Vinterjakke

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Lurer på om dere har tenkt på hvilken vinterjakke dere blir å bruke i år?
Kulden begynner å finne fram til oss i (deler av)Norge, så lurer sterkt på om jeg skal kjøpe en ment for gravide eller en "normal" en da jeg uansett må kjøpe ny i år
 
Kommer til å låne mannens dunjakke i noen uker, tenker jeg. Med termin i januar er det tross alt ikke så alt for mye av den kaldeste tiden som blir med stor mage, og satser på at jeg kommer inn igjen i min egen dunjakke så snart baby er ute.
 
Bor i Bergen så satser på at det ikke blir så kaldt. Kjøpte en vanlig jakke xxl str med hva jeg kan gå nå og der er det nok plass for genser eller flise.
Min mage begynte å vokse tidlig så var nødt til å kjøpe noe uansett. Har termin 3.jan
 
Her blir det å håpe på at jeg klarer meg med poncho og skjerf etc,selv om jeg burde absolytt ha en jakke. Men syns det er så sinnsykt dyrt for ei jakke du skal bruke i én mnd.. :/ Så håper også at dunjakka mi passer en stund altså!
 
De vanlige jakkene mine passer såvidt enda, og satser på at jeg slipper å kjøpe jakke for de siste månedene (termin 4 jan).
Bor og i Bergen så er for det meste regn og ikke så kaldt så får ta åpen jakke med ullklær under og paraply [emoji4]
 
Jeg har en lamaullponcho jeg kjøpte i Bolivia for noen år siden som blir min nødløsning :woot: Jeg har vurdert å kjøpe en ny jakke, men passer ennå den jeg brukte i fjor. Var en veldig oversizemodell så håper det skal gå.
 
Jeg fikk kjøpt en mamalicious gravid-vinterjakke på salg på zalando, så jeg er berget [emoji6] tenkte det var greit med en stor jakke en stund utover vinter/mot vår også i tilfelle jeg ønsker å bære baby i bæresele så kan jeg få jakken min rundt begge [emoji846]
 
Jeg bruker bergans jakke fra i fjor! Har den bare åpen, også stort skjerf forann. Orker ikke kjøpe noe gravid/stor jakke til bruk bare en mnd eller 2. Tenker ikke være ute flere timer om gangen heller da når jeg er høygravid :p blir vell bare til og fra bil og kanskje en liten gå tur i ny og ned
 
Jeg har en bærejakke som også funker som gravidjakke. Den har litt fleecefor og er vindtett. Kan ha ullgenser under den. Har også en mamalicous mammajakke fra forrige graviditet.
 
Kjøpte en preggojakke fra HM på Finn i mai:p tidlig ute! Men den er gull nå :) ennå litt å vokse i der :)
 
Jeg har også kjøpt en mamalicious på zalando.
 
Jeg har en gravidjakke fra Love2Wait hvor man kan sette på et ekstra stykke foran (med glidelås). Men foreløpig bruker jeg den uten det ekstra stykket, eller så bruker jeg de vanlige jakkene mine. Ikke så mye mage enda. Helt på slutten er det ikke usannsynlig at jeg kommer til å låne mannens dunjakker om det blir skikkelig bitende kaldt. Forrige gang gikk jeg endel med åpen jakke med stort ullskjerf foran. Funka greit det også.
 
Jeg bruker min vanlige så lenge jeg kan, og mannens etter det tror jeg. Gidder ikke kjøpe noe for å bruke det i en måned eller to, og med min størrelse er det ikke lett å finne det brukt heller.
 
Kjøpte en varm ullponcho i dag! Det blir min vinterjakke i år!
God ide! Jeg har et stort ullsjal som også kan funke. Er ikke særlig vindtett, men godt og varmt i hvertfall. :)
 
Sniker fra desember.

Jeg har kjøpt en ullkåpe med belte og ikke knapper. Da kan den justeres etter hvert som magen vokser og den passer like fint etter graviditeten. Jeg bruker heller litt penger enn å bare føle meg feit i et telt, som jeg ville gjort i mannens jakker. Ikke tror jeg at jeg hadde fått kneppet igjen de heller, egentlig.
 
Last edited:
God ide! Jeg har et stort ullsjal som også kan funke. Er ikke særlig vindtett, men godt og varmt i hvertfall. :)

Dette er nok heller ikke så vindtett men tenker at hvis jeg MÅ ut og det er surt får heller magen være utenfor en vindtett jakke de få gangene! Var så heldig å få en Holzweiler på70% avslag så dette er jo kjempefint også etter graviditet!!
 
Dette er nok heller ikke så vindtett men tenker at hvis jeg MÅ ut og det er surt får heller magen være utenfor en vindtett jakke de få gangene! Var så heldig å få en Holzweiler på70% avslag så dette er jo kjempefint også etter graviditet!!

Det går jo eventuelt an å ha en av vinterjakkene man allerede har åpen også med et stort og bredt skjerf :)
 
Blir ikke så ekstremt kaldt her, og det er stort sett kjølig på morgenen ved avlevering på skole så jeg satser på mannens jakker. Og så har jeg mange oversized ull cardigans som får funke. Kjøpte meg ei vind og vanntett kåpe på UniQlo som jeg håper passer svangerskapet ut og at jeg ikke svømmer i den etterpå [emoji846] Vi skal til Tahoe når det er Thanksgiving så det kan bli spennende å se hva som passer da og hvor kaldt det blir. Det er litt alfa omega på den tiden siden det er så tidlig i vintersesongen.
 
Back
Topp