Vinglepetter

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
Hei:)

Er det noen som har vært vinglepetter når det kommer til utdanning? Jeg er så sykt usikker. Begynner 2 året på barnehagelærer deltid, men er en nysgjerrig nerve som strekker seg til sykepleierstudiet. etter min egen graviditet så er jeg blitt så utrolig fascinert av svangerskap og barsel/nyfødt.

Hvor mange utdanninger har du? Eller har du startet på?☺️

Tok frisør faget, men angret når jeg var ferdig! Og jobber nå i barnehage! Tenker mye på utdanning, men aner faktisk ikke hva jeg vil bli. Eneste jeg vet er at jeg ikke vil jobbe turnus, så sykepleie er uaktuelt, og da må jeg flytte dersom jeg skal ta annen utdanning ! Så ikke lett valg.

Jeg har en bachelor i barnevern, altså utdannet Barnevernspedagog. Etter jeg fikk gutten min innså jeg derimot at jeg ønsket å jobbe i barnehage. Fikk mulighet til å prøve meg der noen år som konstituert pedagogisk leder før jeg tok etterutdanning - så nå er jeg førskolelærer ;)

Har begynt på to utdanninger.....Startet først på Førskolelærer (som det het den gang) og gikk 1 år der. Innså at jeg ville jobbe med større barn, og noe mer faglig fokus, så da byttet jeg til Allmenlærerstudiet.

Jobber nå som lærer (adjunkt).

Jeg vinglet veldig rundt vgs-tiden. Begynte på media litt tilfeldig, fordi jeg ikke ante og fikk høre at da burde jeg ikke velge allmenn fordi det var så tungt at man burde være godt motivert for det (big mistake, jeg hadde fått mye bedre resultater der!). Så jeg tenkte i noen år at jeg ville bli fotograf, men det var vanskelig å få til når jeg allerede hadde en kjæresteforpliktelser så jeg ikke kunne/ville flytte eller noe. Tror ikke jeg hadde lyst nok, rett og slett. Tok et år på fotolinje på folkehøgskole, før jeg tok påbygging. Tenkte da en stund jeg ville bli journalist og ta nettstudier. Nølte med det også, men ikke så lenge etter at vesla var født innså jeg at jeg selvfølgelig skulle bli lærer. Da det først slo meg var så selvfølgelig at jeg ikke begriper at jeg ikke skjønte det før, og det er som om usikkerheten kom fra nettopp det at jeg ikke hadde funnet det rette enda. Så jeg har bare en utdanning da, men litt "hull" i allmenntdanningen siden jeg gikk yrkesfag.

Tror du får det mye mer spennende som sykepleier! Mulig jeg er litt inhabil da... ;)

Jeg har vært skikkelig vinglete, men begynner vel å lande litt nå tror jeg... Har begynt på to utdannelser, og har nå en humanistisk bachelor uten noe særlig muligheter. Etter å ha tenkt vel og lenge har jeg funnet ut at jeg vil bli noe helt annet, så planen er å begynne på bioingeniør neste år. Sykepleie ligger på en god 2. plass da, og har egentlig alltid hatt lyst til å bli jordmor, men har ikke tenkt å velge feil igjen, så skal bruke tiden godt fram til neste år på å bestemme meg.

Vingler fortsatt. Har bare vgs, men aner virkelig ikke hvilken vei jeg vil videre...

Det er ingen skam å bytte studie! Det er bedre enn å bruke flere år på noe du er usikker på. Jeg tenker ofte at jeg heller burde blitt sykepleier. Men føler det er for sent nå etter et 5 år langt studie...

Jeg er 28 og fortsatt veldig usikker. :rolleyes: skal tilbake til skolen nå i høst da, advokatsekretær. Men vet nå ikke helt jeg :P

Har vinglet mye :p Utdannet hjelpepleier for mange år siden, men ble omskolert. Ville bli ingeniør, men det gikk litt i vaske n. Jobbet et år som litt forskjellig, og begynte på lærerhøyskolen. Valgte å hoppe på en master der, som jeg er litt treg med å fullføre. Men er uansett ferdig utdannet grunnskolelærer, og begynner i jobb nå. Men er fortsatt ikke 100% sikker på at det er det jeg ønsker mest å jobbe med frem til jeg pensjoner meg :p

Har begynt på to utdanninger.....Startet først på Førskolelærer (som det het den gang) og gikk 1 år der. Innså at jeg ville jobbe med større barn, og noe mer faglig fokus, så da byttet jeg til Allmenlærerstudiet.

Jobber nå som lærer (adjunkt).
Jeg gikk motsatt :) først 1 år allmennlærerutdanningen. Det var ikke noe for meg da (da. Hadde nok gått fint nå) tok et år med grunnfag. Jobbet litt før jeg endte opp som førskolelærer . Skikkelig vinglepetter...

Har fagbrev innen service fra videregående, og så har jeg en bachelor i sosialt arbeid (sosionom), driver nå med en master og har lyst til å ta ca to ulike videreutdanninger etter det :p så selv om jeg snart har fullført master et jeg fortsatt vinglete :p

Har et brennende og sterkt ønske om å bli jordmor eller helsesøster. Eventuelt kan jeg være bare sykepleier. :) Er veldig vinglete når det kommer til utdanning, for jeg mangler et fag fra VGS for å få studiekompetanse, og lærerutdanning kommer som nr 2 etter sykepleier.. :)

Jeg har to utdanninger. Først utdannet jeg meg til sykepleier, med planer om å videreutdanne meg til jordmor. Men så ble jeg plutselig alene med to små barn, og fant ut at turnusarbeid ikke fikk kabalen til å gå opp, så jeg satte meg på skolebenken igjen. Jeg ble ferdig med fire års lærerutdanning nå i juni, og starter opp som grunnskolelærer denne uken :)

Begynte på ett studie rett fra vgs men det var ikke helt meg. Fullførte sykepleien og jobber som det nå. Hadde ett ønske om å bli jordmor eller helsesøster men heller nok mest på helsesøster da jeg ikke har plan om å jobbe i turnus til jeg blir pensjonist. Evt tar jeg pedagogisk utdanning og blir lærer. Får se :-)

Jeg er veeeldig vinglete. Har hatt store planer opptil føere ganger om å utdanne meg til ditte eller datten. :p. Vet ikke hva jeg vil bli når jeg blir stor jeg. ;)

Back
Topp