Vinterjakke/parkas

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hjelp!
For 14 dager siden var det litt kjølig ute, så jeg slengte på meg den dyre parkasen min, uten å lukke.. Passet fint enda tenkte jeg, lukka jakka og det gikk bra det også. I dag skulle jeg ta den på igjen p skulle lukke med en gang siden det var frost på ruta, jeg får den igjen, men det er fare for å revne glidelås her, og bøyer jeg meg spretter knappene opp..
Så jeg lurer rett og slett på om det er noen som har noen fine hverdagsparkas de vil anbefale for oss med litt voksende mage? :D

De hadde en veldig fin som de solgte på mamalicious forrige sesong.
Jeg får akkurat igjen glidelåsen på min jakke nå. Så enten må jeg drukne i kjæresten sine jakker eller så må jeg handle meg en ny :p

Jeg kjøpte en fóret mammaparkas på hm i sommer, var på salg så da måtte jeg bare kjøpe ;) Er avhengig av å gå tur, både for min egen og bikkja sin del så måtte ha en varm jakke. Ser de har noen nye på hm nå

Finner ikke noe på hm, Cubus, mamalicious, ellos eller zalando som jeg liker.. Jeg er vant med min svindyre fine svea jakke som passer like godt til tur som ett cafébesøk.. Er veldig kresen på det, men jeg må føle meg vel for å gå ut døren, trenger ikke stelle meg så mye så lenge klærne sitter som de skal :p

Jeg bestilte meg den grønne fra mamalicious i går. Har absolutt ingen jakker som passer, så nå måtte jeg bare investere i ei :)

Så litt på den, men synes det blir litt i meste laget i pris for å bruke i tre mnd :/ spesielt når jeg har turklær fra før som jeg har beregnet skal passe under hele svangerskapet :)

Finner ikke noe på hm, Cubus, mamalicious, ellos eller zalando som jeg liker.. Jeg er vant med min svindyre fine svea jakke som passer like godt til tur som ett cafébesøk.. Er veldig kresen på det, men jeg må føle meg vel for å gå ut døren, trenger ikke stelle meg så mye så lenge klærne sitter som de skal :p

Dyre vaner :-P da skjønner jeg godt at du sliter... har sett et par jakker og er ikke imponert over utvalget..

Jeg får låne av ei venninne:-) Er ikke egentlig en gravidjakke, men en ullkåpe fra VeroModa som hun kjøpte for stor, funka gjennom hele graviditeten sist:-) Anbefaler å låne hvis du kjenner noen som har noe brukende, så slipper du å kjøpe;-)

Så litt på den, men synes det blir litt i meste laget i pris for å bruke i tre mnd :/ spesielt når jeg har turklær fra før som jeg har beregnet skal passe under hele svangerskapet :)
Synes også den var svindyr, ment fant ikke noe annet - og nå kan jeg ikke gå uten jakke lenger når det er 0 grader på morgenen :)

Her har vært minusgrader i går og i dag, så nå må jeg ha ny jakke så snart som mulig :) har ingen å låne hos desverre.. Jeg leter litt på vanlige jakker i stedet for gravidskjema siden de er billigere og jeg kanskje bare trenger å gå opp en størrelse eller to :)

Dilemma hva jeg skal gjøre her også, om man skal investere i noe nytt bare for noen mnd eller bare ta en jakke man har fra før å kle på seg med ekstra gode ullklær under...men da med jakka åpen:shy:

Jeg har lånt en xl bergans allværsjakke som jeg kan putte mer klær under og som da vil passe. Nå er det ikke kaldt her enda, tror ikke det blir skikkelig kaldt før jul. Finnes mye på finn man kan skaffe da :-)

Håpe eg kan bruka de gamle jakkene mine :p Gjekk ner rundt 20 kg før eg fant ut eg va gravid, så noen av de må vel passa nå :p

Her går det i kjærestens jakker!! Har ikke lyst til å kjøpe ny for så kort tid..

Jeg passer ikke lenger inn i kjærestens jakker :-P kanskje den gamle dunjakka hans for den er svær, men den er utslitt så den er ikke noe pen lenger :-P

Har heldigvis et par jakker fra "før i tida" som passer nå!:) Var en god del større før, kan man vel trygt si..:p Var deilig å finne fram igjen jakka/kåpa jeg fikk hos min mor for noen år siden, den går fint igjen enda!;) Den er fra H&M, skal se om jeg kan finne bilde her:)

Den i midten på bildet er den jeg har :) Utrolig god og varm, og mye finere i virkeligheten enn på bildet!:) Og så er det snøring i sidene (på innsiden), slik at man kan snøre den inn når man ikke er gravid, slik at den sitter fint da også!;)
Parkas_3_353.jpg

Jeg leter for harde livet på finn. men ser ut som om jeg må kjøpe på senteret i morgen og krysser alt jeg hat for at svigermor betaler. Hehe. Hender hu betaler hvis det er ting jeg kan låne bort til de andre svigerdøtrene hennes. Har ikke veldig lyst å betale over 1000 kr for ei jakke når det kan hende det er siste barnet.

Back
Topp