Vinterbaby

Hoppedåsa

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Det er jo gjerne sånn at nyfødte ikke sakl ut i så kald luft. hvordan tenker dere å løse dette?
spesielt dere som har storesøsken som skal i barnehage og på skole. da må man jo bare ut.

No er det ikkje så ofte det er så kaldt her hos oss, men ut må vi jo uansett pga storesøster. Kjem ikkje til å gå tur eller vera ute over lang tid når det er veldig kaldt. Men vi har bil i oppvarma garasje så korte turer mellom hus og garasje, bil og bhg osv blir det :-) Men no er det jo ikkje særlig bra for storesøster heller å vera ute over lenger tid i veldig kalde temperaturer.

Ut må man jo..de kaldeste dagene med lillebror pleide jeg å legge et teppe over hele ungen de sekundene det tok meg å gå fra ytterdøra til setet ble satt i basen i bilen. I tillegg var jeg alltid ute å startet bilen slik at den var varm når jeg satte i ungene :) denne gangen har jeg webasto ❤

Har kjøpt bilsete med dunpose som kan festes i setet. Tror jeg blir kjekt å ha, siden bilsetet også kan festes i vogna :)

Her på sørlandet kryper gradene ofte tiø -20! Kommer bare til å kjøre den lille km ned til bhg for å levere eldste, for å så gå inn igjen. Starter bilen på forhånd alik at de ikke blir kalde :-)

Vi bor så nærma barnehagen som det går heldigvis, tar 30 sekund fra å gå fra inngangsdøra vår til inn barnehagen sin....
så når eg skal hente storebror så bruker eg nok mei tai'en min og har en tykk jakke rundt meg og minien... da ligger mini med ansiktet mot brystet mitt og får det lunt og godt :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Jeg har også tenkt å gjøre det sånn som hun over her (Benjamin sin). Jeg fikk baby på samme tid sist, og man er nok en del mer inne enn hvis man får baby når det er varmere i været. Det som var kjedeligst sist var at jeg fikk kraftig brystbetennelse. Kommer til å være veldig redd for dette neste gang og, for det var forferdelig vondt. Fikk masse antibiotika.. Har sett at det finnes amme-bh i ull, og det skal jeg uten tvil invitere i nå.
Vi bor nærme barnehagen (og har ikke bil), så i begynnelsen blir det nok bare til og fra dit vi er ute tenker jeg :-)

Har hatt januarbaby før. Husker me holdt oss inne på dei kaldaste dagane men gjekk ut når det ikkje var alt for kaldt .men småen var pakka godt ned i vogna. Holdt oss inne når d var kaldare enn minus fem

Hadde desemberbaby sist, så då var det ein vintermåned ekstra i forhold til kva det bli no ;) Blir sjelden sååå kaldt her, så trur ikkje det blir noko problem! Varma opp bilen først på dei kaldaste dagane, og hadde gode klær (ull) og ulltepper på i bilen :)
Syns det er fint å få bebis på vinteren, for ein treng gjerne litt tid å kome seg til hektene etter ein fødsel, og blir i den forbindelse gjerne meir inne i starten ( eg trengte i alle fall det sist, og skal ka KS denne gangen, og reknar med eg treng litt tid før eg er klar for verden denne gongen og!) Hadde syns det var trist og meir ensomt å sitte inne midt på sommaren for å koma meg til hektene... om vinteren sitte jo alle andre også inne ;)

Hadde desemberbaby sist, så då var det ein vintermåned ekstra i forhold til kva det bli no ;) Blir sjelden sååå kaldt her, så trur ikkje det blir noko problem! Varma opp bilen først på dei kaldaste dagane, og hadde gode klær (ull) og ulltepper på i bilen :)
Syns det er fint å få bebis på vinteren, for ein treng gjerne litt tid å kome seg til hektene etter ein fødsel, og blir i den forbindelse gjerne meir inne i starten ( eg trengte i alle fall det sist, og skal ka KS denne gangen, og reknar med eg treng litt tid før eg er klar for verden denne gongen og!) Hadde syns det var trist og meir ensomt å sitte inne midt på sommaren for å koma meg til hektene... om vinteren sitte jo alle andre også inne ;)

Eg hadde januarbaby sist også, og er heilt enig :-) Synes det virker verre med ein nyfødt på sommeren dersom det blir veldig varmt, men har ingen erfaring med sommerbaby. Lettere å kle på litt ekstra eller holde seg inne på vinteren enn å få det kaldt nok på sommeren kanskje.

Her har jeg også bilstolpose, så det blir å pakke godt inn på turene inn og ut av bilen. På kalde dager blir det uansett ikke lenger turer enn til bilen. Er det FOR kaldt holder vi oss innendørs, så får pappan kjøre og hente de andre i bhg:-)

Back
Topp