Vinterbaby Rogaland

Hadde oktoberbaby ifjor på vestlandet. Vi brukte body og strømpebukse vekselsvis i bomull og ull. Hadde bare 3 bodyer og 3 strømpebukser i ull [emoji4]. Hadde ett teppe over når han lå på sofaen. Hadde på ulldress fra janus og teppe i bilstolen visst vi gikk ut [emoji4].
 
Kommer til å bruke mye ull/bambus/Merino ull :)
Puster godt uansett vinter eller sommer - så lenge baby ikke er unormalt varm av seg :)

Første baby så har jo ingen erfaring, men flere av de rundt meg som har barn anbefaler meg dette :)
 
Forrige er født i oktober. Hun levde i ull. Tror knapt hun hadde på seg en eneste bomullsbody før sommeren kom. Tenker det blir likt nå - med mindre ulla gir reaksjoner.
 
Hadde kjøpt masse ull til førstemann da dette var veldig lurt i følge mange rundt meg, som endte opp med å komme i desember oppi nord. Men han var så varm av seg så det var døden selv å pakke på han ull. Så tror det er litt fra barn til barn.. hadde det ikke vært for at jeg har alt ubrukt fra storebror så hadde jeg nok kjøpt et par plagg til å begynne med, men ikke for mye.. plutselig har man brukt mye penger på dyre klær som barnet er for varm til å bruke [emoji28]
 
Jeg ser for meg både ull og bomull, alt etter hvordan temperaturen er. Vi blir nok mye inne uansett første mnd. Tenker å kjøpe en bilstolpose, slik at beltene ligger riktig og babyen samtid holdes varm.
 
Jeg elsker ull [emoji813]️ har brukt det masse på jenta og regner med å bruke like mye på neste. Håper vi fortsatt slipper allergier :)
 
Jeg tenker også at en kombo av noen bodyer i ull og noen i bomull går fint, så lenge huset er varmt og vi har gode poser til bilstol og vogn pluss yttertøy er gjerne varmt det også. Men ser det brukes mye body og tights på barna nå, og det ser litt lite ut. Da tenker jeg kanskje ullbody under dette, eller strikkejakke utenpå?
 
Jeg tenker også at en kombo av noen bodyer i ull og noen i bomull går fint, så lenge huset er varmt og vi har gode poser til bilstol og vogn pluss yttertøy er gjerne varmt det også. Men ser det brukes mye body og tights på barna nå, og det ser litt lite ut. Da tenker jeg kanskje ullbody under dette, eller strikkejakke utenpå?

Vi brukte bare pledd over hvis ullbody/strømpebukse ikke var tilstrekkelig. :) blir litt smak og behag tror jeg.
 
Back
Topp