Vinterdress, reima osv..

Frk.Cupcake

Forelsket i forumet
Hva koster de egentlig? Siden mange syns de er så kjempe dyre.. Jeg har ikke kikket på enda, for jeg vet ikke hvilken str han trenger når det er vinter. Men billig dressene ligger jo på 700 ca, hvertfall de jeg har sett. Så koster reima dobbelt så mye da eller? For jeg ser ikke poenget i å kjøpe en billigere variant om det kun er 300 kroner i forskjell

De minste, str 74-98 koster vel 998. De større koster ca 1499. Dyrt ja, men verdt det.

Reflex sine dresser ligger rundt 499/599 og er erfaringsmessig etter tester gjort da jeg jobbet i bransjen like gode om ikke bedre enn reima.. ;) 

Du kan finne mye Reima på tilbud, men vanlig pris for større barn er vel mellom 1000 og 15000 ja :) Men VERD DET! Ingen over, ingen ved siden, vi sverger til reima.

Ja blir nok å kjøpe reima her Da vet man hvertfall at det varer, kjipt om en av de billigere dressene ikke holder så må man kjøpe ny alikevel.. Svigersøsteren min hadde en dress fra kappahl til 700 eller noe sånn, og den røyk etter to dager! Fikk levert tilbake og fikk ny, men den røyk jammen den også! Så jeg er ganske skeptisk til billigere dresser, kan jo fort bli dyrere også om man må drive å kjøpe nytt ofte.

Labambie skrev:
De minste, str 74-98 koster vel 998. De større koster ca 1499. Dyrt ja, men verdt det.

Da er de jo ikke så mye dyrere enn disse billig dressene da! Jeg har kikket litt når vi har vært innom hm, lindex og kappahl, og i 74-98 ca så koster de 700-800. Og de til store barn er vel en del dyrere i kjedebutikkene også. Blir reima her ja

Jeg har sverget til Reima i alle år, men i år må den vike faktisk... 
Prisen har økt, og kvaliteten har stupt, i følge testene...

jeg holder meg til reflex sin!  kjempegod, og ikke stiv og vanskelig å bevege seg i.
guttene er alltid varm og tørr i den.

hadde reima sin ett år, og den var da ikke noe bedre enn reflex.  utslitt og hullete ble den også.

Rekekreke skrev:

Jeg kjøpte ny Reima-dress i fjor til snuppeluring som jeg ikke finner igjen... Typisk! Så om den ikke dukker opp skal jeg prøve meg på en Troll.

Jobber i barnehage og reima er helt klart den beste dressen. alle andre jeg kjenner som også jobber i barnehage sier det samme. De er best på bevegelighet, vanntetthet, letthet og veldig lette for barna og ta på selv! Ingen annen dress jeg har vært borti kan sammenlignes med reima, og har vært borti de fleste dressene tror jeg. legger med en test fra 2010 som er enig meg meg:)
http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-barn/Parkdresser

Her har jeg satt min elsk på reflex

Og jeg kjøper alltid på våren når det er salg

Labambie skrev:

Rekekreke skrev:

Jeg kjøpte ny Reima-dress i fjor til snuppeluring som jeg ikke finner igjen... Typisk! Så om den ikke dukker opp skal jeg prøve meg på en Troll.

Det blir Coop her faktisk, Den er skikkelig vanntett i følge testene, ikke så slitesterk, men vanntett...

Men det er jo litt forskjell på hvor i landet man bor, her regner det mere enn det er vinter, så det er uhyre viktig at dressen faktisk er skikkelig vanntett...

Her var mini sin første vinterdress reima, og jeg la min elsk på den.. Men nå i vår hadde mammaen min kjøpt han skogstaddress på salg så da prøver vi den i år.. :) 

Vi fikk også anbefalt reima av barnehagen, men har hørt ifra mange som synest at både reflexdressene og coop obs sine dresser er minst like gode :) 

Rekekreke skrev:

Labambie skrev:

Rekekreke skrev:

Det blir Coop her faktisk, Den er skikkelig vanntett i følge testene, ikke så slitesterk, men vanntett...

Men det er jo litt forskjell på hvor i landet man bor, her regner det mere enn det er vinter, så det er uhyre viktig at dressen faktisk er skikkelig vanntett...

enig me at d e mye regen å at d e viktig me vanntett dress
tenkte eg sko prøva reflex sine t mine 2 i år.
men har sett på obs sine me og faktisk

Har nok mye å si hvor man bor og alder på barnet, utifra behov velger man dress som passer en selv og ikke bare med tanke på tester

Her har de siste vintrene vært 10-20 minus ute og bra med snø, da må de to eldste ha varme og vindtette klær, har valgt  Bergans/HH + et kjent svensk merke jeg ikke husker..Magnus går til og fra skolen og ute i alle friminutt ved -20 og har holdt seg god og varm i de merkene.

Liam fikk HH dress han også, ikke prøvd ennå men tror ikke den er dårligere enn Reima.

Mamman min kjøpte reima jakke til min lillebror på 10 i fjor og ga 1300,- for jakka mener jeg det var, den holdt i 1 mnd..da klarte han slite hull på jakka! Det har han ikke klart med Bergans jakka ho da kjøpte etterpå.

Her har vi kun en gang prøvd reima og endte med at vi leverte inn dressen 3 ganger pga gridlåsen og at den røyk i sømmen, da vi kom inn etter 4 gangen fikk jeg pengene tilbake

her så bruker jeg dresser fra obs,ellos og spaekjøp. De siste årene så er det er dressen fra obs som har vunnet. I fjord mener jeg at reima kom en del dårlig ut i test

Og her har ingen av ungene vært kalde eller våte med dressene selv om de ikke har hatt reima. Som 3stk jeg kjenner som jobber i barnehage sier,reima selger på navnet,det er ikke altid kvaliteten er den sammen som tilsvarer prisen

Her passer dressene fra i fjor enda. Så da slipper jeg å handle nytt :)

Frøkna har Fix fra Lindex, og junior har dress fra H&M. Veldig fornøyd med begge to jeg :)

Ticet to Heaven er hakket bedre enn Reima sin.. og et par 100 lapper billigere også Koster vel 12-1300

filledokka skrev:
Jobber i barnehage og reima er helt klart den beste dressen. alle andre jeg kjenner som også jobber i barnehage sier det samme. De er best på bevegelighet, vanntetthet, letthet og veldig lette for barna og ta på selv! Ingen annen dress jeg har vært borti kan sammenlignes med reima, og har vært borti de fleste dressene tror jeg. legger med en test fra 2010 som er enig meg meg:)
http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-barn/Parkdresser

jeg har jobbet med små barn i 13 år nå, og reflex dressene er like gode som reima.  men det er bare min erfaring.

jeg synes name it sine var så fine i år. Noen som vet hvordan den gjør det i test? Om den har blitt testet..?

Back
Topp