Vinterbaby?

Narren

Narren
Driver å jobber med innkjøpslisten vår til babyen og blir litt usikker. Regnes mars babyen som en vinterbaby? trenger vi vognpose eller er det tilstrekkelig med saueskin og dyne? Er det nødventig med bilstolpose?

Hva tenker dere å gjøre?

Vi har termin 12 mars.
 
Ville definitvit gått for vognpose, mye lunere. Og enda kaldt i Mars, så den blir nok brukt frem til Mai her iallefall. Uansett trenger du den den jo til vintern igjen også. Har vurdert bilstolpose, men vi tror vi dropper det. Blir så kort tid og til høsten igjen er det jo ikke aktuelt, da man ikke lenger orker å bære bilsetet rundt omkring;)
 
fikk min siste i november i fjor og først nå i høst har vi brukt vognpose, de ligger godt i bagen og med skinn under og dundyne oppå var dette lunere og mer praktisk for oss vertfall
 
Vi kommer nok til å bruke vognpose hvis det er veldig kaldt. Ellers blir det lammeskinn og dyne. Mamma har strikket kjørepose som vi skal ha i bilsetet. :) mest for å slippe dress og masse uteklær når vi skal kjøre bil.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :)
 
Har kjøpt både vognpose og bilstolpose.
(Voksi urban og voksi move kjøpt begge på salg).


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Driver å jobber med innkjøpslisten vår til babyen og blir litt usikker. Regnes mars babyen som en vinterbaby? trenger vi vognpose eller er det tilstrekkelig med saueskin og dyne? Er det nødventig med bilstolpose?

Hva tenker dere å gjøre?

Vi har termin 12 mars.

Det finnes ikke noe fasit svar på dette :) Vi hadde vogn pose til førstemann han er født i Januar men brukte den aldri for han var så varm av seg at det var lettere med dyne. Jeg har jo vognposen ennå og kommer til og bruke den hvis ikke dette er like varm av seg som det første :) Han er de typen som ikke kan ha på dress med for i før det ihvertfall er 5 minus for da svetter han og blir varm ;) Men alle er jo ikke sånn. :D Lykke til
 
Det finnes ikke noe fasit svar på dette :) Vi hadde vogn pose til førstemann han er født i Januar men brukte den aldri for han var så varm av seg at det var lettere med dyne. Jeg har jo vognposen ennå og kommer til og bruke den hvis ikke dette er like varm av seg som det første :) Han er de typen som ikke kan ha på dress med for i før det ihvertfall er 5 minus for da svetter han og blir varm ;) Men alle er jo ikke sånn. :D Lykke til


Det er så mye jeg aldri har ofret en tanke... Litt artig egentlig hvor mye man må lære og sette seg inn i :)
 
Det er så mye jeg aldri har ofret en tanke... Litt artig egentlig hvor mye man må lære og sette seg inn i :)

jeg tror alt dette med fancy duppedingser og masse forskjellig utstyr får oss litt forvirret. Et slags "kjøpepress" for dem vet de kan tjene penger på alt, men mye av disse tingene er faktisk flotte hjelpemidler, men hva du anser som noe du trenger og hva andre mener de trenger kommer helt ann på deg og babyen din ;) De vokser også så fort ut av alt av klær den første tiden men ville helt klart kjøpt litt ull til de to første mnd, men dette er sånn man finner ut av etter førstemann ;) Alt blir mye enklere når man klarer skille ut hva man liker og ikke liker :) Litt hvor i landet du bor også spiller jo inn ;)
 
Vi har bilstolpose fra før, kommer nok til å bruke den i starten iallefall for å slippe å kle på så mye på en bitteliten en. Her vi bor er det rått og kaldt langt ut i mai. Kommer til å bruke vognpose også, har både vinter- og sommerpose, synes det er mye mer praktisk enn dyne.
 
