Vinterbarn + nattklær = ?

Her brukte vi hell nattdrakt i bomull på desemberbabyen vår. Vi samsov og hun er et naturlig veldig varmt barn under søvn, så det ble ganske varmt. Litt senere, når hun beveget seg mer, lå hun nesten alltid i bare langermet body og sånn sovepose med "singlet" øverst. Den var genial.

Vil tro at den lille blir sovende i samme rom/evt seng som oss - så jeg tror det blir nok med pysjamas.
Kommer sikkert til å kjøpe en del ull også

Tantebarnet mitt er født i november, hun har bare brukt ull siden fødselen av og fram til nå (5 år gammel). Hun er en veldig varm unge, så om sommeren sover hun uten, men går aldri uten ull ellers da det regulerer varmen sååå mye bedre enn bomull. Så jeg kommer nok til å gjøre det samme med babyen min :)

Tantebarnet mitt er født i november, hun har bare brukt ull siden fødselen av og fram til nå (5 år gammel). Hun er en veldig varm unge, så om sommeren sover hun uten, men går aldri uten ull ellers da det regulerer varmen sååå mye bedre enn bomull. Så jeg kommer nok til å gjøre det samme med babyen min :)

Vet du, jeg syns ikke ull regulerer varmen så bra. Datteren min er veldig lik meg, vi kan nesten ikke gå med ull selv på vinteren. Bruker bare fleece på henne under vinterdressen, og hun er varm i massevis. Tynne ullklær går som regel greit da, men vi klør veldig av det begge to, så blir lite ullklær her. Får se hvordan neste evt. blir så klart. :)

Hopper inn fra des 16. Jeg har vinterbaby fra før. Vi hadde saueskinn i sengen hennes, så vi kjøpte stort sett bare bomullspysjer

Vet du, jeg syns ikke ull regulerer varmen så bra. Datteren min er veldig lik meg, vi kan nesten ikke gå med ull selv på vinteren. Bruker bare fleece på henne under vinterdressen, og hun er varm i massevis. Tynne ullklær går som regel greit da, men vi klør veldig av det begge to, så blir lite ullklær her. Får se hvordan neste evt. blir så klart. :)
Oja så rart da. Nei niesen min kan ikke bruke fleece, da blir hun bare svett og varm og våt i kroppen. Og jeg bruker ull året rundt :D til og med om sommeren! Men barn er vel forskjellige :p

Oja så rart da. Nei niesen min kan ikke bruke fleece, da blir hun bare svett og varm og våt i kroppen. Og jeg bruker ull året rundt :D til og med om sommeren! Men barn er vel forskjellige :p

Jeg kan ikke ha gensere med sånn type 5 % ull i, da dør jeg av varme. :p Så ull passer ikke for riktig alle, nei. Men stort sett er det jo bra, og spesielt med det at det holder varmen selv om det blir fuktig/vått.

Kommer nok til å kjøpe begge dele og prøve oss fram. Men vi er av sorten som ikke får sove hvis vindu ikke er oppe - så enten må vi venne oss til varmere grader på rommet eller så kan det jo være det går bra med ull på kroppen og evt ei lue? :)

Trenger ikke vaske nøstebarn sine klær for hånd, ullprogram 30 grader og nøstebarn sitt eget vaskemiddel. Viktig å bruke nøstebarn sitt middel da klærne deres inneholder lanolin som milo fjerner. Bor rett ved nøstebarn så handler mye der og de har sakt at det kan vaskes sånn :) Alt er ihvertfall like fint enda :)

Så bra, takk for tilbakemelding! ☺

Har en januarbaby fra før av, og hun var og er fortsatt veldig varm av seg. Vi brukte kun tynne ullbodyer og litt rykker ullsokker om natta.

Likte veldig godt ull/bomulls-blandingene til hust and claire. Kunne ikke klart meg uten det første året. Brukte lite av typiske nattdrakter før høsten igjen når hun var 6-7 mnd.

Er vel litt smak og behag. Hadde november baby sist og hadde ingen ullpysjamas, brukte kun bomullspysjamas og fiberdyne. De ligger jo ganske still om natten når de er så små. Han var alltid god og varm om natten.
Jeg er nok litt hysterisk, men husk at varmt sovemiljø øker sjangrene for krybbedød :)

Vi fikk oktoberbaby i fjor, og har brukt ull på han fra fødsel og gjennom hele vinteren og store deler av våren. Det fine med ull, er bl.a. at det er temperaturregulerende, det puster og det fører fuktighet (svette) vekk fra kroppen. Vår er veldig varm av seg, og blir kjempeklam i bomull, men ull har vært helt topp. Har en hel haug med bomullspysjer som er nesten ubrukt...! Bomkjøp for vår del...!

Nå om sommeren derimot sover han i bare bleia, og har kun et tynt pledd over seg. :-)

Kommer nok til å kjøpe begge dele og prøve oss fram. Men vi er av sorten som ikke får sove hvis vindu ikke er oppe - så enten må vi venne oss til varmere grader på rommet eller så kan det jo være det går bra med ull på kroppen og evt ei lue? :)

Det går helt bra å ha det kaldt på soverommet til babyen også. Det ble nesten verst for meg i forhold til nattamming :p så det eneste vi brukte babydynen til var at jeg la den over den armen som ble stikkende opp mens jeg lå i senga og ammet :p

Er vel litt smak og behag. Hadde november baby sist og hadde ingen ullpysjamas, brukte kun bomullspysjamas og fiberdyne. De ligger jo ganske still om natten når de er så små. Han var alltid god og varm om natten.
Jeg er nok litt hysterisk, men husk at varmt sovemiljø øker sjangrene for krybbedød :)

Men da snakker man kanskje helst om varm luft? det med ull i senga avhenger jo av hvor kaldt man faktisk har det på soverommet. :)

Men da snakker man kanskje helst om varm luft? det med ull i senga avhenger jo av hvor kaldt man faktisk har det på soverommet. :)
Selvføgelig spiller luften inn en stor rolle, men har forstått det slik at for varmt i sengen( feks tjukk dundyne + ullpysjamas) heller ikke er så bra om babyen er varm av seg :)

Selvføgelig spiller luften inn en stor rolle, men har forstått det slik at for varmt i sengen( feks tjukk dundyne + ullpysjamas) heller ikke er så bra om babyen er varm av seg :)

Klart ikke, men om det er 3 grader i rommet er det kanskje nødvendig :) man må bare følge med om ungen er varm :)

Selvfølgelig ;)

Påkledning av baby er noe jeg syns er vanskelig da, spesielt om man skal ut med vogn og når de er så små. Har blitt litt mer avslappet da, og lært at det ofte er greit med mindre enn man tror, men svigermor blir helt fra seg og vil kle på mer :p

Påkledning av baby er noe jeg syns er vanskelig da, spesielt om man skal ut med vogn og når de er så små. Har blitt litt mer avslappet da, og lært at det ofte er greit med mindre enn man tror, men svigermor blir helt fra seg og vil kle på mer :p
Hehe, samme her :p
Husker i begynnelsen at jeg klarte aldri å bli enig med meg selv hva jeg skulle kle på.
Men moren min e lik svigermoren din, synes alltid han har på seg for lite klær :p

Back
Topp