir gravid for då kan eg endelig gå i litt trange kle uten å vere flau over magen min...

Har kjøpt mammabukser på KappAhl (einaste som hadde lange nok.... (er ganske lang og stor ja... navnet mitt: lilletrille, lyger litt...), og sånn eg ser det er det det einaste eg kan kjøpe av mammakle i vanlige billige butikker (KappAhl, Lindex og H&M).

Når eg normalt bruker str 50/52 i gensere og topper så blir XL i mammakle altfor lite... Det er den største størrelsen eg har funne iallefall. Er vel ingen der ute som veit om en plass med ekstra store mammakle vel???

MEN, eg har faktisk løyst problemet med vinterjakke! Fikk ei kåpe til jul i fjor, og den er sånn typisk stor med firkanta fasong og gammal-dame stil, men eg har lært meg å like den, og eg har god plass til magen i den! Er jo ofte sånn med oss store (eller feite som vi også tolererer å bli kalla! He he) at vi må nøye oss med det lille vi kan få tak i....

[:D]Deg digger jeg![:D]

eg må berre tilføye ein ting her.., eg har sett fiorelina eg, og ho er ei kjempe søt jente, måtte berre sei det, litt utanfor tema men tihi[;)][:)]

[:D]Deg digger jeg![:D]

Eg digga deg òg!!!! [:D]
Til deg og alle andre vil eg berre fortsette med å sei: Ha ei GOD NATT!!! No går eg og legger meg! [:)]

Fant faktisk en mamma vinter jakke på hennes.... MEN de var en igjen å alt for stor for min del... tror de var noe de ha hatt på lager siden i fjor eller no, for de skulle ikkje få inn igjen i mindre str!! [:'(][:'(]

Fikk faktisk en jakke av mamma, som var kjøpt gjennom sportsmann, herrejakke til et par hundre... ser helt grei ut, kjempe deili å ha på seg å kommer til å passe hele veien... bruker til vanli M, den tror jeg var L.. men herre jakke er jo ikke innsvinget, å de har veeeldi masse å si... [:)]

Så vil dere ha billige, vinterjakker, som seer helt okey ut... vil jeg anbefale dere å ta en titt... [:D][:D][:D]

Er heldigvis endel stretch å finne for oss som er store OG gravide[;)]
Hadde det ikke vert for at det finnes elastiske klær så hadde jeg nok bare blitt under dynene hele dagen[8D]

Ellers får vi bare ta hvert sitt telt når det blir for ille.[8|]

Bruker motorsykkeljakken til samboeren jeg.. Syns det ble for dumt å kjøpe vinterjakke når jeg snart er ferdig, og det var smart, det har jo vært så varmt til nå.. Ser ikke særlig smart ut i den jakken..Alt for lang på armene og ellers, drukner helt.. og så er det akkurat at jeg får den igjen over magen.. Heheheh...det er litt av et syn skal jeg si dere[:)] Ellers på de litt varmere dager har jeg en dressjakke åpen og en litt varm genser under, men dette er jo ikke noe a basere seg på en hel vinter....

Lykke til jenter, med jakkene[:)]

ORIGINAL: Godhjerta

Jeg er feit.... Hvor lages de jakkene hen?
Syns det er det eneste problemet med å bli gravid jeg.
Hvor får man kjøpt gravid-klær og mamma-klær for store størresler? Ser for meg at jeg må få noen til å sy for meg... [:'(]
Ikke kan jeg bruke vanlig store størrelser dersom jeg blir gravid! Og store mamma-klær finnes jo ikke. Tydelig at feite mennesker som meg, ikke skal bli mamma....
Seriøst, dritseriøs angst for å ikke finne klær i min strørrelse. 52 +/-
Vil jo ikke bruke hele inntekten på klær heller.

Kanskje vi skal starte eget firma som importerer eller lager mamma-kle for oss i størrelsene 50+? Det er eit slit å finne. Som sagt tidligare i et innlegg her så har eg innsett at det ikkje finnast. Må berre bruke vanlige XLNT kle frå KappAhl f.eks. Har jo absolutt ein del fine kle på H&M (mykje finare enn KappAhl faktisk...).
Vi får stå på, og gje kvarandre råd eller tips viss vi skulle komme over noko! Ok?

Seriøst, dritseriøs angst for å ikke finne klær i min strørrelse. 52 +/-
Vil jo ikke bruke hele inntekten på klær heller.

hehe, måtte bare le litt av denne seriøst, dritseriøst-angst.......koser meg når den reklamen kommer på TV. Veldig bra!

Enig i at det skulle finnes større utvalg av graviditetsklær i alle størrelser. Merkelig at det ikke finnes egentlig for det finnes jo gravide kvinner hele tida!!

Jaja, skal si fra hvis jeg får noen tips!!

M

ORIGINAL: tullmusa

Hmm.. Går jo an å kjøpe en fleecejakke da. Det er jo stretch i den, og hvis man vil ha litt fine detaljer på den er det jo bare å pynte med en rosett eller kjøpe noe bånd og sy på.[:)]
Men det er jo ikke vindtett da..[8|]

Ellers, hvis man kan bruke symaskin går det jo an å kjøpe en vanlig, billig kåpe med skjæring under brystet. Finn noe matchende stoff og kil inn under brystene. Da holder den jo fasongen bak og i ermene, og man får litt mere plass til mage.[;)]

når jeg blir gravid å trenger klær,skal jeg "ansette"deg tullmusa.høres ut som du har peiling på hva du snakker om.[:)]kansje du skulle begynt å sy for forumet.hehe
sy dame tullmusa.[:D]sikkert mange som hadde blitt glade.[;)]

tenkte bare at jeg skulle nevne at det ikke bare er dere som er litt større enn "gjennomsnittet" som sliter med å finne mammaklær.. er selv lang og altfor tynn, og det er jammen ikke lett å finne klær som ser bra ut. magen strutter som bare det og klærne går på, men ingenting ser bra ut. lange nok bukser er altfor store, lange nok topper/gensre er altfor vide og alt som ellers sitter som det skal er altfor kort! heldigvis bare fem uker igjen... :)

Back
Topp