Vinterjakke til 1-åring

Jeg har aldri brukt jakke på mine når de er så små..m

Ingen av mine tre har gjort det.

Bruker jakke vi. Gjorde det forrige vinter også, da var han ca 0,5-1år. Hvis vi er ute og leker så er det dress som gjelder. Men ekstra fleece/ullbukse, pluss en vinterjakke, utenpå vanlig tøy, fungerer veldig fint til og fra bilen:) dress er så stort og klumpete og mer styr å evt ta av i bilen:)

Vi har ennå ikke brukt det på gutta, de er 1.5 og 3.5 år. Vi bruker ikke så tykke jakker i bilen pga sikkerhet, men har heller kjøpt gode, varme og tykke ulljakker og dresser fra Nøstebarn (går i ull på ull til og fra bil, når vi skal en liten tur på butikken, besøk etc.).

Vi brukte jakke allerede første vinteren, da var han 6 mnd. Brukte den i vogna på trilleturer. Har hund, så ble noen :p da hadde vi en enkel fra hm. Året etter hadde vi Wheat og Mini a Ture, likt best Wheat da ;)
Brukte ulldress i bilstol bare, i vogna når han ville se, ble det for kaldt.

Brukte aldri jakke. Ullfleecedress i vogna, ytterlag over ved lek.

Bruker ullklær her, og heller vindjakke over om det blåser. Dress når hun leker ute.

Ja :) noen gjør det.

Har ikke brukt vinterjakke omtrent i det hele tatt før de er rundt 4 år. Minsten på 2,5 fikk nå i vinter, men den brukes sjelden. Kan jo ikke sitte med vinterjakke i bilstolen, så bruker bare ull til/fra barnehage/butikk/besøk. Er vi ute så brukes dress. Til soving i vogn er det ull.

Har ikke brukt vinterjakke omtrent i det hele tatt før de er rundt 4 år. Minsten på 2,5 fikk nå i vinter, men den brukes sjelden. Kan jo ikke sitte med vinterjakke i bilstolen, så bruker bare ull til/fra barnehage/butikk/besøk. Er vi ute så brukes dress. Til soving i vogn er det ull.
Vi brukte det til og fra bil
I vogn på tur

Last edited:
Vi har brukt det, men kunne nok fint klart oss uten også.

Vi bruker jakke masse. Han liker ikke å kle seg, så det går mye kjappere enn for eksempel dress.

Brukte ikke jakke, ihvertfall ikke vinterjakke. Ulltøy med heldress utenpå når det trengs har vært mye mer anvendelig - vi bruker ikke vogn, kun bæretøy, og da er tykt yttertøy bare klumpete. Tykt yttertøy er også ugunstig i bil, da blir bilsikkerheten dårligere også. Vi begynte å bruke skalljakke litt når han bikket 1,5 år, men bruker enda ikke vinterjakke (snart 2 år gammel).

Back
Topp