Vi har kjøpt både dunpose til vogn og til bilstol, bilstolposen kan jo enkelt glides opp om det blir varmt i bil, på butikk osv. Og den er god å myk, og ikke minst varm:)


Mh
 
Vi bruker Voksiposen vi har fra før, sikkert frem til mai. Vi bor i nord, så vår/sommer kan variere. Men man får jo bruk for den igjen til høsten, så det er jo ikke bortkasta med vinterpose til vogn. Vi hadde en kjøredress i ull som svigermor strikka til bilstol, og så hadde vi bare ekstra pledd over alt etter temperatur. Funka helt fint det, og blir å gjøre det samme nå. Man må se ann hvor man bor med tanke på klima, og ikke ta helt av med handlinga tenker jeg :) Litt ull klær er nok greit å ha også :)
 
Vognpose føler jeg var en god investering til første mann. Han brukte jo også den til å sove i i barnehagen, så da var det like greit å ha den fra starten. Men det kommer jo ofte mye av den typen ting på salg i januar, så ville ikke stresset med å kjøpe det nå. Jeg fikk med en tynn pose med ullfor da jeg startet å abonere på foreldre og barn bladet og den brukte jeg i bilstolen og som overgangspose i vogna høst/vår og det funket veldig greit. Ellers må jeg bare si meg enig med lovelace88 at det er veldig mye kjøpepress, og så mange steder der det er lagt ut lange lister over tinge man trenger alt mulig som strengt tatt ikke er nødvendig...
 
Jeg har også lurt på dette med om det er vinterbaby eller sommerbaby. Min termin er 22. mars. Familien sier at vintersesongen for baby varer til mai, og at jeg trenger ull den første tida. Men så kjøpte jeg noen bomullsbodyer også til 3-4 måneders størrelse for da er det juni. Dessuten puster jo ull, så en ullbody rett på kroppen kan vel være bra også når det er medium kaldt? Jeg arvet en vognpose som er til mellomkaldt vær, og så har jeg også en voksi urban. Litt usikker på om Vokis Urban var et bomkjøp eller ikke, men det står den varer fra 0-6 år (!) så regner med at jeg får brukt den litt iallfall!?

På babyshop har jeg sett noen nydelige omslagsbodyer i tynn ull, kanskje dette er noe for mellom-årstider baby?
Bor på østlandet.
 
Jeg har også lurt på dette med om det er vinterbaby eller sommerbaby. Min termin er 22. mars. Familien sier at vintersesongen for baby varer til mai, og at jeg trenger ull den første tida. Men så kjøpte jeg noen bomullsbodyer også til 3-4 måneders størrelse for da er det juni. Dessuten puster jo ull, så en ullbody rett på kroppen kan vel være bra også når det er medium kaldt? Jeg arvet en vognpose som er til mellomkaldt vær, og så har jeg også en voksi urban. Litt usikker på om Vokis Urban var et bomkjøp eller ikke, men det står den varer fra 0-6 år (!) så regner med at jeg får brukt den litt iallfall!?

På babyshop har jeg sett noen nydelige omslagsbodyer i tynn ull, kanskje dette er noe for mellom-årstider baby?
Bor på østlandet.



Hei:) ville kalt det vinterbaby:) vi har termin 1 mars og har kjøpt mye ull og easy grow dunpose. Babyen får bruk for vognposen til høsten igjen, da er jo min og din bare 6 mnd ca:) og de kan jo brukes lenge. Vi bor midt i norge, og sommeren og våren trenger ikke bli varm:)


Mh
 
Jeg har kjøpt vongpose, kommer nok ikke til å kjøpe dyne til vogna uansett. Tenker pose er enklere å bruke.
Men kjørepose har jeg egentlig ikke skjønt poenget med. Det er jo varmt inne i bilen.
Blir det ikke veldig varmt for ungen da? Dessuten er det vel begrenset hvor mye vi kommer til å kjøre rundt i begynnelsen.
Venter å ser til etter fødselen for å vurdere om jeg trenger det.

Ull er greit uansett. Det kan man bruke til og med på sommeren når det er litt kjølig. Jeg tenker det er lurt å ikke kjøpe mer enn det du er helt sikker på at du trenger. Det er jo snart jul, og da kanskje det kommer noen gaver? Og kanskje når ungen blir født også?
Jeg har hvertfall tenkt å vente og se ann litt. Hvis jeg er veldig sliten etter fødselen og absolutt trenger noe, er det jo enkelt å handle på internett:)
 
Back
Topp