Vinterdyne

Wiilma

Elsker forumet
hvordan type vinterdyne har dere tenkt å ha til småtrolla?

Er så usikker på både tykkelse og størrelse.
har en som blir fort varm. så blir så usikker på valget.

vi har juniordyne og det er en helårsdyne. Så vi kommer ikke til å bytte for vinteren :)

jeg kjøpte jo juniordyne på ikea. men den er SÅÅÅ tynn, tynnere enn en sommerdyne. Så det tror jeg er bomkjøp. Så må vel kjøpe ny for vinteren. Kom gjerne med tips om sted dere har kjøpt og pris og kvalitet. Vil egentlig ha ordentlig dundyne, men har en veldig varm unge så sparker den vel bare av seg som den han har idag

Vi har junior dun-dyne, og kommer til å bruke den i hele vinter.

Der vi bor nå er det dritvarmt hele året, så trenger nesten ikke dyne, og så gjenstår det å se hvordan det blir i det nye huset! [:)]

Vi bruker dundyne hele året [:)]

Vil anbefale det til dere som har varme barn, de regulerer varmen bedre [:D]

Vi kjører ikke vinter og sommer-dyne. Har samma dyna hele året, evt bare et teppe om sommeren.
Men vi har 'Høie allergo termo' (100x 140) ihvertfall..

Vi skifter ikke dyner vi heller, her er sommeren så varm at dyne er totalt unødvendig.[:D][:D] Har ikke gitt Felix dyne ennå, men så urolig som han ligger i sengen så vil jeg uansett ikke satse på at det er dynen som skal holde ham varm. Kler på ham mer eller mindre nattklær etter dagens temperatur. Jeg bestilte juniordynen fra en eller annen netttbutikk, sparkjøp tror jeg kanskje? Den virker helt ok.

ORIGINAL: *calo*

Vi skifter ikke dynene - har helsårsdyner [:)]

har en ikea dyne vi, rekner med å ha den hele vinteren. er ikke så tjukk, men ligger på et stort saueskinn som vi har oppi senga og et ullteppe, sånn skikkelig oleanna ullteppe over dyna når det er kaldt. holder i massevis. hun har pysj i tillegg[:)] når hun får større seng blir det nok å kjøpe en skikkelig vinterdyne og heller en tynnere til sommerbruk, slik som vi har til oss selv[:)] brukte kun teppe på varme dager i sommer..

Høie dundyne bruker vi[:)]

Har akkurat bytta til en 100 x 140 dundyne. Disse dynene er jo ganske dyre, men jeg kjøpte den på halv pris for lenge siden, da kostet den rundt 500 kr. Verdt det syns jeg, for den er ordentlig god!

Her bruker ungene andedun-sommerdyne året rundt! [:D]

Eldstemann er ekstrem varm av seg, og sengetøyet kan fort bli gjennomvått av svette i løpet av et par timer. Vi har funnet ut at dun er det beste i denne sammenhengen, for syntetisk dyne gjør at han svetter mer.

Minsten har ikke de problemene, men bruker også sommerdyne hele året. Blir det ekstremt kalde netter får han ekstra teppe eller en ekstra/annen dyne over seg. [:)]

Back
Topp