Vinkveld - hurra!

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Jeg var så "dum" at jeg tromma sammen vinkveld i nabolaget for noen uker siden. Da visste jeg ikke at jeg var gravid. Jeg føler ikke at jeg kan feige ut og har derfor kjøpt en flaske alkoholfri vin som jeg skal tømme ned på en tom vinflaske.

Kommer til å føle at alle ser tvers gjennom meg likevell :-P

Hvordan skal dere skjule graviditeten de neste ukene før det blir offentlig? :)

Oppføre meg som vanlig. Jeg og mannen drikker så sjeldent at det blir neppe et problem. Jeg røyker heller ikke, så slipper "bestemte meg plutselig for å slutte" greia der.

Har vært prøver i 1,5 år, der 2 uker hver måned har vært alkoholfrie pga en mulig graviditet, så de fleste er vant med at jeg ikke drikker:) melder meg som sjåfør hver gang, og det har vart så lenge nå at ingen lurer;)

De to neste helgene får vi besøk, men de vet det:)

Eneste problemet her at en bekjent kanskje skal komme og bo her en uke nå, hun har ikke spurt enda, pleier å komme i siste liten(noe jeg har irritert meg leenge over) neste så jeg vurderer å si at det ikke passer:) er så trøtt og kvalm for tiden, så vanskelig å skjule noe her hjemme..:)

Nå svarte jeg for fort her! Ble nettopp invitert av søstera mi sin bursdagsfeiring. :P Upsann! Blir vel alkoholfri vin her.

Skjuler egentlig ikke, hater å juge....;-) Så her har mange fått vite det allerede siden det har vært flere anledninger der det hadde vært naturlig at jeg skulle drikke. Prøver å begrense informasjonen litt siden ungene ikke veit det ennå, da...

Drikker sjelden, så det går nok bra. Det blir nok verre å skjule at jeg er konstant kvalm og sliten. Det er dessverre ei på jobb som har gjettet det allerede på grunn av det.. :( Jeg vil jo helst overraske folk med nyheten når vi selv føler at det er riktig!

Sjeldent jeg drikker og hvis jeg blir invitert på fest så går det i alkoholfri vin ellers så er jeg sjåfør ;)

Har selv akkurat invitert med meg 6 venninner en langhelg på hyttetur.
Og lurer på hvordan jeg kan løse det alkohol problemet! :p

Jeg blir nok nødt til å kjøre alko-fri vin en gang eller to før det blir offentliggjort ja...
Blir ofte invitert med på ting og det er grenser for hvor mange ganger man kan si nei uten at noen begynner å lure :meh:

Vi skal ut og spise om noen uker med 2 vennepar og jeg er så glad for at jeg ikke drikker. Hadde ikke klart å ikke røpe det, synes det er vanskelig nok å bestille godt stekt biff:p

I venne og familie sammenheng klarer jeg fint holde det skjult, da jeg ikke drikker så ofte.
I jobb sammenheng sliter jeg mer. Mye kundemiddager og sosiale arrangementer.

Har heldigvis klart å lure meg unna alle fram til medio mai, da nærmer jeg meg 12 uker, så da tenker jeg at jeg "slipper bomben" :-)

Jeg skal på tur en langhelg med gode venner når jeg er ca 7 uker på vei.. Vil egentlig ikke avsløre det før i uke 12, men ser ikke helt hvordan jeg skal klare å lure meg unna champagne, vin og alt som hører til jentetur og hotell.

Har noen gode tips til å holde på hemmligheten gjennom hele langhelgen tas de i mot med takk ;-)

Han jeg er mest med vet det allerede;) jeg er heller ingen røyker og ikke nyter jeg mye alkohol i andres selskap. Slet i påska men det gikk greit. Skylte på trening og streng diett;) gleder meg til å fortelle det til resten av familien. (De kommende besteforeldre vet det alt)

Back
Topp