Vinterdress til treåring

SaraSi

Forelsket i forumet
Jeg tenkte å utnytte januarsalget og kjøpe vinterdresser til neste sesong. Datteren min blir 3 år på senhøsten. Bruker de fremdeles hele dresser da? Eller er det bedre med todelte? Tenker på at det sikkert blir bleieslutt innen den tid. Noen erfaringer? :)

En på snart 4 her. Alle i hans barnehage bruker hele dresser. Har brukt hele dresser til og med 1.klasse. Hjemme bruker de fortsatt hel dress.

Dresser er absolutt best. Snøen kommer så lett inn i todelt vintertøy. Er ikke noe mer trøblete med dress enn bukse og jakke når de går uten bleie. Man må som regel av med jakka uansett for at det ikke skal bli for klumpete å sitte på do ;-)

Når de er større og forsåvidt, jeg får jo også snø mellom bukse og jakke :-P

Eldste som går i 1,klasse har også dress. Mye lettere for dem å kle på seg.

Hilsen barnehageansatt ;-)

Min toåring har sluttet med bleie og det er lettere å gå på do når hun har på vinterdress enn når hun har på regntøy. På regntøyet må du av med jakke og bukse med seler, det slipper du på hele dressen, der er det en glidelås rett ned og dra av. Lykke til.

Min 3.5-åring har og har alltid hatt hel vinterdress. Har en fra Stormberg nå som virker veldig god [emoji4]

Mine er 3 og 4 år og bruker dresser. Enig med de over. Mye lettere når de skal på do etc :) og lettere å kle på seg selv :)

Min 5-åring bruker heldress. Alle i bhg bruker hel dress.
Mye enklere enn 2-delt mtp do, av-på kledning osv.

Dresser er absolutt best. Snøen kommer så lett inn i todelt vintertøy. Er ikke noe mer trøblete med dress enn bukse og jakke når de går uten bleie. Man må som regel av med jakka uansett for at det ikke skal bli for klumpete å sitte på do ;-)

Når de er større og forsåvidt, jeg får jo også snø mellom bukse og jakke :-P

Eldste som går i 1,klasse har også dress. Mye lettere for dem å kle på seg.

Hilsen barnehageansatt ;-)
Takk for svar :)

Back
Topp