Vinterdresser

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvor mange vinterdresser har barna? Trenger de mye ekstra klær for barnehagen?

Jeg hadde kjøpt to vinterdresser til Felix, og i dag fikk han en tredje i gave. Jeg synes kanskje det høres litt vel mye ut? Han har ikke gått i barnehage før, og noen slektninger mener at nå som han begynner der trenger han mye ekstra klær, men hvor mye egentlig? Lurte litt på om jeg skulle bytte den ene dressen i noe annet, men kanskje er det greit å ha?
 
Har ikke mer enn to vinterdresser av gangen, har til tider bare hatt en som passer også...

Når snøen kommer blir de ikke så møkkete, og trenger ikke vask hver dag akkurat :) De tørker ganske fort også....

Min erfaring er at det er viktigere med et par tynnere parkdresser i overgangen fra vinter til vår og høst til vinter. Da blir de møkkete!


Tror nok jeg hadde byttet den tredje i noe annet var jeg deg :)
 
Maks to på en gang :) som regel en han bruker hele tiden, og en ekstra, gjerne en arvedress eller noe. Ellers har han hatt parkdress i tillegg som vi ofte bruker på de mildeste dagene med godt med ull under :)
 
Har pleid å ha to vinterdresser og har ikke hatt behov for mer.
Synes også at det har vært kjekt å ha to sett med regntøy da det stadig er vått/møkkete. Ellers har det vært viktig for meg at de har hatt godt med skiftetøy etter årstidene :)
 
Ville absolutt byttet den i noe annet praktisk barnehagetøy! Har som regel bare hatt en dress som vi har vasket og tørket i helga ved behov. Og en arvedress slik som Fru H skriver. 
 
Takk for svar alle sammen! :)

Da byttet jeg den ene dressen i en større størrelse heller jeg, så kan han bruke den når han vokser ut av de to første. :) Jeg er nok alt for tidlig ute med å kjøpe tøy til barna, og så glemmer jeg å tenke på at de får mye i gaver.
 
Så bra du fikk byttet!

I dag kjøpte jeg forresten en Ticket to Heaven vinterdress på halv pris på Babyshop i strl. 86 til Luna. Det vi har igjen etter Alma synes jeg ikke ser så bra ut lenger.. 
Men: den ser helt ENORM ut! Luna er nå 1,5 år, men ved nærmere øyesyn skjønner jeg ikke hvordan hun skal kunne trives i en så stor dress. Jeg har visst fått veldig små barn, selv om jeg selv er 1,76 m høy.. 

Fru H, de Mikk-Line-dressene, hvilken side kjøpte du dem fra igjen? For jeg vurderer å kjøpe en slik en til Luna i litt mindre strl. om de fortsatt er like billige Jeg sammenlignet nå Ticket to Heaven-dressen med Almas Mikk-line-dress i strl. 98, og den så jo nesten like stor ut! Må være ganske stor størrelse.
 
Tusen takk! Virkelig billige dresser på den siden, altså.. 200 kroner, det er jo nesten ikke til å tro, egentlig. 
 
Fru H: Vet du om de sender som gave? Fant en fin dress der til 300 kr, men da blir det vel toll.... Har du erfaring med størrelsene også? Så de ikke hadde 110, og 116 er kanskje stort? Hun bruker 110-116 i klær ellers :)

 
De har sendt som gave til meg uten at jeg har spurt om det, eller vareprøve. 
Men det er jo ingen garanti da :-/
De er ikke veldig store i størrelsen synes jeg, ganske normale. Vil egentlig tro at 116 blir for stort, men det kommer an på hvor lang hun er i overkroppen sikkert.
 


Fru H skrev:
De har sendt som gave til meg uten at jeg har spurt om det, eller vareprøve. 
Men det er jo ingen garanti da :-/
De er ikke veldig store i størrelsen synes jeg, ganske normale. Vil egentlig tro at 116 blir for stort, men det kommer an på hvor lang hun er i overkroppen sikkert.


Takk for svar :)
 
Hmmm... blir vel kanskje for stort for henne da... Var bare rød i 110 til jente og det passer så dårlig med alt tilbehøret i rosa og lilla hun har :)


 
Back
Topp