Vinterdress???

Prisen sier ingenting om hvor bra dressen er. Vi har vært mest fornøyd med Didriksson, den er knapt slitt etter 1 og en halv sesong (ble da brukt av en cirka 6 åring, så mye røff bruk). Name it har også holdt bra. Både Name It og Didriksson dressene har lillebror kunnet arve og bruke til også han hadde vokst fra dem (eller jeg regner med det er tilfelle med Didriksson dressen, vi har jo ikke kommet til den enda for han). Reima dressen storebror hadde da han var rundt 5 er derimot helt utslitt og det ble hull på den allerede etter en halv sesong. Det var bare Reima da, ikke Reima Tec. Men Reima dressen både han og broren brukte de første vintrene syntes det ikke på at var brukt en gang. Tror nesten den var brukt 4 sesonger til sammen.

Kommer litt ann på hvor i landet man skal bruke dressen også. Her det full vinter med metervis av snø, så har aldri opplevd at dressene blir særlig våte.

Vet ikke hvordan det er med Name it dressene som er i salg nå, men før hadde de hvertfall en modell med 2 glidelåser og det syntes jeg var veldig kjekt for de små (2-3 år) som gjerne skal begynne å kle på seg selv. Den er veldig enkel å ta på.
Ho mi blir 2 [emoji4] men ja tenker på didrikson når hun blir eldre.
Vil ikke at hun skal fryse

Storebror hadde en Reimatec med dun i fjor, den var veldig varm og god. Vi er mye ute, og han var like varm etter noen timer. Prøvd Kattnakken? Disse er også veldig gode, de er myke og han beveger seg fint i den, og han var alltid like tørr. Didrikson er jo genial ved at den kan forlenges, men har funnet ut at den er litt for smal til at storebror her er noe glad i den nå, så den arver lillebror som dress nr. 2 ☺️ (så nå har mini 2 Didrikson dresser). Storebror er mest glad i de andre to siden de har en bredere fasong, og ikke "presser" ihht han selv. ☺️De bruker en deilig ulldress under som lag nr. 2. Mine har minst 2 dresser hver seg hvert år, så vi har prøvd litt forskjellige. Dere finner raskt ut hva deres preferanser blir når det gjelder alt av klær og sko. Lykke til med valget. :D

Aldri betalt over 1000 kr for vinterdress, brukt mye reflex sin, og vært fornøyd [emoji4]
Samma her! Aldri betalt over 1000. Verken i små eller store størrelser. Er jo bortkasta når de bare blir brukt en sesong omtrent.

Samma her! Aldri betalt over 1000. Verken i små eller store størrelser. Er jo bortkasta når de bare blir brukt en sesong omtrent.
Vi er nok forskjellige
for meg har det vært viktig at han har vært både tørr og varm siden han var mye ute og da var det ikke bortkasta å betale over 1000

Noe som holder ungen varm og tør på en kald dag er ikke bortkasta penger, jeg betaler gledelig de 1000lappene det måtte koste

Noe som holder ungen varm og tør på en kald dag er ikke bortkasta penger, jeg betaler gledelig de 1000lappene det måtte koste

Enig i den. De trenger gode, varme, myke kvalitetsklær som holder de tørre, og det koster gjerne litt mer penger. Her er det bedre med kvalitet enn kvantitet. :)

Enig
legger til blir fort slitt

Har ikke lagt merke til det ennå med de vi har hatt, men som sagt, jeg vasker de sjelden i maskina (og vi impregnerer de et par ganger hver sesong) Kanskje vi har vært heldige, ikke vet jeg. Jeg er enig i at de er veldig smale i passformen. ☺️ De ansatte i bhg. her anbefaler faktisk Didrikson.

Vi er nok forskjellige
for meg har det vært viktig at han har vært både tørr og varm siden han var mye ute og da var det ikke bortkasta å betale over 1000

samme Her, ikke bortkasta å ha gode klær som holder en varm og tørr
Dere misforstår poenget mitt. Jeg kjøper jo ikke klær som gjør at ungene mine er kald og våte når de er ute. MEN det finnes mye bra der ute som koster under 1000 kr og prisen på dressen er ikke ensbetydende med kvaliteten eller komforten til barnet. Om jeg må velge mellom en god dress til 500 eller 1000 så tar jeg den som koster minst.

