Vinterdress

Miliane88

Elsker forumet
Januar 2017
Septemberbarna 2019
Noen som har kjøpt vinterdress eller begynt å se litt og som har noe å anbefale? Ka e viktig? Nåkka merke vi burde styre unna? Bor i Tromsø, så vinteren e kald og lang og vil ha en myk, bevegelig og varm dress som lillegutt kan ha på seg ute. Tenker det blir skiturer i pulk, trekketurer på akebrett og småturer der vi lager bål og han kan leke i sneen..
 
Vi har brukt didriksons til storesøster, og de har pleid å teste bra. Har arvet en til lillebror nå, og den virker veldig fin :)
 
Tenker det er viktig å finne en dress som ikke er for tykk og stiv. Det er vanskelig for en liten å bevege seg da. Det vil bli en utfordring uansett med vinterdress så ofte sitter de minste bare i ro på rumpen med så tykke klær. Ull er alltid gull å ha i bunn :) selger skoposer som de kan bruke ute, så blir de ikke så våt å kalde :) son generelt sett er reimatec fått veldig gode og tåler en vel vann. De er gjerne litt dyre og unødvendig når de ikke er så ofte og lenge ute. Har dessverre ikke så masse erfaringer med dress til baby. Gutten min hadde en reflex vinterdress når han akkurat hadde begynt å gå. Var veldig fornøyd med den.
 
Kjøpte en parkdress fra Didriksons da det var salg på XXL, men jeg har ikke fått testet den enda da en er litt stor [emoji28]
 
Vi har en arvet fra name it fant jeg plutselig ut her en dag :p heldigvis, for jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe, men tviler på at vi kommer til å være ute å leke daglig så det hadde vært sure og unødvendige penger :p
 
Tusen takk for mange gode tips, den på lekmer.no ser jo veldig bra ut! Tenker og at prisen helst ikke skal være så høy, de vokser jo fort ut av den, og da må det kjøpes ny igjen, så greit å finne en bra en til billig penge [emoji106][emoji2]
 
Har heldigvis barn som er født på samme tid av året, så lillebror her arver storebror sin reimatec + dress som enda er som ny:p er vel litt som de andre over her skriver, litt unødvendig med så dyr dress til de minste. Men blir nok en del utetimer på mini pga storebror, så er glad vi har god dress til mini også ;)
 
Blir det ikke endel leking i snøen da? Og de må jo ha på seg noe om de skal være på bakken De dyre dressene kan selges videre da [emoji108] Her avventer vi. Tipper han trenger str 86 om ikke så lenge.
 
Blir det ikke endel leking i snøen da? Og de må jo ha på seg noe om de skal være på bakken De dyre dressene kan selges videre da [emoji108] Her avventer vi. Tipper han trenger str 86 om ikke så lenge.
Poenget mitt er vel at det ikke er prisen som avgjør om dressen duger. Hvis du ikke har Reima så virker den ikke, liksom. Dressen vi har er brukt av to barn, da kusina også har lånt den, og tredje skal bruke den i vinter. Den er brukt i barnehage og baset mye med i snøen. Ser nesten ikke brukt ut... Men hvis man kjøper klær for å omsette, er det jo lettere selge videre noe dyrt.
 
Poenget mitt er vel at det ikke er prisen som avgjør om dressen duger. Hvis du ikke har Reima så virker den ikke, liksom. Dressen vi har er brukt av to barn, da kusina også har lånt den, og tredje skal bruke den i vinter. Den er brukt i barnehage og baset mye med i snøen. Ser nesten ikke brukt ut... Men hvis man kjøper klær for å omsette, er det jo lettere selge videre noe dyrt.
Det meste fungerer vel fint nå som de er så små ja :) Og det er absolutt ikke alltid de dyreste merkene (som Reima) kommer best ut i test nei. Vi har ingen å arve av dessverre og jeg er litt over gjennomsnittet glad i shopping [emoji85]
 
Kjøpte en parkdress fra Didriksons da det var salg på XXL, men jeg har ikke fått testet den enda da en er litt stor [emoji28]

De kan være langr ja, lillemann bruker jo 74-80 i klær, men didriksonsdressen er i 70 og konmer til å holde en stund. :)
 
Det meste fungerer vel fint nå som de er så små ja :) Og det er absolutt ikke alltid de dyreste merkene (som Reima) kommer best ut i test nei. Vi har ingen å arve av dessverre og jeg er litt over gjennomsnittet glad i shopping [emoji85]

Om man liker å kjøpe er det jo "greit", men er massevis av sider å kjøpe brukt på da. :)
 
De kan være langr ja, lillemann bruker jo 74-80 i klær, men didriksonsdressen er i 70 og konmer til å holde en stund. :)

Str 80 var minste i den vi kjøpte. Går over til den størrelsen nå i bodyer, men han drukner i dressen, hahaha [emoji23] Men nå er det jo enda noen måneder til før den blir tatt i bruk, og planen er jo at han skal ha den gjennom vinteren [emoji6]
 
Har heldigvis barn som er født på samme tid av året, så lillebror her arver storebror sin reimatec + dress som enda er som ny:p er vel litt som de andre over her skriver, litt unødvendig med så dyr dress til de minste. Men blir nok en del utetimer på mini pga storebror, så er glad vi har god dress til mini også ;)
er veldig fornøyd med reimatec +. og di får man kjøpt brukt eller lånt/arvet:) de vises nesten ikke at de et brukt fordi de er så små når de blir brukt. bor selv i tromsø og jobber i bhg:)
 
Back
Topp