Vinterdress hjelp

Helnøtten

Blir kjent med forumet
Jeg skal kjøpe vinterdress og er usikker på hvilken. Den må være varm, og ikke føles tykk. Altså god bevegelighet. Kan dere anbefale en ? Gjerne med link til nettsider

Jeg har kjøpt Reflex nå, hadde tenkt å kjøpe Reima, men da jeg stod med en Reima til 799,- og en Reflex til 299,- uten å egentlig kjenne forskjell var valget enkelt.

Vi har hadde reima i fjor, og troll og lego i år. Har kjøpt reima til neste vinter, for er den vi har vært mest fornøyd med. Lego kommer hakket bak, mens troll er jeg ikke så fornøyd med. Den holder greit på varmen, men føler ikke den er skikkelig vanntett, noe som er viktig for oss som bor på Vestlandet. 

Reima tec er klart den beste dressen man kan kjøpe til barn.
Den er lett, bevegelig, enkel å ta på og av, varm og tåler MYE vann!
Husk å inpregnere(det gjelder alle dresser)!

gutten har reflex og jenta har friends fra obs

reimatec + dressene. ene dressen her blir brukt 3 sesongen nå og det vises ikke på den at den er brukt engang.

Kjempefornøyd med Reima tech dressen.  Har også kjøpt fleece-dress til å ha på innsiden for ekstra kalde dager, men kunne egentlig kjøpt en hvilken som helst dress i stedet.  Det er ikke noe must at underdressen kan festes i overdressen

Vi har kjøpt vinterdress av merket "Vill" som er et nytt merke på enkelte sportsbutikker :)
Knallfornøyd :) Den tåler mer vann og puster bedre enn de fleste andre dresser :) Lurt å sjekke lappen hvor det står hvilken vannsøyle og pusteevne den enkelte dressen har... Jeg har ikke vært fornøyd med Reima...
Men kommer jo helt ann på hvor du bor i landet, og klimaet der :) En dress som er knallgod på indre østland, er kanskje ikke like praktisk i Bergen...

Jeg har jobbet i barnehage i mange mange år og har i løpet av den tiden sett hva som funker og ikke. Det jeg mener er viktigst når det gjelder utetøy til barn (og spesielt til små barn som sitter mye stille) er at det er mykt materiale, vindtett og vanntett. Det bør være romslige plagg, slik at man kan ta på flere lag under. Tykkelsen på selve dressen er ikke så viktig, bare man får tatt på de lagene med klær under. Jo tykkere dressen er, jo drivere blir den ofte. Billigdresser er ofte stivere og mer klumpete enn dyrere dresser.  Til Aron har vi en ganske tynn (bare litt fôret) Reimatec-dress og en litt tykkere Troll-dress. Jeg er superfornøyd med begge to. Jeg har impringnert dem begge så de holder vann litt bedre ute. Under dressene har vi ulltøy. Jeg sverger til ull, fra undertøy til mellomlag 1 og eventuellt mellomlag 2. Aron elsker å være ute og fryser veldig veldig sjelden.             

Begge disse dressene kan varmt anbefales.                               

her har vi vært mest fornøyd med reima sine 

har mc'kinley vinterdress, er veldig fornøyd med den, varm og god dress:)

Back
Topp