Vinterjakke

Aftenstjerne

Glad i forumet
Er på utkikk etter vinterjakke for gravide, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt det.
Har noen av dere kjøpt det og hva bør jeg se etter? Jeg kommer til å gå gravid hele vinteren og utover mot våren( termin i april).
Setter pris på hjelp og tips

Hennes&Mauritz har jeg funnet en del fint. Ganske billig også!

Går jo an å kjøpe vanlige jakker bare i et par str. større enn man vanligvis bruker! Jeg bruker jakka til samboer!

Jeg har kjøpt en gravid ullkåpe på H&M. Sånn strikket!

Nei, ikke jakke!

Hei. Jeg spurt om H&M solgte jakker/ytterklær til gravide, men det er det visst ingen som gjør sa de. De sa vi måtte finne oss i å bruke store str. Men til meg blir det feil fasong på resten av kroppen. Så det prosjektet droppa jeg. Har kjøpt meg poncho jeg kan bruke utover. de selger masse fine ponchoer, i alle farger og fasonger. Og de har de også i ull. Deilige og varme er de også. Et lite tips hvis du ikke finner noe annet. Lykke til. Klem

Går jo an å bare gruke en stor og god boblejakke hvis man ikke må være så veldig fin på det.. Men det blir jo lett til at armene blir digre, og man bare ser ut som en ball.. [8|]
Finnes det ikke noen internettsider man kan finne sånt på? Men det er sikkert kjempedyrt. Går jo an å få skreddersydd og, men det er heller ikke billig..

Blir man ikke seende ut som en DIGER person med poncho også og boblejakke, nei pokker om det tenkes på at gravide skal ha klær[:@]

Skjønner hva du mener Aftenstjerne.. Vil ikke se diger ut, men gravid. [>:]
Kommer mest sannsynlig til å sy meg en kåpe eller jakke når jeg blir gravid da.. Hvis jeg ikke dumper over noe på internett. Man må da kunne se litt fin ut også. [:)]

Syns ikke det ser så ille ut jeg. Syns det er værre å gå med jakker som er helt feil i fasongen. Ser jo ikke så bra ut det heller. Og finnes det jakker for gravide gidder jeg ikke bruke flere tusen på noe man kommer til å bruke en gang.

Går jo ann å gå med en vanlig jakke eller kåpe og bare la magen stikke ut litt, da.. ikke lukke igjen foran, liksom?

Jeg har selv en sånn strikka-kåpe som jeg fant for gravide på H&M.. den er deilig og varm, men her i Bergen blir det jo ikke de kaldeste vintrene heller, da[;)]

Har en ull/fleece-kåpe som jeg kommer til å bruke ved litt finere anledninger[;)] Da bare lar jeg være å lukke den over magen, får heller ha en varm genser over magen, da, tenker jeg..

Virker som butikker ikke skjønner at gravide også fryser om vinteren.
Jeg vil ha en pen jakke jeg kan bruke nå og kanskje litt etterpå.Kan ikke bruke gubbens jakke jeg for da drukner jeg i lengden.[8|]

Finnes sikkert flere løsninger, men her i nord er det jo litt kaldere da. [;)]
Men jeg syntes at det er synd det ikke finnes billige gravidejakker/kåper man kan være litt fin i. Tar det egentlig ikke så tungt, jeg kommer nok til å sy meg en heller. Noe ingen andre har! Hihi![;)]

uuhh, ikke for å være alt for slem Fiorelina, men hva er poenget med en jakke man ikke kan kneppe igjen på magen? Magen stikker ut og man blir kald på magen og baby fryser.
Nei jaggu på tide å få en skikkelig gravide jakke/ kåpe.

Stor strikka ullgenser er tingen[;)]
Ellers har jeg også en billig fleece-jakke fra REMA (ja, faktisk) til 80 kr som jeg tenkte å bruke nå i vinter og evt ved senere "gravide vintre" [;)]

Hmm.. Går jo an å kjøpe en fleecejakke da. Det er jo stretch i den, og hvis man vil ha litt fine detaljer på den er det jo bare å pynte med en rosett eller kjøpe noe bånd og sy på.[:)]
Men det er jo ikke vindtett da..[8|]

Ellers, hvis man kan bruke symaskin går det jo an å kjøpe en vanlig, billig kåpe med skjæring under brystet. Finn noe matchende stoff og kil inn under brystene. Da holder den jo fasongen bak og i ermene, og man får litt mere plass til mage.[;)]

øøhh jeg kan IKKE sy, og vil ha en jakke som dekker magen, såpass må jeg vel kunne kreve. De lager da pokker jakker til skikkelig feite mennesker men ikke til gravide som det finnes et tonn av hele tiden?
Det fødes over 50 000 barn hvert år i dette land, vi er flere enn de feite.

Je har en kåpe jeg kanskje kan bruke. Fra da jeg var stor. (før jeg slanket meg) Den passer vel kanskje nå. Hmmm har jeg ikke tenkt på. Men uansett, er det jo sinnsykt mange som går gravide. Rart de ikke lager klær til oss også. Kanskje vi kan lage en underskriftskampanje og sende til store kles kjeder? Hehe...de må jo tåle litt bråk de og.

Back
Topp