Vinterdekk

Pleier dere bytte i tide, eller går dere som regel på en "smell" først? Hehe! :)
Jeg bor jo i rogaland og her virker det jo som om alle går på en smell først! Men vurderer rett å slett bare å få på vinterdekka nå kjappt! Plutselig kommer snøen :O
Vi bor og i rogaland. Skiftet dekk for ei veka siden. Kan ikke huske sist vi gikk på en smell. Jeg er litt der at når gradestokken går mot 0 så skal vinterdekka på. Skal jo sko deg etter forholda å da tenket jeg det er bedre å ta det rett før det blir minus eller venta til regelen sier at nå er det lov å ta på piggdekk.

Vi har ikke byttet dekk ennå. Stresset litt da det var hvitt på bakken her om dagen, men gikk fint :) Og nå har jo alt regnet bort igjen. Satser på å bytte i nærmeste fremtid da, har liten lyst til å gå på en smell på nytt.

Bytta før fristen, men så kom snøen for ei uke siden også. Skifta den dagen det la seg. Nå er det bare is på veiene. Ikke sjangs å kjøre på sommerdekk her oppe nå i allefall.

Vi har bytta på bilen med piggfrie vinterdekk.
Den andre bilen, med piggdekk, må vel strengt tatt vente til første nov, med mindre det blir kuldegrader. Dessuten må jeg betale piggdekkavgiften først også... Den hadde jeg helt glemt. Får prøve å huske å betale den i morgen.

Back
Topp