Vindjakke til baby ?

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei :)

Snart er det jo vår , og det kan jo være ganske sur vind fram til sommeren.. Derfor lurer jeg på om noen vet om et merke, eller en bra , vindjakke til baby? sånn rundt 5-7 mnd gammel baby. Har prøvd å søke litt rundt på de merkene jeg vet er bra, men de har bare jakker fra 1 år og oppover.. Og jenta mi er litt liten for alderen i tillegg. Så er det noen som vet om noen gode vindjakke til de minste?

Jeg hadde Wheat vårjakke til snella mi i fjor. Hun var også liten av størrelse. De er vanntette, mener de er vindtette også. Dette merket er stort i størrelsen. Har vinterjakken var wheat nå, lille er 16 mnd og har fortsatt mye å vokse i jakken som er str. 12 mnd.

http://wheat.dk/webshop/no/baby/2121783096-girly-raincoat.html 

Synes det er best å bruke en parkdress på babyer på våren jeg, og gjerne Reima, da de er så myke og gode.. 

For ofte du må ta de opp fra vogna og sånt også, så bedre å ha dress enn jakke. Jakkene har jo en tendens til å gli litt oppover ryggen også.

gutt09jente11 skrev:
Synes det er best å bruke en parkdress på babyer på våren jeg, og gjerne Reima, da de er så myke og gode.. 

For ofte du må ta de opp fra vogna og sånt også, så bedre å ha dress enn jakke. Jakkene har jo en tendens til å gli litt oppover ryggen også.

Ja, er i utgangspunktet veldig enig med deg :) Det er bare det at barnet mitt har hoftepute, og kommer mest sansynlig  til å få skinne. Derfor er det mest praktisk med jakke for min del :) Hvis ikke hadde jeg kjøpt parkdress :)

Åja, det viste jeg ikke. Beklager for det. :)

Hvis det er bare vindtett jakke du skal ha, ville jeg sett på Polarn og pyret sine vindtette fleecejakker, de er gode og myke. 

Men de er da ikke vanntette. 

gutt09jente11 skrev:
Åja, det viste jeg ikke. Beklager for det. :)

Hvis det er bare vindtett jakke du skal ha, ville jeg sett på Polarn og pyret sine vindtette fleecejakker, de er gode og myke. 

Men de er da ikke vanntette. 

Kanskje jeg skal se på de da :) Tusen takk :) Er sikkert ikke så farlig at de ikke er vanntette. Ho blir mest bært eller sitter i vogna uansett, kan ikke krabbe så mye ute med skinna/puta.

Vi kjøpte vindjakke på Nameit i fjor og snuppa her er ikke stor i vekst. Hun er 2.5 år og bruker str 80 i klær. Tror vi kjøpte jakke der året før også når jeg tenker meg om :-)

Back
Topp