Vinterdress???

Hvor kjøper dere impregnering?
Har akkurat oppdaget dette. Sprayet regnbuksa(!) Med spray fra europris. Den trakk vann som bare juling. Måtte vaske daglig.

Jeg synes det er helt sprøtt hvor mye penger det er forventet at vi skal bruke på klær:/
kjøp på salg og brukt i hvert fall!! Og det er ikke alltid at dyrere er bedre.
Om det et regnbukse sånn god gammeldags så trenger den ikke impregnering. Er den lekk er det trolig hull i den. Jentungen min fikk masse små hull i baken på regnbuksa på få dager. Hun akte på asfalt på buksebaken.... Jepp. Lurt. Not.

Teknisk tøy trenger impregnering. Jeg kjøper på sportsbutikk

Jeg har vært veldig fornøyd med reimatec til ungene når de var under 3 år, med ekstra polstring i rompa og veldig vanntett så de ikke trenger regnbukse utenpå og romslig i fassongen så det er lett å bevege seg, tynne så det er lett å bevege seg fordi dressen ikke er så polstret og den har ingen høy krage (små barn har veldig kort hals) og enkel strikk rundt ankler og håndledd som er best mtp votter.

Men når ungene er eldre synes jeg ikke reima er slitesterk nok. Og de dressene jeg har vært mest fornøyd med har vært fra Lindex og KappAhl. Både slitestyrke og gode og varme.

Mange dresser under 1000 kr har vannsøyle 10000mm. Da syns jeg det er tull og kjøpe det dyreste. Og ja jeg bryr meg virkelig om barna mine, og vil ikke de skal gå våte, og de har de ikke gjort heller. For noen er kun det dyreste godt nok, og det er helt greit for meg. Men å si at vi ikke bryr oss??? Blir for dumt! Og ta en titt på diverse tester, så ser du at det ikke alltid er det dyreste som kommer best ut i test ;)
hæ?
hvor står det at dere ikke bryr dere? må ikke tikte opp ting
Jeg sier vi ikke har funnet dresser spm er godenok under 1000 kr å da kommer du med at man kjøper for å vise at man har penger..Det blir for dumt!
Vi har forskjellige kriterier
Tester ser jeg forøvrig ikke på ;)

Her er ikke vannsøyla alt, vi har ikke fått tak i gode billige klær enda på de 9 årene vi har hatt unger, det er jo så mye som spiller inn, vi har frøken med lang rygg som løper og beveger seg mye, kun reima ogTicket har passet henne og ikke minst holdt henne varm og tør, syns ofte dressene som er billige er stive og ekle i stoffet, noe som igjen betyr lite bevegelighet og komfor for hu som skal bruke den.

Jeg påstår ikke at noen ikke bryr seg , men jeg personlig kan ikke fatte at man ikke ser kvalitetsforskjell på dresser til 500 og til 2000 (for å ta et eksempel). Men man kjøper jo det som passer seg og sine [emoji5] klarer noen å finne en god dress billig er jo det bare bra[emoji106]

Jeg kjøper heller ikke klær for å vise meg fram, skryte eller pynte ungen. Vi kjøper gode kvalitetsklær som passer ungen og holder de tørre og varme gjennom en hel sesong, skal også kunne tåle å bli vaska xantall ganger[emoji23] da har vi havna på dyre klær, ikke fordi de er dyre men fordi vi kjøper det vi liker og som passer uavhengig av pris, at noen tar seg nær av det og føler seg støtt får være deres sak[emoji4]
kunne bare sitert deg ser jeg for du sier det jeg tenker

Om det et regnbukse sånn god gammeldags så trenger den ikke impregnering. Er den lekk er det trolig hull i den. Jentungen min fikk masse små hull i baken på regnbuksa på få dager. Hun akte på asfalt på buksebaken.... Jepp. Lurt. Not.

Teknisk tøy trenger impregnering. Jeg kjøper på sportsbutikk
Jeg vet ikke jeg. Den trenger impregnering i hvert fall:) stoffet er som ytterste laget i en vanlig dress. Har blitt vasket mye. Da skal jeg sjekke sportsbutikken:)

Jeg har vært veldig fornøyd med reimatec til ungene når de var under 3 år, med ekstra polstring i rompa og veldig vanntett så de ikke trenger regnbukse utenpå og romslig i fassongen så det er lett å bevege seg, tynne så det er lett å bevege seg fordi dressen ikke er så polstret og den har ingen høy krage (små barn har veldig kort hals) og enkel strikk rundt ankler og håndledd som er best mtp votter.

Men når ungene er eldre synes jeg ikke reima er slitesterk nok. Og de dressene jeg har vært mest fornøyd med har vært fra Lindex og KappAhl. Både slitestyrke og gode og varme.
Hun er bare 2 [emoji4] så liker også reima pga passform.

Back
Topp