Vinterbarn- mest ulltøy??

~StRaToS~

Forumet er livet
Får jo en bebis midt i snøstormen jeg[:D] Og lurte på om jeg heller skulle fokusere på å kjøpe inn godt med ulltøy de første par månedene i stedet for vanlig tøy[8|]
Selvfølgelig skal jeg kjøpe vanlig tøy og, men at han burde ha godt med ulltøy og.
Hva synes dere??

det høres fornuftig ut [:)]. Vesla her er født 28.09 så vi brukte omtrent kunn ull de første mnd. 

Ull er bra[:D] Hadde kjøpt inn endel ull ja om jeg hadde fått baby midt på vinteren[;)]

ORIGINAL: Solaa

PS: Ren ull skal IKKE vaskes med Milo, men med ullshampo [;)]

Jeg brukte mest ullklær på gutten min selv om han var født i den verste hetebølgen i fjord! (34 grader når vi kom hjem)

Har du en å anbefale? [:)]
Link?

Jeg er stor fan av ull selv jeg oh bruker nesten bare ull til storejenta mi på to, men tenker ikke handle mer enn et par ullplagg i de minste størrelsene nå. Er det alt for kaldt går vi ikke ut, og ellers ligger jo babyen veldig godt innpakket i vogna. Tenker jeg sparer ullklær-pengene til neste vinter jeg iallefall, når mini er mer ute [:)]

Takker for svarene[:)]
Men hva er rent ull??
Bruker kun janus sitt ull, er det rent??
Og hvorfor kan jeg ikke vaske rent ull med milo, har alltid gjort det jeg[8|]

Mi er født i januar, og vi hadde ikke noe ull. De nyfødte ligger jo som regel under dyner og har på dress ute. Det ble for varmt rett og slett. Så nei til ull fra meg. 

ORIGINAL: shiby

PS: Ren ull skal IKKE vaskes med Milo, men med ullshampo [;)]

Jeg brukte mest ullklær på gutten min selv om han var født i den verste hetebølgen i fjord! (34 grader når vi kom hjem)

Har du en å anbefale? [:)]
Link?

Sign!

Har en i november og en i desember (den dagen det begynte å snø i vinter... Så snødde det i tre måneder). Jeg har brukt enormt mye ulltøy. Kun ullbodyer. Har ikke brukt en eneste bomullsbody de første 4-5 månedene.

ORIGINAL: Labambie

Mi er født i januar, og vi hadde ikke noe ull. De nyfødte ligger jo som regel under dyner og har på dress ute. Det ble for varmt rett og slett. Så nei til ull fra meg. 

Ull regulerer tempen. Kan brukes sommertid også[:)]

om du bruker ull imellom barnet og dyna, så blir det IKKE for varmt, det er hele poenget [;)] Dyna kan fort gjøre det alt for varmt i seg selv

Jeg kunne ønske det du sier stemmer, men ungen min er rett og slett svært varm av seg og har vært det siden hun var baby. Ull gjør at hun renner bort, svetten siler. Selvom hun er kledd i ull fra topp til bunn og i alle lag og den korrekte måten. Noen unger bare er for varme.

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

Veldig mange missforstår hvordan ulla fungerer, og dropper det av den grunn.
Deres tap altså, virkelig!

Desverre stemmer ikke det på alle.

Så lenge dere har klær som fungerer for dere, er alt fint[:D]
Er ikke alle som liker ull, slik er det bare[:)]

Ok, den er god [;)]

Hehe, du tror meg ikke? Du kan komme å sjekke du da? Selvom hun har på seg ull innerst, ull body og strømpis så ulldress og så kanskje utedress (alt ettersom hvor varmt det er) og hun renner bort. Det tjukke lange håret henger som en våt tørk nedover nakken. Hun kan heller ikke ligge naken på lammeskinn, uten at svetten renner.

vinterjenta mi brukte KUN ullundertøy di første mnd.
body og strømpebukse.
ingen andre klær som ble brukt.

har desemberbaby, og han er født direkte inn i en ullbody[8D]
ull dag som natt, omtrent hele året rundt [:)]

Vi kjøpte litt ullklær til minste. Han er født i april da, så ikke så veldig kaldt, men ull er jo også godt i varmen, så jeg kjøpte noen bodyer og ett par longs. MEN etter bare noen uker, så merket vi at han ble veldig tørr, så vi måtte bare kutte de ut.

Skal prøve litt igjen nå til vinteren siden han er begynt i barnehagen, og kommer til å være mye ute, og håper at han ikke reagerer denne gangen også

Back
Topp