Vinter og kuldekrem

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
meldt minusgrader denne uken. bør jeg smøre kuldekrem på barna? Hvilke er best?

Bruker ceridal, kan brukes til barn og voksne, holder godt og beskytter hele dagen her. Sier ikke den er best men den er god til vårt bruk :-)

Ceridal har vi også brukt femte året på rad nå :) Fornøyde med den og det er den vi har fått anbefalt på apoteket :)

Jeg bruker Propolis-krem fra Forever Living. Men jeg bruker ikke kuldekrem når det bare er noen få minus, kun når det blir ordentlig kaldt.

Det er vel ikke anbefalt i det hele tatt.
Men jeg må bruke det på eldstemann, ellers får han fort blemmer... :(

Har brukt Avene sin - syns den er god :)

Jeg husker ikke hvilken vi brukte på vesla i fjor, men da jeg snakket med ansatt ibhg om det nå, anbefalte hun meg å vente. Det fordi barnets hud blir "avhengig" slik du f.eks blir av lypsyl om du bruker det hver dag.. Så vi venter litt. Når gradestokken begynner å bevege seg under 5- så vil jeg nok vurdere å ta den frem igjen ;)

Bruker kun kuldekrem hvis det er svinkaldt, eller mye vind.

Bruker weleda sin hvis det er sur vind eller veldig kaldt:)

Det er vel ikke anbefalt i det hele tatt.
Men jeg må bruke det på eldstemann, ellers får han fort blemmer... :(

Har brukt Avene sin - syns den er god :)

Avene har faktisk ikke kuldekrem de har noe som heter cold creme det er et gammelt navn på en avkjølende/lindrende krem og inneholder vann. Veldig viktig å vente minst 20 min før man går ut etter å ha smørt på kremen. Dessverre er det mange også apotek ansatte som tar feil ang dette. Har fått denne informasjonen på opplæingsmøte med Avene ansatte.

Back
Topp