Vinterdress

Ønskedrømmer<3

Betatt av forumet
Aprilspirene 2023
Jeg har ei jente på 16 mnd som jeg nå skal kjøpe vinterdress til. Det er mitt første barn så jeg vil gjerne høre hvilke vinterdresser som er best :)

Vi sverger til Didriksson, men Reima er også veldig bra, hadde det når de var på den alderen :)

Tror det beste er å prøve på barnet
Reima passet aldri til mitt barn

Vi sverget til ticket to heaven og isbjørn

Reima for de minste. Didrikson er min favoritt når de blir større og faktisk sliter på stoffet.

Tror faktisk vi hadde name it på den alderen. Hadde arvet en. Funket helt fint, viktigste (bortsett fra at de er høvelig vanntette og varme, så klart) er egentlig at barna har god bevegelighet. :) noen dresser blir lett stramme, spesielt med noen lag klær under.

Det kommer helt an på klimaet der du bor.

Er det mye vått? Er det mye vind? Slaps? Ingen snø, men regn? Ingen snø, men minusgrader?

Jeg bor i nordnorge og her er det litt av alt.
Til eldste hadde jeg Reima Tec og hun frøs gjennom hele vinteren uten at jeg fikk vite om det. Konstant syk. Problemet med de aller minste er at de beveger seg svært lite i de store dressene og spesielt hvis det er vanskelig å gå pga glatt føre eller mye snø.
Derfor valgte jeg Reima Tec+ med dun til min yngste.
På veldig våte dager måtte vi ha regnbukse over.

Men hvis det ikke blir så kaldt trenger man ikke så varm dress.
Enkelte dager i fjor trengte min eldste (skolebarn) baretunn ull og flis under regnklær.
Så spør noen i ditt nærområde er mitt beste tips :)

Jeg sverger til Stormberg sine.
Har hatt Reima et par ganger, ikke fornøyd med den i tillegg til at de er fryktelig dyre.
Har også veldig god erfaring med Lego Tec

Det kommer helt an på klimaet der du bor.

Er det mye vått? Er det mye vind? Slaps? Ingen snø, men regn? Ingen snø, men minusgrader?

Jeg bor i nordnorge og her er det litt av alt.
Til eldste hadde jeg Reima Tec og hun frøs gjennom hele vinteren uten at jeg fikk vite om det. Konstant syk. Problemet med de aller minste er at de beveger seg svært lite i de store dressene og spesielt hvis det er vanskelig å gå pga glatt føre eller mye snø.
Derfor valgte jeg Reima Tec+ med dun til min yngste.
På veldig våte dager måtte vi ha regnbukse over.

Men hvis det ikke blir så kaldt trenger man ikke så varm dress.
Enkelte dager i fjor trengte min eldste (skolebarn) baretunn ull og flis under regnklær.
Så spør noen i ditt nærområde er mitt beste tips :)
Bor på Vestlandet så her er det både regn, snø og slaps :p

Vi har kjøpt Kaxs fra Kappahl, er spent på den, kommer godt ut i tester ser jeg (og er på tilbud nå). En venninne har slik dress og er fornøyd.

Har hatt playtech sin. Har ikke funni samme modell som min datter fikk for 2 år siden så kan nok hende vi bytter i pr. Men var veldig fornøyd med den. Hu brukte den 2 sesonger uten at den ser brukt ut.

Vi har kjøpt Kaxs fra Kappahl, er spent på den, kommer godt ut i tester ser jeg (og er på tilbud nå). En venninne har slik dress og er fornøyd.

Nå er det jo noen år siden vi hadde den, men vi var ikke noe fornøyd. Den var for smal i passformen, og hadde supertrange ermer så det var jo beint umulig å få ut hendene med votter på. :p sånn ellers var den vel grei, men :p vi har styrt unna den, og kjørt didriksons :) og faktisk hatt en fra ellos som vi var veldig fornøyd med også.

Samme her:) Kjøpte fjorårets modell til halv pris av rød pris i sommer! Føler jeg har råd til å kjøpe ny dress om den ikke holder mål da:) Har den både til hun på 16 mnd og han på 2 år.

Min erfaring er iallfall at dyrest ikke er best alltid, og det har vi også sett på div tester, hvor de store dyre merkene har kommet dårlig ut i test.

Vi hadde på den alderen Reflex, og var kjempe fornøyd med den, ingen våte/kalde barn, dressen ser som ny ut og ikke av de dyreste.
Har også hatt coop friends sine, som kom best i test i 2 år. ingen kalde/våte barn der heller. og igjen ikke dyreste, men best i test dresser :)

Vi fikk Isbjörn of Sweden i fjør fra beste foreldrene. Svært fornøyd!

Og å dressen kan lenges litt så den passer over ca 3 år er jeg spent til å prøve

Back
Topp