Vi har kjøpt didrikson i år, de hadde tilbud på mx sport nå til 799, ordinær 1199,- så blir spennende å se om den er så bra som alle vil ha det til [emoji4] Den skal i barnehagen, så kjøper vi en litt billigere "enklere" til hjemme bruk om ettermiddagene :)

Dere misforstår poenget mitt. Jeg kjøper jo ikke klær som gjør at ungene mine er kald og våte når de er ute. MEN det finnes mye bra der ute som koster under 1000 kr og prisen på dressen er ikke ensbetydende med kvaliteten eller komforten til barnet. Om jeg må velge mellom en god dress til 500 eller 1000 så tar jeg den som koster minst.
å det er det vi er forskjellige
Jeg har fortsatt ikke funnet dress som er god nok til under 1000 normal pris

Har ikke lagt merke til det ennå med de vi har hatt, men som sagt, jeg vasker de sjelden i maskina (og vi impregnerer de et par ganger hver sesong) Kanskje vi har vært heldige, ikke vet jeg. Jeg er enig i at de er veldig smale i passformen. ☺️ De ansatte i bhg. her anbefaler faktisk Didrikson.
Jeg vet ikke hvordan de vaskes men samtlige fra jobb har blitt fort slitt

Vi er nok forskjellige

Det har vært viktig for meg også det. Fins regnsklær til veldig våte dager... Og reflex sine vinterdresser tåler helt fint en vanlig vinter på vestlandet med surpe og snø om en an. Men hvorfor betale mer enn nødvendig? For å vise at en har penger til å kjøpe dyrt til barna???

Hvor kjøper dere impregnering?
Har akkurat oppdaget dette. Sprayet regnbuksa(!) Med spray fra europris. Den trakk vann som bare juling. Måtte vaske daglig.

Jeg synes det er helt sprøtt hvor mye penger det er forventet at vi skal bruke på klær:/
kjøp på salg og brukt i hvert fall!! Og det er ikke alltid at dyrere er bedre.

Det har vært viktig for meg også det. Fins regnsklær til veldig våte dager... Og reflex sine vinterdresser tåler helt fint en vanlig vinter på vestlandet med surpe og snø om en an. Men hvorfor betale mer enn nødvendig? For å vise at en har penger til å kjøpe dyrt til barna???
vise at en har penger? eh jeg kjøper ikke klær pga det hvertfall
vi bruker aldri regntøy derfor må de være vanntette

vise at en har penger? eh jeg kjøper ikke klær pga det hvertfall
vi bruker aldri regntøy derfor må de være vanntette

Mange dresser under 1000 kr har vannsøyle 10000mm. Da syns jeg det er tull og kjøpe det dyreste. Og ja jeg bryr meg virkelig om barna mine, og vil ikke de skal gå våte, og de har de ikke gjort heller. For noen er kun det dyreste godt nok, og det er helt greit for meg. Men å si at vi ikke bryr oss??? Blir for dumt! Og ta en titt på diverse tester, så ser du at det ikke alltid er det dyreste som kommer best ut i test ;)

Mange dresser under 1000 kr har vannsøyle 10000mm. Da syns jeg det er tull og kjøpe det dyreste. Og ja jeg bryr meg virkelig om barna mine, og vil ikke de skal gå våte, og de har de ikke gjort heller. For noen er kun det dyreste godt nok, og det er helt greit for meg. Men å si at vi ikke bryr oss??? Blir for dumt! Og ta en titt på diverse tester, så ser du at det ikke alltid er det dyreste som kommer best ut i test ;)

Her er ikke vannsøyla alt, vi har ikke fått tak i gode billige klær enda på de 9 årene vi har hatt unger, det er jo så mye som spiller inn, vi har frøken med lang rygg som løper og beveger seg mye, kun reima ogTicket har passet henne og ikke minst holdt henne varm og tør, syns ofte dressene som er billige er stive og ekle i stoffet, noe som igjen betyr lite bevegelighet og komfor for hu som skal bruke den.

Jeg påstår ikke at noen ikke bryr seg , men jeg personlig kan ikke fatte at man ikke ser kvalitetsforskjell på dresser til 500 og til 2000 (for å ta et eksempel). Men man kjøper jo det som passer seg og sine [emoji5] klarer noen å finne en god dress billig er jo det bare bra[emoji106]

Jeg kjøper heller ikke klær for å vise meg fram, skryte eller pynte ungen. Vi kjøper gode kvalitetsklær som passer ungen og holder de tørre og varme gjennom en hel sesong, skal også kunne tåle å bli vaska xantall ganger[emoji23] da har vi havna på dyre klær, ikke fordi de er dyre men fordi vi kjøper det vi liker og som passer uavhengig av pris, at noen tar seg nær av det og føler seg støtt får være deres sak[emoji4]

Back
Topp