Vinterdress???

m og mj

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Var på barnas hus og snakket med selger der om vinterdress.
Hun sa at ei på to helt fint kan ha dress til 799 fordi hun vil ikke greie å slite den ut uansett.
Kikker på reima dresser, hadde det i fjord og var fornøyd med den.

Men blir så usikker, vil en dress til 799 være god nok? Ikke fryse, bli våt i eller bli ødelagt eller vil en dress til 1200/1500 være bedre?

Erfaringer???

Tusen takk [emoji4]

Holdt meg til reima og tickettoheaven. Gode og varme. Høy vannsøyle også. Ofte kjøpt de på salg til halv pris da :)

Kommer nok an på barnet ;)
For min hadde det nok ikke holdt, reimadressen holdt heller ikke i fjor vinter han var 2,5 år (holdt greit året før)
Vi går for Bergans, den holdt seg veldig godt :)

Jeg er fornøyd med både Didriksons, Kattnakken og ReimaTec. Jeg vasker dressene MEGET sjelden i maskina, bare tørker av med fuktig klut, og impregnerer de hver sesong (tror dette har mye å si). Mange som sliter ut dressene ved å overvaske de tror jeg.

Vi har vært veldig fornøyd med de Kaxs fra Kappahl, Lego Teck og Stormberg, Kaxs og Storberg er ikke så dyre.
Hatt Reima Tec et par ganger og kan ikke si jeg er så veldig imponert...

Jeg kjente på Name it som dress og syntes den virker litt tynn sammenlignet med Reima sin. Men de i bhg sier at med godt nok ulltøy under er det bra nok med billigere dresser og heller kjøpe to. Særlig til de små som blir lett våte. De blir våte før de blir kalde sier de.

Prisen sier ingenting om hvor bra dressen er. Vi har vært mest fornøyd med Didriksson, den er knapt slitt etter 1 og en halv sesong (ble da brukt av en cirka 6 åring, så mye røff bruk). Name it har også holdt bra. Både Name It og Didriksson dressene har lillebror kunnet arve og bruke til også han hadde vokst fra dem (eller jeg regner med det er tilfelle med Didriksson dressen, vi har jo ikke kommet til den enda for han). Reima dressen storebror hadde da han var rundt 5 er derimot helt utslitt og det ble hull på den allerede etter en halv sesong. Det var bare Reima da, ikke Reima Tec. Men Reima dressen både han og broren brukte de første vintrene syntes det ikke på at var brukt en gang. Tror nesten den var brukt 4 sesonger til sammen.

Kommer litt ann på hvor i landet man skal bruke dressen også. Her det full vinter med metervis av snø, så har aldri opplevd at dressene blir særlig våte.

Vet ikke hvordan det er med Name it dressene som er i salg nå, men før hadde de hvertfall en modell med 2 glidelåser og det syntes jeg var veldig kjekt for de små (2-3 år) som gjerne skal begynne å kle på seg selv. Den er veldig enkel å ta på.

Har vært veldig fornøyd med Coop sine friends dresser. Solide og varme. Reima sin røk etter en halv sesongs bruk. Slitt hull i knær og rompe. Så dyrt er ikke alltid best. Går for friends dress igjen i år.

Friends fra coop har vi bare hatt en gang, den var så stiv! Men reflex har vi hatt flere av og de har vært gode, kjøpt til 300 kr i januar ;-)

Her er vinteren mest 2 grafer og slaps så det krever veldig mye av dressene. Både å holde dem tørre og det faktum at asfalt sliter mer på dressen enn snø. Når de har blitt større har vi brukt en del kaxs, kappahl sin.

Friends fra coop har vi bare hatt en gang, den var så stiv! Men reflex har vi hatt flere av og de har vært gode, kjøpt til 300 kr i januar ;-)

Her er vinteren mest 2 grafer og slaps så det krever veldig mye av dressene. Både å holde dem tørre og det faktum at asfalt sliter mer på dressen enn snø. Når de har blitt større har vi brukt en del kaxs, kappahl sin.
Synes også Coop sin var stiv

Vi solgte isbjørn dressene etter 2 sesonger bruk og det vistes sldri st de var brukt

Min gikk i naturbhg så dressene var nødt til å både holde varmen og være vanntett

Brukte Reflex i fjor. Vanntett (10000mm), varm og myk i stoffet. Ikke nevneverdig slitt heller, og ungen min ruller rundt på bakken titt og ofte..

Jeg er fornøyd med både Didriksons, Kattnakken og ReimaTec. Jeg vasker dressene MEGET sjelden i maskina, bare tørker av med fuktig klut, og impregnerer de hver sesong (tror dette har mye å si). Mange som sliter ut dressene ved å overvaske de tror jeg.
Det er nok sant
vi vasket også sjelden, brukte bare klut å tørket over

Prisen sier ingenting om kvaliteten på dressen, kun popularitet. Her har vi reflex (arvedress) og nameit dress. Foreløpig funker de bra de.

Prisen sier ingenting om kvaliteten på dressen, kun popularitet. Her har vi reflex (arvedress) og nameit dress. Foreløpig funker de bra de.

Å jo, masse... selvfølgelig finnes det gode billige alternativer men om du kjenner på en dress fra reima og en billigdress vil fu kjenne og se på ungen at reimadressen sitter bedre, er lettere å bevege seg i og er i bedre stoff.

Jeg liker best didrikson, eldste på 7 har hatt det sidem hun var 4 år, og ingen av de har blitt slitt hull på etter 1 sesong.

Hadde en helly hansen dress som ekstra dress ett år, den ble fortere slitt.

Jeg kjøper dresser når de har de på salg, da dår du de gjerne til 799-999 istedenfor 1600-1700 som de ofte koster:)
(Har til og med allerede kjøpt en didriksom til baby på 2 mnd som hun skal ha til bhg start :p)

Den vi hadde i fjord var reimatec og den ble vasket 1 gang i maskinen [emoji4] så vasker den ikke mer enn jeg må.
Tenker på didrikson når hun blir litt eldre.

Å jo, masse... selvfølgelig finnes det gode billige alternativer men om du kjenner på en dress fra reima og en billigdress vil fu kjenne og se på ungen at reimadressen sitter bedre, er lettere å bevege seg i og er i bedre stoff.
Det kommer nok helt ann på hvilken Reima dress det er snakk om. Om jeg kjenner på stoffet til Reima dressen storebror hadde når han var 5 og sammenligner med foreksempel noen Name it dresser vi har hatt så sier det seg selv at jeg burde ha skjønnt på kjøpstidspunktet at den kom til å bli ødelagt med en gang. Noe den også ble. Nå var det som tideligere sagt en vanlig Reima, ikke en Reima Tec. Reima Tecen vi hadde i str. 86 var i et helt annet stoff men ikke merkverdig annerledes enn Name It for eksempel. Den er som sagt like fin etter 4 sesonger, men synes ikke den har fått testet seg særlig da den kun ble brukt av svært små barn, så kan ikke uttale meg om det.

Back
Topp